۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۳۰۶۳۶۵
آیت الله طبرسی:

تدبر در مفاهیم قرآنی جامعه را در برابر انحرافات مصون می دارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره‌گیری از مفاهیم قرآنی است، گفت: تدبر در مفاهیم ناب قرآنی جامعه را در برابر هرگونه انحراف و مشکلی مصون خواهد داشت.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امشب در دیدار برگزار کنندگان هفته قرآنی استان با بیان این که قرآن کریم به عنوان آخرین کتاب الهی بشر را به تدبر در آیات، سیر آفاق و انفس فرا می‌خواند، عنوان داشت: آنچه به عنوان نیازمندی و پاسخ به نیازهای بشر می‌دانیم باید عاقلانه در آن تدبر شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که راه فهم و عمل به دستورات قرآنی یادگیری و تلاوت مستمر این کتاب آسمانی است تا آیات الهی در جان آدمی نفوذ کند، خاطرنشان کرد: بزرگان دین ارتباط با قرآن و تلاوت آن را در شبانه روز سفارشی کرده‌اند.  

 

وی قرآن کریم را بهترین واسطه برای ارتباط مستقیم با خداوند متعال دانست و خاطرنشان کرد: این ارتباط اگر چه از طریق مناجات و رازگویی درونی و قلبی انجام می گیرد؛ اما دسترسی به کلمات خود خداوند، بسیار لذت بخش و اطمینان آور است. 

 

آیت الله طبرسی با بیان این که کلام الهی درهای معرفت را به روی ما باز می کند، ادامه داد: قرآن کریم یک منبع اصیل و غنی بسیار محسوس برای کسب معارف الهی است.

 

وی با بیان این که قرآن کریم ظرفیت جهان شمولی برای جامعه بشری دارد، تصریح کرد: مفاهیم و پیام های کلام الهی برای همه صالحان جهان در همه دوران ها و زمان ها کاربردی است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که همنشینی با قرآن و گوش جان سپردن به نوای آن، معرفت و بصیرت انسان را بالا می برد، گفت: انس و الفت با کلام الهی انسان را در مسیر صحیح زندگی رهمنمون می سازد و از هر گونه انحرافی دور می دارد.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که راه فهم و عمل به دستورات قرآنی یادگیری و تلاوت مستمر این کتاب آسمانی است تا آیات الهی در جان آدمی نفوذ کند، خاطرنشان کرد: بزرگان دین ارتباط با قرآن و تلاوت آن را در شبانه روز سفارشی کرده‌اند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که انس و الفت با مفاهیم انسان ساز الهی زمینه ساز هدایت قرآنی است، تصریح کرد: وقتی آیات قرآن به عنوان الهام الهی بر دل نازل و جذب می شود انسان متناسب آن تحول پیدا می کند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که مسلمانان باید به این سفره الهی دست دراز کنند و از نعمات آن برخوردار شوند، اظهار کرد: این هدیه الهی را باید در متن زندگی خود قرار دهیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی را به خوبی کالبدشکافی کنیم باید به دنبال مقوله مقدس قرآن و عترت باشیم که پیامبر(ص) نیز به این موضوع نیز تأکید داشتند.

 

وی با بیان این که تمسک به قرآن باعث رفع بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها در جامعه می‌شود، افزود: پیامبر قرآن و عترت را قرار داد که بشر خط و مشی زندگی خویش را در تمسک به این دو گوهر الهی جست‌وجو کنند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه به پژوهش های قرآنی تأکید کرد و گفت: متأسفانه پژوهش در حوزه فعالیت های قرآنی کمرنگ است که باید تقویت شود.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره‌گیری از مفاهیم قرآنی است، ادامه داد: تدبر در مفاهیم ناب قرآنی جامعه را در برابر هرگونه انحراف و مشکلی مصون خواهد داشت.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت ترویج و نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: انقلاب اسلامی زمینه بازگشت دوباره دین و احکام قرآنی را به جامعه فراهم کرده است./950/202/ب2

ارسال نظرات