۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۳۰۶۳۷۷
حجت الاسلام نظری منفرد:

رنگ دین گرفتن از مکرهای دشمن برای نفوذ است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظری منفرد بر ضرورت هوشیاری در برابر منافقین تأکید کرد و گفت: برخی از دشمنان با رنگ دین گرفتن به دنبال نفوذ در بین مسلمانان هستند.
حجت الاسلام نظري منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی نظری منفرد، استاد حوزه علمیه قم، شب گذشته در حسینیه امام رضا(ع)، گفت: خداوند در قرآن می فرماید: «فریب یک امری است که سبب نفوذ دشمن می شود.»

 

وی خاطرنشان کرد: گاهی از طریق فریب یک جریان وارد حوزه دین شده و سبب دگرگونی افکار مردم می شود و اخلاق، اعتقادات و اعمال مردم را تحت تأثیر قرار می دهد.

 

حجت الاسلام  نظری منفرد در ادامه به آیات قرآن که به مکر و خدعه منافقین با خدا و مؤمنان تأکید دارد، اشاره و اظهار کرد: این سنت الهی است و مکر و حیله آن ها دامنگیر خود آن ها می شود.

 

این استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر ضرورت توجه به نفوذ دشمن، تصریح کرد: مسلمانان باید هوشیار باشند و راه نفوذ دشمن را ببندند.

 

وی با اشاره به این که قرآن خصوصیات افراد نفوذی را برشمرده است، اظهار کرد: خصوصیات ضد دینی و ضد خدایی افراد منافق را قرآن بیان کرده است تا برای مومنان درس باشد.

 

حجت الاسلام نظری منفرد با اشاره به ضرورت هوشیاری در برابر منافقین، گفت: کسانی که در مسلمانان نفوذ کرده اند، رنگ دین بر خود گرفته اند و از این طریق می خواهند، ضربه بزنند که باید هوشیار بود.

 

این کارشناس دینی با اشاره به گواه آیات قرآن به فراست مومن، بیان داشت: در قرآن آمده است که از زیرکی فراست مؤمن بترسید و آن کسی که مؤمن واقعی است با نور خدا نگاه می کند و این نگاه سالم و درستی است.

 

وی در ادامه به فراست و مدیریت پیامبر اکرم(ص) در مواجهه با منافقین در جنگ احد اشاره و اظهار کرد: پیامبر(ص) الگوی ما است و باید عبرت امروز ما شود، مسائلی در این دوره وجود دارد که نمونه آن ها را در تاریخ مشاهده کردیم و باید با هوشیاری و اطاعت از ولی فقیه به آن ها توجه و در زندگی به کار گرفته شود.

 

گروه تروریستی داعش محصول غرب است

حجت الاسلام نظری منفرد فساد در زمین را یکی از کارهای منافقین عنوان و خاطرنشان کرد: خسارت و آسیب به یک جمعیت و امت از شاخصه های منافقین است که از جمله این منافقین گروه تروریستی داعش است.

 

این استاد حوزه علمیه قم با بیان این که گروه تروریستی داعش محصول غرب است، تصریح کرد: غرب شاهد گسترش اسلام بود و جذبه معنوی اسلام و اهل بیت(ع) را در مردم جهان به ویژه در نسل جوان مشاهده کرد، از این رو داعش را به وجود آوردند که به اسم اسلام چهره ای دیگر از اسلام را به نمایش بگذارند.

 

وی افزود: اسلام دین رحمت و رأفت است و با اسلامی که داعش و سلفی ها به اسم اسلام به جنایت دست می زند، تفاوت دارد./1310/202/ب1

ارسال نظرات