۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۳۰۶۲۳۴
آیت‌الله صفایی بوشهری:

آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای و حقوق بشر مترسک‌های خیمه شب بازی استکبار هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بوشهر گفت: آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای و حقوق بشر مترسک های خیمه شب بازی هستند که تحت فرمان جهان استکبارند و ایران در مسیر اسلام و انقلاب و تابع نظریات رهبری به راه خود ادامه خواهد داد.
آيت الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به سبک زندگی اسلامی براساس آموزه های قرآن و سیره انبیا یکی از مهم ترین ارکان تربیت اسلامی را معاد و آخرت گرایی دانست و گفت: انسان موجودی فرادنیایی است و حیات او فراتر از این دنیاست.

 

وی با اشاره به چهار حیات زندگی انسان بیان داشت: دوران جنینی و دنیوی و برزخی انسان ارتحال دارد به عالم آخرت و در آن همیشه جاودانه است.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: انسان مانند یک مسافر می ماند که مسیر دنیا را طی می کند و این مسیر نهایتی دارد که همان معاد و آخرت او است.

 

امام جمعه بوشهر گفت: اگر انسان براساس دین شخصیت خود را معماری نکرده و مبتلا به گناه و بدایمانی است در مسیری قرار دارد که آخرت آن جهنم است.

 

وی افزود: انسان های متقی و باایمان که نور خدا در وجودشان است به سمت بهشت در حرکت هستند و محبوب الهی اند.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری در خطبه‌ دوم نماز جمعه بوشهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه در مورد پیاده روی اربعین اظهار داشت: طی سال های اخیر این حرکت یک نهضت است که برگرفته از ایمان و دین و مکتب اهل بیت(ع)است و نمادی برای هدایت جهان که سرنوشت آن به نام اباعبدالله الحسین(ع)رقم خواهد خورد.

 

وی با اشاره به گزارش آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای بیان داشت: مطالعات و بازرسی‌هایی که ارائه کرده اند نشانه‌ای از تاثیرات کشورهای استکباری در آن دیده می شود؛ باید با لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران فضا برای رشد دانش هسته‌ای در فضای بین‌المللی ایجاد شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: شرایط کنونی جهان این طور رقم خورده که ایران را در عرصه‌ های اقتصادی تا علم و فناوری با اندیشه های خود تحت تاثیر قرار دهند و ایران را آنگونه که خود می خواهند مدیریت کنند.

 

وی افزود: ایران اسلامی با وجود رهبری اندیشمند که راه های نفوذ را مسدود کرده، اگر آمریکا بخواهد نفوذ کند با برخورد شدید مسؤولان و مردم ایران روبرو خواهد شد.

 

امام جمعه بوشهر گفت: در گزارش آمده که ایران تاقبل از 2003 یک اموری را رعایت نکرده واین گزارش دارای ابهام است که آیا ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است.

 

وی افزود: ساخت سلاح هسته ای از نظر فقه اسلامی حرام و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ممنوع می باشد و ایران به دنبال انرژی صلح آمیز هسته‌ای است.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای و حقوق بشر مترسک های خیمه شب بازی هستند که تحت فرمان جهان استکبارند و ایران در مسیر اسلام و انقلاب و تابع نظریات رهبری به راه خود ادامه خواهد داد.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در بخش دیگری از خطبه‌ها به برگزاری جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری اشاره کرد و اظهار داشت: علامه بلادی بوشهری شخصیتی ممتاز و دارای اخلاق و سیاسی که رهبر معظم انقلاب از ایشان با تجلیل نام برده اند.

 

وی افزود: جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری شامل پژوهش هایی است که طلاب و علمای حوزه علمیه ارائه داده‌اند و افق جدیدی خواهد بود برای استان بوشهر که به عنوان قطب حوزه جهان مانند خورشیدی بدرخشد.

 

امام جمعه بوشهر با قدردانی از حمایت های نیروی انتظامی در برخورد با مسائل ضد فرهنگی گفت: برنامه های خوب و قاطع نیروی انتظامی آرامش اجتماعی را به مردم بازگردانده است./833/203/ب1

ارسال نظرات