۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۳۰۶۱۹۵
امام جمعه نجف آباد:

نامه رهبری فصل الخطاب شناخت تروریسم است/ اربعین سرآغاز عملی پیام عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی گفت: رهبر معظم انقلاب با درایت خاص خود بعد از انفجارات پاریس و اسلام ستیزی جدیدی که از سوی مزدوران عالم ایجاد شد، در دومین نامه خود به جوانان اروپا، تروریسم را حیوان درنده بزرگ شده استکبار جهانی معرفی کردند.
حجت الاسلام حسناتي امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد با اشاره به عظمت حضور 27 میلیونی راهپیمایی اربعین در مقابل صف آرایی پست ترین خون خواران عالم که تهدید به کشتار کرده بودند، گفت: این حرکت عظیم نه تنها یک زیارت و ثواب بلکه جهاد و اعلام وحدت و قدرت اسلام در برابر دشمنان است.

 

وی با اشاره به پیام اربعین که آغازگری پیام عاشورا است، افزود: تلاش دشمنان به خصوص وهابیت که آیین مستکبر ساخته است، در شرک دانستن توسل و زیارت، به خاطر عظمتی است که سید الشهدا اکنون زنده ترین شخص در عالم است که نه تنها زنده بلکه زنده کننده بسیار از مردگان است و این تفکر شیعه در مقابل تفکر منهط مستکبرین عالم است.

 

حجت الاسلام حسناتی درباره اهمیت نامه دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا بیان کرد: بعد از انفجارات پاریس و اسلام ستیزی جدیدی که از سوی مزدوران عالم ایجاد شد، رهبر معظم انقلاب با هوشیاری و درایت در دومین نامه خود که بعد از ده ماه از نامه اول، تروریسم را حیوان درنده ای معرفی کردند که خود استکبار جهانی آن را بزرگ کرده و اسلام مبرای از خونریزی است.

 

وی در ادامه درباره بیانیه رییس آژانس اتمی بیان داشت: بعد از گذشت 12 سال سرانجام آژانس انرژی اتمی به این امر اعتراف و اعلام کرد که در بررسی های انجام شده در ایران، هیچ انحرافی و ابعاد نظامی و تسلیحات اتمی وجود ندارد با آن که باز اگرهایی در همین بیانیه وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه افزود: با آن که نگاه غرب به مسائل هسته ای ایران در اصل یک بازی علیه ایران است، ولی همین نامه نشان می دهد که ایران به دنبال تولید سلاح هسته ای نیست و برای رسیدن به نتیجه نهایی باید هم چنان با وحدت و عزت در صحنه بمانیم که دشمنان به دنبال لحظه ای غفلت به ویژه در جریان انتخابات هستند، تا به نقشه های خود برسند.

 

وی در ادامه با اشاره به روز جهانی حقوق بشر و پیامدهای آن در جامعه جهانی گفت: سازمانی که در جهت حفظ منافع بشریت شکل گرفت، اکنون به ابزاری در دست مستکبرین عالم تبدیل شده است که در برابر جنایات و آدم کشی هایی که 60سال در فلسطین، جنایات عراق، یمن، سوریه هیچ عکس العملی نشان نداده است و خود این متجاوزان دست پروردگان سردمداران حقوق بشر هستند.

 

حجت الاسلام حسناتی حقوق بشر واقعی را اساس دین اسلام بیان کرد و افزود: صهیونیسمی که از کشتار انسان ها لذت می برد، چگونه می توانند دم از حقوق بشری بزنند که 1400 سال قبل پیامبر اکرم(ص) ندا دادند که عرب بر عجم برتری ندارد جز در تقوا و تمام مرزها میان انسان ها برداشته شد و امروز حقوق بشر تنها دروغی در برابر نابودی اسلام راستین است.

 

وی در ادامه مناسبت های هفته آینده، تأثیرگذارترین قشر جامعه را دانشجویان برشمرد و گفت: این قشر تأثیرگذار از همان ابتدای تحولات انقلاب در سال 32 در برابر نفوذ و استحکام دشمنان ایستادند و شهدایی را تقدیم انقلاب کردند و در تمام صحنه های بعد از انقلاب نیز در جهت عزت و اقتدار جامعه همراه مردم بودند.

 

امام جمعه نجف آباد درباره اهمیت دانشجو در جامعه و توطئه ها دشمن در جهت نابودی مباحث علمی در کشور بیان کرد: عرصه علم و فناوری، یکی از عرصه های مهم و حیاتی امروز جامعه است که همین دانشجویان و دانشمندان در عرصه های مختلف در حال فعالیت هستند و یکی از خطرات جدی امروز جامعه، متوجه همین نسل است که دشمنان با ایجاد فساد در فضاهای دانشجویی به دنبال ایستایی در بطن جامعه علمی هستند.

 

وی از دیگر مناسبت های هفته آینده را آغاز هفته پژوهش بیان کرد و افزود: جامعه بدون پژوهش و مطالعه، جامعه ای مرده است و اگر علم آموزی به سمت مدرک گرایی کشیده شود، و مدرک برای قشر تحصیل کرده به صورت بت در آید، جامعه توان علمی خود را از دست خواهد داد./1306/202/ب1

ارسال نظرات