۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۳۰۶۳۶۱
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

منافع عده ای در عدم تبیین پروژه نفوذ تأمین می شود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از ضعف دشمن شناسی برخی مسؤولان، تاکید کرد که منافع برخی از جریان ها، افراد و شخصیت ها در عدم تبیین دقیق پروژه نفوذ دشمن تامین می شود.
آيت الله رجبي آيت الله رجبي

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب در زمینه برنامه ریزی دشمن برای نفوذ گفت: رهبر معظم انقلاب بارها درباره مسأله نفوذ دشمن هشدار دادند.


وی افزود: جالب است که در یک کتابی، آقای ری شهری از مرحوم حضرت آیت الله بهجت نقل کرد که ایشان فرمودند دشمنان اسلام تلاش می کنند که در مسؤولان رده بالا نفوذ کنند که این خطر را ایشان سال ها پیش هشدار داده بودند.


قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که برخی از مسؤولان در زمینه دشمن شناسی ضعیف هستند، اظهار داشت: متأسفانه این دسته از افراد دشمن را دشمن نمی پندارند و تصور می کنند که با یک لبخند و صحبت کوتاه دشمن از دشمنی خود دست بر می دارد.


وی ادامه داد: اگر مسؤولان باور کنند که دشمن همواره دشمن است و بسیار قدار و حیله گر به شمار می رود متوجه خواهند شد که هر حرکت دشمن برای ضربه زدن است، زمانی که هر حرکتی برای ضربه زدن باشد اگر روی خوشی نشان می دهد یا تعاملی می کند نشان از اهدافی در پشت پرده است.


حجت الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این که رهبر انقلاب هشدار دادند که دشمن در پی سوء استفاده از مذاکرات هسته ای است، ابراز داشت: ایشان فرمودند با وجود این که به مسؤولان اطمینان داریم اما دشمن بسیار قدار و حیله گر است که باید هوشیار و مراقب بود.


وی عنوان کرد: حال که حربه مسأله هسته ای تا حدی در عرصه گفت وگو از دست دشمنان گرفته شده البته هنوز غربی ها به تعهدات خود عمل نکردند اما اکنون راه ورود خارجی ها به کشور باز شده که قطعا دشمنان با این ورود در صدد نقوذ هستند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر کسی معتقد باشد که دشمن دست از دشمنی برداشته طبیعتا باور نمی کند که مسأله نفوذ مطرح باشد، گاهی برخی مسؤولان برای این که اهداف یا تعاملاتی را برای خود ترسیم کردند نگران هستند که اگر بر نفوذ و توطئه غرب و دشمن تأکید شود اهداف و تعاملات آنها که به نفع نظام نیست دچار خدشه شود.


وی اضافه کرد: این افراد برای این که برنامه های خود را حفظ کنند و تعاملات خود را به پیش ببرند در زمینه نفوذ دشمن کوتاه می آیند؛ در دوران اصلاحات شاهد بودیم در عین حالی که کوتاهی صورت می گرفت اما دشمن حیله گری خود را داشت؛ همان زمانی که مسؤولان به دشمن روی خوش نشان دادند آمریکا اعلام کرد که ایران محور شرارت است.


حجت الاسلام والمسلمین رجبی با اشاره به دستگیری جاسوس هایی که با مسؤولان رده بالا در قالب مشاور و عناوین دیگر ارتباط داشتند، گفت: این افراد جاسوس و مزدور بیگانه مشاوره های به مسؤولان می دهند و آنها را به گمراهی می اندازند و بر اساس اطلاعات غلط برخی مسؤولان مواضع نادرستی می گیرند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات