۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۳۰۶۳۵۱
در گفت وگو با رسا مطرح شد؛

انتقاد رحیم پور ازغدی از وادادگی و غرب زدگی برخی جریان ها/ عده ای مدام در حال اعلام ضعف و ترساندن مردم از تهدیدهای دشمنان هستند

خبرگزاری رسا ـ رحیم پور ازغدی با انتقاد از وادادگی و غرب زدگی برخی جریان های سیاسی، گفت: عده ای در داخل کشور مدام در حال اعلام ضعف و ترساندن مردم از تهدیدات توخالی دشمنان هستند.
حسن رحيم پور ازغدي

دکتر حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: نظام هایی که بر بشر غربی حکمرانی می کنند، طرفدار اباحه گری و لیبرالیسم هستند و تسلط این تفکر از جایی که با ذات بشر هماهنگ نیست، پایدار نخواهد بود.

 

شرط پیروزی انقلاب های دینی اقامه عدل و گسترش توحید است

رحیم پور ازغدی ضمن تبیین اهداف ایدئولوژیک انقلاب های الهی اظهار داشت: انقلاب ها دو گونه اند؛ یا اهداف و انگیزه های الهی دارند و یا با نیّت های مادی و غیردینی رهبری می شوند. از این دو نوع، ابلاغ رسالت پیامبران الهی مصداقی از انقلاب الهی و انقلاب های اومانیستی، کمونیستی یا لیبرالیستی جهان غرب نمونه هایی از انقلاب های غیردینی هستند.

 

وی افزود: انقلاب های غیر دینی فرجامی جز شکست ندارند؛ زیرا گفتمان آنها با روح و ذات بشر سازگار نیست. البته انقلاب های دینی نیز تنها به دوشرط اقامه عدل و گسترش توحید میتوانند به پیروزی و توفیق دست یابند.

 

هیچکس حق ندارد مردم را به زور به جهنّم بکشاند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که هیچکس حق ندارد مردم را به زور به جهنم ببرد، خاطرنشان کرد: با این تفاسیر، امر به معروف و نهی از منکر یکی از رسالت های انقلاب های دینی است. از این رو، هیچکس در عرصه عمومی جامعه حق ندارد علناً گناه کند.

 

وی ادامه داد: هرکس بخواهد می تواند در خلوت خود هرکاری را انجام بدهد؛ اسلام نیز حق تجسّس در حریم خصوصی را به هیچ کس نمی دهد، اما هیچ کس نمی تواند حق الناس را در جامعه نقض و علناً به گناه مبادرت کند. به عبارت دیگر، هرکس بخواهد می تواند به تنهایی به جهنّم برود، اما حق ندارد مردم را تحریک کند و با خود به سمت جهنم بکشاند.

 

بعضی ها نگویند تحریم ها کمر ما را شکسته و ما ناتوان و فقیر هستیم

وی جنگ طلب خواندن بدنه انقلابی و معتقد کشور را ناشی از نبود شناخت بعضی افراد دانست و تصریح کرد: این روزها عده ای فرمایشات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب را بدون ذکر منبع در محافل خود تکرار می کنند و آن را نمونه هایی از مواضع افراطیون می خوانند. باید مراقب باشیم که این نگاه های به دور از معرفت و شناخت، معرفی نقاط ضعف به دشمن است.

 

وی تاکید کرد: همانند کشتی گیری که قبل از شروع پیکار، نقاط ضعف خود را برای حریف آشکار کند، عده ای دائماً در حال اعلام ضعف و ترساندن مردم از تهدیدهای دشمنان هستند. بعضی ها نگویند تحریم ها کمر ما را شکسته و ما ناتوان و فقیر هستیم، چرا که این گونه اظهارات نتیجه ای جز جری تر کردن استکبارگران نخواهد داشت.

 

 

رحیم پور ازغدی گفت: بزرگ ترین هدیه امام برای ملت ما، شکستن تابوی آمریکا در اذهان عمومی بود. کشوری که برای توسعه یافتن به دامان آمریکا و غرب چنگ بزند، تا ابد درحال توسعه باقی خواهد ماند. اما وقتی هیبت مستکبران عالم در دل های ملت ما شکسته شد، توانستیم در عمل نیز آمریکا و 37 متحد او را در دفاع مقدّس هشت ساله مان شکست دهیم.

 

وی افزود: در شرایطی که آقای جک استراو در کتاب «مبانی نظریات تمدنی» خود غرب را به پزشکی تشبیه کرد که همه کشورهای درحال توسعه ـ ازجمله ایران ـ باید برای علاج مشکلات خود به او پناه ببرند و علناً ادعا کرد «کشورهای شرقی توان تولید تمدن را ندارند»، امام خمینی (ره) با شعار «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» مبانی تمدن نوین اسلامی را در جمهوری اسلامی پایه ریزی کرد و لازم است که برخی ها به جای آمریکا، ایشان را ملاک رفتار خود قرار بدهند./863ت302/ج

بزرگترین هدیه امام برای ملت ما، شکستن تابوی آمریکا در اذهان عمومی بود

ارسال نظرات