۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۳۰۶۱۸۹
حجت الاسلام ابوترابی‌فرد:

بصیرت دینی و سیاسی جزء اولویت‌های مسؤولان باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد گفت: همانطور که ارتقای بصیرت دینی، معرفتی و سیاسی مسؤولان نظام دغدغه رهبری است مسؤولان نیز باید بصیرت دینی و سیاسی را در اولویت اهداف خود قرار دهند.
306189 306189 306189 306189 306189 306189

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای بزرگ حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهرری گفت: مقصد و هدف نهایی از خلقت انسان رسیدن به حیات ابدی و جاودانه است و این فلسفه آفرینش است.

 

وی افزود: ما آفریده شده‌ایم تا به حیات واقعی و حیاتی که زیبنده مقام انسانی است برسیم.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این حیات، ویژگی متفاوتی نسبت به زندگی مادی این دنیا دارد و حیات راستین متفاوت از زندگی نباتی و حیوانی است.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد ابراز داشت: انسان بر اساس علم و معرفت و عمل صالح می‌تواند به حیات نورانی توحیدی دست بیابد و این با اجابت دعوت خدا و پیامبر(ص) محقق می‌شود.

 

وی افزود: فردی که در سایه آراستگی به ایمان و عمل صالح رفتار کند به حیات طیبه دست می‌یابد.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نخستین ویژگی شجره طیبه این است که اگر کوه‌ها به لرزه درآیند انسان مومن با همه وجود آرامش خود را حفظ می‌کند و آنچه که در کربلا موج می‌زند همین ایمان راسخ و آرامش است که همه وجود آنان را در بر گرفته بود.

 

وی افزود: این ایمان است که اربعین را خلق کرده و ما امروز شاهد تجلی این ایمان در راهپیمایی عظیم اربعین بودیم.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد اظهار داشت: حضرت اباالفضل(ع) را باید با فضائل اخلاقی همچون ایثار و مقاومت شناخت چرا که راه عاشورا آراسته به ایمان و فضائل اخلاقی است به همین سبب عمل صالح میوه شجره طیبه است.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که باید همه مسؤولان نظام در اعمال خود بصیرت دینی و سیاسی داشته باشند، گفت: همانطور که ارتقای بصیرت دینی، معرفتی و سیاسی مسؤولان نظام دغدغه رهبری است مسؤولان نیز باید بصیرت دینی و سیاسی را در اولویت اهداف خود قرار دهند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر بصیرت سیاسی و معرفت دینی رهبر معظم انقلاب نبود فتنه دشمنان، سوریه، عراق و دنیای اسلام را می‌بلعید در حالی که امروز این تهدید بزرگ به یک فرصت بزرگ تبدیل شده است./813/202/ب1

ارسال نظرات