۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۳
کد خبر: ۳۰۶۱۷۳
آیت‌الله مظاهری:

پدید آمدن داعش و سعودی نتیجه تفکر اسلام بدون عترت است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مظاهری با بیان این که اگر تنها به قرآن یا تنها به عترت بسنده کردیم،‌ دچار نقص فکری و انحراف می‌شویم، گفت: عده‌ای عترت را رها کردند و به سبب همین کارشان بنی‌العباس، سعودی، داعش و القاعده ساخته شد.
آيت الله حسين مظاهري آيت الله مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، پنج‌شنبه شب در مسجد حکیم در سخنرانی هفتگی خود با دعا برای بازگشت سلامت زائران امام حسین(ع) گفت: باید به کربلای امام حسین(ع)، به روضه‌های اباعبدالله الحسین(ع) بسیار اهمیت داد، در روایات بر سجده کردن بر تربت امام حسین(ع) بسیار تأکید شده است، اما متأسفانه حرمت مهرهای کربلا در خانه‌هایمان رعایت نمی‌شود.

وی افزود: زیارت اربعین از اختصاصات و ویژگی‌های شیعه است، از ابتدا هم این زیارت اهل‌بیت(ع) در دستور کار شیعه بوده است، و از ابتدا هم بنی‌العباس این را می‌دیدند و می‌دیدند که این زیارت برای ریشه کردن دشمن کافی است و به همین دلیل در زمان بنی‌العباس قبر امام حسین(ع) را شخم زدند و به آب بستند اما مردم قبر امام را پیدا می‌کردند و دوباره فوج فوج به کربلا می‌آمدند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به این که امسال نزدیک 27 میلیون جمعیت به کربلا آمد‌ه‌اند، گفت: کربلا میدان عشق و شوق و عاطفه است و تشیع زنده به همین امام حسین(ع) و به همین عزاداری‌ها است،‌اگر حسین(ع) نبود، تشیع نبود و به سرعت نابود می‌شد.

وی ادامه داد: بعد از شهادت امام حسین(ع) نیز اگر اسارت حضرت زینب(س) نبود نیز اسلام از میان می‌رفت،‌ امام صادق(ع) خود نخستین مجلس عزاداری را برپا کرده است،‌ این عزاداری‌ها در طول تاریخ بسیار کار کرده است و سبب حیات شیعه شده است.

حضرت آیت‌الله مظاهری گفت: در حدیث یکی از نشانه‌های شیعه را زیارت اربعین خوانده‌اند، باید دانست که اربعین از باب مصداق است چون ایام اربعین بوده این مطلب را فرمودند،‌ بلکه باید دانست زیارت عاشورا، جامعه کبیره و مانند آن که در مفاتیح‌الحیات شیخ عباس قمی است،‌ از نشانه‌های شیعه است.

وی با قرائت حدیث ثقلین بر همراه کردن قرآن با عترت تأکید کرد و گفت: متأسفانه ما از نظر عمل مورد رضای اهل‌بیت(ع) نیستیم، اما تا سر حد عشق قرآن و عترت را قبول داریم،‌ تا سر حد عشق عترت را دوست داریم، و شعار قرآن و عترت را می‌دهیم و باید توجه کرد که نباید یکی از این دو را تنها تمسک بجوییم.

رییس حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: اگر تنها به قرآن یا تنها به عترت بسنده کردیم،‌ دچار نقص فکری و انحراف می‌شویم، عده‌ای عترت را رها کردند و به سبب همین کارشان بنی‌العباس، سعودی، داعش و القاعده ساخته شد، این‌ها عترت را رها کردند و کارشان به اینجا رسید./914/پ202/ج1

ارسال نظرات