۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۳۰۶۲۳۸
کارشناس مسائل دینی:

دوستی با اهل بیت انسان را در دنیا و آخرت سعادتمند می‌کند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی با بیان این که مردم باید عزت خودشان را با الگوگیری از اهل بیت حفظ کنند، گفت: لباس و شغل انسان را عزت مدار نمی کند و آن چه که به انسان در دنیا و آخرت عزت می بخشد، دوستی با اهل بیت است.
اهل بيت اهل بيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید مرتضی طباطبایی کارشناس مسائل دینی امشب در عزاخانه امام حسین(ع) کرمان در جمع مردم، گفت: اگر انسانی در زندگی خود عمل به قرآن را مقدم بر هر کار کند، دیگر خود را در گرو سعادتمندان می بیند.

 

وی افزود: بندگی کردن عزت را به انسان بر می گرداند و کسانی که بتوانند با رفتار خود بندگی خدا را انجام دهند می توانند یک زندگی عزتمند را برای خودشان قرار دهند.

 

حجت الاسلام طباطبایی با بیان این که یکی از ضروریات دین اسلام، عمل به دستورات خداوند است، خاطرنشان کرد: کسانی که در دنیا یکی از ضروریات دین خدا را انجام ندهند به آن ها کافر می گویند.

 

وی اظهار داشت: افراد در زندگی خود سلیقه ای عمل نکنند بلکه زندگی خود را طبق موازین شرعی بسازند تا زندگی غربی وارد زندگی ها خود نشود.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که کاری به زشت و زیبای کارهای خدا نداشته باشید، بیان داشت: خداوند کارهای خود را از روی حکمت انجام می دهد و می داند به هر فردی در روی زمین چه قدر بدهد.

 

وی ابراز داشت: عزت خودتان را با الگوی گیری از اهل بیت حفظ کنید زیرا تنها کاری که می توانید با آن عزت خود را حفظ کنید عمل به دستورات خدا است که انسان را در دنیا و آخرت شرمنده امام زمان(ع) نمی کند.

 

حجت الاسلام طباطبایی بیان کرد: با توجه به این که دوست داشتن امام علی(ع) در عمل انسان را سعادتمند می کند و اگر فردی در ظاهر دوستدار اهل بیت باشد ولی در باطن برعکس آن عمل کند خد را مسخره کرده است.

 

وی یادآور شد: آن چه که برای یک انسان مهم بوده این است که قلب خودش را سفید نگه دارد اما متأسفانه انسان های امروزی قلب خودشان را با گناه کردن سیاه کرده اند.

 

کارشناس مسائل دینی با تأکید بر این که انسان یک روزی باید خود را در قبر ببیند، اظهار داشت: انسان ها تا می توانند صفت غرور را از خود دور کنند زیرا کسی که در خود ذره ای غرور داشته باشد از بهشت دور می شود.

 

خطیب توانای کشوری با اشاره به این که مردم اهل بیت را الگوی خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: انسان باید با درس گرفتن از امام حسین(ع) خود را از صفات شیطانی دور کند.

 

وی در پایان گفت: لباس و شغل انسان را عزت مدار نمی کند و آن چه که به انسان در دنیا و آخرت عزت می بخشد، دوستی با اهل بیت است./9707/203/ب1

ارسال نظرات