۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۳۰۶۳۶۶
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه خبر داد،

اطعام بیش از 310 هزار زائر اربعین در استان کرمانشاه

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با اشاره به اطعام بیش از 310 هزار زائر اربعین حسینی، گفت: در سال جاری این تعداد از زوار از محل موقوفات استانی اطعام شده و اسکان داده شدند.
مدير کل اوقاف کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، نشست خبری هفته وقف عصر امروز با حضور حجت الاسلام محمدباقر حسینی اراکی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسینی اراکی با اشاره به همزمانی هفته وقف با رحلت پیامبر اکرم (ص)، اظهار داشت: رسول اکرم (ص) اولین واقف دین اسلام بوده و در راه ترویج دین از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و وقف را به عنوان سنت حسنه بنا نهاد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ادامه داد: قبل از آغاز هفته وقف پرسنل اداره اوقاف و امور خیریه با نماینده ولی فقیه در استان دیدار می کنند، این دیدار در روز چهارشنبه صورت گرفته و زنگ وقف در مدارس استان به صدا در می آید.

 

وی تصریح کرد: رو پنجشنبه با آغاز هفته وقف پرسنل و کارمندان اداره اوقاف و امور خیریه به غبارروبی مزار شهدا پرداخته و خیمه های وقف و ایستگاه همه واقف باشیم و نمایشگاه های مختلف برپا می‌شود.

 

حجت الاسلام حسینی اراکی گفت: در روز جمعه مسؤولان اداره اوقاف در سخنرانی پیش از نماز جمعه به تشریح اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه می‌پردازند، سرکشی از خانواده واقفان استان نیز یکی دیگر از برنامه های این هفته است.

 

وی افزود: در روز دوشنبه 16 آذرماه جاری همایش وقف و رسانه در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور امام جمعه محترم شهرستان سنقر و مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تأکید کرد: برنامه های هفته وقف در بقاع متبرکه و امامزاده های شاخص استان برگزار می شود تا پیوند میان مردم و مکان های مذهبی افزایش یافته و منویات اداره اوقاف و امور خیریه محقق شود.

 

حجت الاسلام حسینی اراکی خاطرنشان کرد: با آغاز مسابقات سراسری قرآن در 28 آذر ماه جاری از ساخت جدید حرم امامزاده ابراهیم طاقبستان، امامزاده جهان آرا خاتون در سنقر و دیگر پروژه های عمرانی اداره اوقاف و امور خیریه رونمایی می شود.

 

وی از تخصیص موقوفاتی برای بخش درمانی، خوابگاه های دانشجویی، حمایت از نخبگان هنری و علمی و دیگر بخش ها خبر داد و عنوان داشت: در زمینه مسکن نیازمندان استان موقوفاتی تخصیص داده شده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در پایان با اشاره به نگارش اولین وقف نامه با مشارکت یکی از زوار اربعین در موکب سیدالشهدا (ع) خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری بیش از 310 هزار از زائران اربعین حسینی از محل موقوفات اطعام و اسکان داده شدند که نسبت به سال گذشته پیشرفت چشمگیری را در این زمینه شاهد بودیم./857/202/ب2

ارسال نظرات