۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۳۰۶۳۸۸
آیت الله حیدری:

برخی تحت عنوان اعتدال و میانه روی هرگونه حرکت انقلابی را محکوم می کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که عده ای به فکر برقراری رابطه با آمریکا هستند و آن را حلال مشکلات کشور می دانند، گفت: برخی تحت عنوان اعتدال و میانه روی هرگونه حرکت انقلابی را محکوم می کنند.
آيت الله حيدري

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی مقاوم در زمینه تولید، خدمات و مصرف بر عهده عموم مردم است، تصریح کرد: مردم مصرف کننده در این بعد مکلف به رعایت ضوابط اقتصاد مقاومتی همچون صرفه جویی، عدم اسراف و قناعت در اشیای ضروری و جلوگیری از ریخت و پاش ها هستند.

 

وی با اشاره به این که در زمینه تولید، سرمایه گذاران و صاحبان فکر و اندیشه در زمینه اقتصاد مکلف به تولید در اقسام گوناگون آن هستند، اظهار داشت: در زمینه خدمات نیز متولیان باید اقتصاد مقاومتی را رعایت و افزون بر آن در زمینه تولید علم نیز قشر حوزوی و دانشگاهی و اقشار فرهیخته جامعه که با دانش و علم درگیر هستند، وظیفه تولید و پویایی علم را عهده دارند چون بدون تولید علم جامعه پیشرفت نخواهد کرد.

 

آیت الله حیدری داشتن روحیه انقلابی را برای همه به ویژه جوانان ضروری دانسته و افزود: مقتضای جوانی داشتن روحیه انقلابی است که بسیاری از جریان های منحرف تلاش بر آن دارند تا این روحیه را از جوانان گرفته و آنها را تبدیل به قشر بی تحرک و بی نشاط جامعه کنند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که پیروزی انقلاب اسلامی و لبیک گفتن مردم به سخنان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در گرو روحیه انقلابی است، بیان داشت: گرفتن روحیه انقلابی از جوانان، روح پیشرفت و مقاومت در برابر دشمنان را از بین برده و جامعه رو به افول پیش می رود.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اقتصاد مقاومتی همیشه به ویژه در زمانی که تحریم ها بر کشور تحمیل شد مورد نیاز است، گفت: تولید علم از ضروریات است که نباید لحظه ای متوقف شود و در صورت بی توجهی و توقف آن کشور از قافله تمدن عقب می ماند.

 

وی با بیان این که دشمن همواره مترصد فرصت برای بی تفاوتی جامعه و دور کردن آن از میدان انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: زمینه روحیه انقلابی باید همواره به روز باشد و تولید علم، اقتصاد مقاومتی و روحیه انقلابی هر کدام در جایگاه خود پر رنگ باشند.

 

آیت الله حیدری در ادامه با اشاره به خاطرات انقلاب اسلامی و حوادثی که به عنوان نقاط عطف پیش و پس از آن مطرح هستند، بیان داشت: این خاطرات نماد و پرچم های انقلاب اسلامی است که فراموشی این رویداها، سبب از دست رفتن نشانه ها و راه صحیح است و رسانه ها و نهادهای فرهنگی باید تقویم انقلاب اسلامی را با فیلم، کتاب، خاطره، داستان و تصویر زنده نگه دارند.

 

این مقام مسؤول با بیان این که روزنامه ها، مطبوعات، معلمان، اساتید دانشگاه و اهل قلم باید حوادث انقلاب را مورد تحلیل و بررسی قرار داده و نگذارند نسل های بعدی از این نشانه های انقلاب جدا شوند، بیان داشت: در صورت جدایی و فراموشی آنها انواع و اقسام شبهات و فتنه ها برپا می شود.

 

وی با بیان این که آموزش و پرورش باید برنامه های مدون و مستمری برای یادآوری این برنامه ها و خاطره های انقلاب داشته باشد، اظهار داشت: برگزاری مسابقات مقاله نویسی، کتاب خانه ها، موضوع پایان نامه قرار گرفتن در سطح دانشگاه و حوزه، بیان نقش آفرینی مبارزان انقلاب اسلامی و پخش فیلم از شهیدان در رسانه ضروری است.

 

آیت الله حیدری با بیان این که عده ای ناآگاه و بی خبر از حقیقت و ماهیت آمریکا که فریفته ظاهر آن و از برقراری رابطه با آن سخن می گویند، گفت: از دید این افراد آمریکا فرشته نجات است که باید با آن رابطه و مذاکره کرده و پیشرفت کشور را درگرو برقراری رابطه با آمریکا می دانند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که دسته دیگری از افراد از سابقه و ماهیت آمریکا مطلع هستند ولی براثر فتنه و انحرافات فکری و شیفتگی و وابستگی فکری به غرب دچار حالت بی تفاوتی شده و چه بسا بعضی از آنها به استخدام مراکز جاسوسی غرب در آمده اند، افزود: این افراد جاده صاف کن نفوذ مجدد و تسلط ظالمانه آمریکا بر ملت ایران هستند که در این زمینه تلاش و در واقع جیره خوار آمریکا هستند.

 

وی با اشاره به این که عده ای نیروهای انقلابی را تندرو و افراطی خطاب می کنند، تصریح کرد: این گونه افراد در راستای منافع آمریکا قدم برداشته و روحیه انقلابی و پرخاشگری به آمریکا را نپسندیده و با اهداف آنها ناسازگار و یا دچار بینش غلط وابستگی فکری به غرب هستند و از لحاظ فکری مشکلی با غرب و سلطه ظالمان نداشته و مصلحت مملکت را در برقراری رابطه با غرب دانسته و خطری متوجه کشور نیست هر چند که خود زمانی از نیروهای انقلابی و از دشمنان سرسخت آمریکا هستند تحت شعار اعتدال و میانه روی هر گونه حرکت انقلابی را محکوم می کنند.

 

نماینده مرد خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان پیام رهبر معظم انقلاب درباره نابودی رژیم اشغالگر قدس در 25 سال آینده اظهار داشت: این پیام برای جهان اسلام به ویژه فلسطینی ها امید آفرین و بشارت دهنده پیروزی است بنابراین مسلمانان باید یکپارچگی و اتحاد را ایجاد کرده و از جریان های تکفیری دوری کرده که خود این گروه ها از عوامل عدم تحقق این بشارت هستند و ملت ها و حکام کشورهای اسلامی باید ایستادگی کنند تا شاهد سقوط رژیم اشغالگر قدس باشیم./9453/302/ب1

ارسال نظرات