۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۳۰۶۱۸۷
امام جمعه اصفهان:

آل‌سعود با کشتار بی‌وقفه مسلمانان یمن پستی و بی‌اعتباری خود را به جهان اثبات کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با انتقاد از سکوت سازمان ملل در قبال جنایت های آل سعود گفت: عربستان و آل‌سعود در هفت ماه نزدیک به چهل هزار مرتبه یمن را بمباران کردند و بهترین دلیل بر پستی آنان همین اعمال است.
آيت الله طباطبايي نژاد آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه که در میدان امام(ره) برگزار شد، با اشاره به روز حقوق بشر گفت: حقوق یشر تصویب شد تا کمک به مظلومان باشد، اما امروز ببینید این سازمان و کشورهای تصویب‌کننده این قانون در جهان چه می‌کنند.

 

وی با انتقاد از جنایت‌های آل‌سعود ابراز کرد: عربستان و آل‌سعود در هفت ماه نزدیک به چهل هزار مرتبه یمن را بمباران کردند و هشت هزار نفر را کشتند و نزدیک به 20 هزار معلول و مجروح بر جای گذاشتند، بهترین دلیل بر پستی آنان همین اعمال است و تازه ادعا می‌کنند و می‌گویند چرا ایران حقوق بشر را رعایت نمی‌کند.

 

وی  خاطرنشان کرد: اگر انسان با دیگران به گونه‌ای رفتار کند که دوست دارد دیگران با او رفتار کند، جامعه به سمت اخلاق پیش می‌رود، اگر می‌خواهد که دیگران گران به او نفروشد او نیز این کار را نکند و اگر می‌خواهد که کاری بکند که دیگران با او به خوبی رفتار کنند، او نیز همین کار را بکند.

 

امام جمعه اصفهان با بزرگداشت روز دانشجو، اظهار کرد: این روز مربوط به سال 1333 است که معاون ریاست جمهور آمریکا برای تثبیت جایگاه شاه به ایران آمد و دانشجویان به همین دلیل تظاهرات کردند و مزدوران شاه در روز 15 آذر حمله کردند و در روز 16 آذر سه نفر از دانشجویان را به خاک و خون کشیدند.

 

وی گفت: ما بر آن شهدای عزیز درود می‌فرستیم و نفرین و لعن خود را بر آن مزدوران می‌فرستیم که سبب شدند، 25 سال بیشتر آن مزدوران، محمدرضا شاه و عمالش بر مردم حکومت کنند و باید از آنان درس بگیریم.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به هفته وقف و با مهم و تأثیرگذار بودن وقف ادامه داد: بسیاری از امام‌زاده‌ها و مدارس و مساجد بر اثر همین وقف احیا شده است، وقف یک صدقه جاری است، یعنی پس از مرگ انسان نیز این صدقه ادامه می‌یابد و این صدقه جاری است، انسان باید به دست خودش صدقه بدهد و بر اساس نیاز و توان باید این وقف را انجام دهد.

 

وی با تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم(ص)، امام حسن(ع) و اربعین، اظهار کرد: این مانور اربعین کم کم دارد جهانی می‌شود و خوسبختانه امسال در شهرهای خودمان این مانور کم کم دارد تبدیل به یک سنت جهانی می‌شود، هر کس برای خداوند خالصانه کار کرد، خداوند اجازه نمی‌دهد که عملش نه در دنیا و نه در آخرت از میان برود.

 

امام جمعه اصفهان ادامه داد: 26 میلیون انسان را اداره کردیم، و به سعودی‌ها گفتیم که شما نتوانستید 2 میلیون نفر را اداره کنید، مردم با عشق و محبت رفتند و یک همدلی و اتحاد ویژه‌ای داشتند، مردم نجف به زائران امام حسین(ع) التماس می‌کردند که بیایید به منزل ما و گریه می‌کردند.

 

وی با عظیم و جهانی خواندن پیاده‌روی اربعین گفت: یک مسیحی صلیب به گردن داشت اما در این مراسم شرکت کرد و اشک ریخت، انسان به یاد سخنان حضرت زینب(س) می‌افتد که فرمودند که قبر امام حسین(ع) و قبر شهدا محل زیارت بندگان خوب خداوند می‌شود و انشالله سال به سال هم رونق می‌یابد.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد درباره سخت بودن رحلت پیامبر اکرم(ص)، بیان کرد: اگر دقت بکنیم، این مسأله بسیار مهم است، خدا و ملائکه بر این پیامبر(ص) درود می‌فرستند و ما انسان‌ها باید بر این پیامبر(ص) درود بفرستیم و تسلیم او باشیم، خداوند یک دستور عمومی داده است که باید همواره بر پیامبر(ص) درود می‌فرستیم.

 

وی بیان کرد: خود پیامبر اسلام(ص) هم می‌فرماید کسی که اسم من را بشنود و بر من درود نفرستد، بر من جفا کرده است، برای این که خدمت ایشان را نادیده کرده است و نعمت خداوند را از یاد برده و به خودش جفا کرده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با اشاره به آیات قرآن کریم مبنی بر این که انسان حق ندارد صدای خود را بالاتر از صدای پیامبر(ص) ببرد، اظهار کرد: در جای دیگر می‌فرماید غیر از بالا نبردن صدا باید نزد پیامبر(ص) ادب داشته باشیم، شخصیت ایشان بسیار ویژه است و باید اگر کسی خواست به نجوا با پیامبر(ص) سخن بگوید باید صدقه‌ای بدهد./914/پ201/ج1

ارسال نظرات