۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۳۰۶۲۰۳
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی مطرح کرد؛

ترس دول غربی و سکوت رسانه ای در برابر تجمع اربعین/ مرگ بر آمریکا نشانه مخالفت با ظلم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: ترس دشمن از عشق مسلمانان به سالار شهیدان(ع) و انعکاس رسانه ای تجمع عظیم اربعین حسینی، آن‌ها را به سکوت رسانه ای واداشت.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: اربعین از شعائر الهی است و خدای متعال در کتاب آسمانی خود به تعظیم شعائر الهی فرمان داده است.

 

وی ادامه داد: کسانی که به خود اجازه می دهند تا به این اجتماع عظیم انسانی که برخاسته از اعتقاد و ایمان مردم به درستی راه سالار شهیدان(ع) است، حمله کرده و این تجمع را به عنوان تلاشی برای ایرانی سازی نهضت عاشورا معرفی کنند، با متون دینی و روایی ما آشنا نیستند و با دشمنان الهی در یک مسیرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: یک میلیون و هفتصد نفر از ایران امسال در زیارت اربعین شرکت کرده بودند و این آمار با حضور 27 میلیون نفر زائر در کربلا قابل مقایسه نیست و نشان از جهانی شدن نهضت امام حسین(ع) و فراگیری این حرکت عظیم است.

 

وی با اشاره به سانسور شدید رسانه های بیگانه و خفگان آنان در برابر چنین حضور پرشوری افزود: اگر در گوشه ای از جهان اسلام چند جوانی آشوب کنند، رسانه های غربی بر بوغ های تبلیغاتی خود می دمند و مدام تلاش می کنند که این ماجرا را بزرگ و بزرگتر کنند، اما جای تعجب است که در برابر چنین تجمع عظیم جهانی سکوت می کنند.

 

امام جمعه ارومیه حضور مردم در کربلا را در اربعین حسینی(ع) نشانه عشق و ایمان مردم به سالار شهیدان دانست و گفت: دشمن از این عشقی که در دل ها است و از انعکاس آن در جهان می ترسد، اربعین حسینی(ع) منافع سردمداران غربی را تهدید می کند، لذا از انعکاس رسانه ای آن وحشت دارند.

 

روز دانشجو روز ابراز انزجار از استکبار است نه اجرای کنسرت

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به فرا رسیدن 16 آذرماه روز دانشجو گفت: در این روز که پس از کودتای سیاه 28 مرداد اتفاق افتاد، وقتی دانشجویان کشورمان از آمدن نیلسون به ایران و ارزیابی وضعیت ایران با خبر شدند به اعتراض برخواستند و رژیم فاسق پهلوی برای ساکت کردن آنان قارد نظامی را به دانشگاه فرستاد و سه تن از دانشجویان را به شهادت رساند.

 

وی وقوع حادثه 16 آذر را نشان از روحیه استکبار ستیزی دانشجویان و جوانان ایرانی در تمام دوره ها خواند و افزود: در این روز ما باید به زنده داشت یاد و خاطره شهدای دانشجویی که خشم خود را از استکبار و استعمار اعلام کردند، بپردازیم و اجرای کنسرت و مراسمات مشابه آن خیانت به راه آنان و شکلی از نفوذ در آرمان ها و اهداف ما است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی خاطرنشان کرد: اگر انسان استکبارستیزی را کنار بگذارد و در مقابل ستمگران عالم سکوت کند، باید در مسلمانی خود شک کند.

 

وی به تلاش برخی از افراد برای تغییر سبک ها و مراسمات داخلی اشاره کرد و ادامه داد: اینکه بجای سخن گفتن از اهداف دانشجویان معترض در مورد حضور نلسون در ایران، عده ای تلاش می کنند تا مراسمات مطربی گری راه بیاندازند، نمودی از نفوذ در فرهنگ و ارزش های ما است و باید با آن ها مقابله کرد.

 

مرگ بر آمریکا نشانه مخالفت با ظلم است

امام جمعه ارومیه تلاش عده ای برای حذف شعار مرگ بر آمریکا را نشان از بی تفاوتی این افراد در مقابل مساله ظلم ستیزی عنوان و اضافه کرد: کسانی که می گویند که این همه سال شعار مرگ بر آمریکا دادید از آن چه نتیجه ای گرفته اید، بدانند که مرگ بر آمریکا نشانه مخالفت با ظلم و ستم در جهان است و این مساله در دین ما نهادینه شده است.

 

وی با اشاره به مساله تبری و تولی که دو اصل از فروعات دین ما است، گفت: تبری از ظلم و ظالم از اساس دین ما است و مرگ بر آمریکا در اصل عمل به اصل تبری از دشمنان خدا و کفر و ظلم است.

 

نامزدهای انتخاباتی با قصد قربت و احراز شایستگی وارد عرصه شوند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس خبرگان رهبری و نمایندگی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بر این عرصه کسانی وارد شوند که از صدق نیت خود و قصد قربت شان در ورود به این مساله و نیز داشتن شایستگی و توان کافی و لازم برای به عهده گرفتن این مسؤولیت، آگاهی دارند و اگر کسی از توان و یا قصد قربت خود اطمینان ندارد، خود و خانواده اش را به زحمت نینداخته و هزینه زندگی افراد خانواده خود را صرف تبلیغات نکند.

 

وی به افزایش تلفات رانندگی در استان اشاره کرد و گفت: به ما گزارش داده اند که در نیمه اول امسال در استان ما تصادفات جاده ای افزایش یافته است و 335 نفر کشته و پنج هزار 644 نفر زخمی نتیجه بی دقتی مردم در مسیر جاده ها است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پایان افزود: عمل به مقررات راهنمایی و رانندگی هم از نظر قانونی واجب است و هم از نظر عقلی و امام راحل(ره) این مساله را بر مردم واجب می دانستند./936/201/ب1

ارسال نظرات