۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۳۰۶۴۳۴
نماینده مردم تهران در مجلس:

گزارش آمانو سیاه ترین گزارش علیه ایران بود/ میدان داری ناطق نقشه اصلاح طلبان برای اصولگرایان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گزارش اخیر آمانو را سیاه ترین گزارش علیه فعالیت های صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران دانست و از ذوق زدگی مسؤولان دولتی در این زمینه که تنها به بخش سفید گزارش استناد می کنند، ابراز تعجب کرد.
306434 306434 306434

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز 15 آذر در همایش مطالبه گری دانشجویان که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، گفت: جنبش دانشجویی خدمات شایسته‌ای به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران داشته است.

 

وی با اشاره به دو تجربه تلخ جنبش دانشجویی در گذشته، افزود: بخش اول این تجربه تلخ در گروه‌های سیاسی بود که تلاش کردند خلاهای خود را از طریق جریان دانشجویی جبران کنند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: در گذشته گروه‌های سیاسی به جریان دانشجویی یک نگاه ابزاری داشتند که من این را عملا یک توهین می‌دانم  و دانشجویان باید خود به این طمع‌ورزی پاسخ مناسب دهند.

 

زاکانی با اشاره به آفت دوم، اظهار داشت: آفت دیگر این بود که جریان دانشجویی از مسیر درست خود جدا شده تحت تاثیر القائات قرار گیرد، از ابتدای دهه 70 در تشکلات دانشجویی اتفاقاتی افتاد که سبب انشقاق در تشکل دانشجویی شد که امروز سردمداران آن جریان در آمریکا به سر می‌برند.

 

وی افزود: منشا چنین انحراف برای اکثریت در اثر بی‌دقتی بود اما اقلیتی هم با نقشه آمدند تا در مقابل انقلاب و مردم قرار گیرند که اثرات آن را دیددیم، آنها مسیر صحبت علیه ملت ایران را ایجاد کردند همچنین تنش و تکانه ایجاد انسداد علمی را در دانشگاه‌ها ایجاد کردند.

 

نفوذ احزاب با نگاه ابزاری به دانشجوها مد نظر قرار گیرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر در آفت اول جلوگیری از نفوذ احزاب با نگاه ابزاری به دانشجوها مد نظر قرار گیرد در نگاه دوم قوام فکری دانشجویی شکل گرفته و سبب قوام تشکل‌های دانشجویی می‌شود.

 

زاکانی افزود: ایجاد تشکل‌های دولتی دانشجویی آفت بزرگی است که باید به آن توجه شود، در انتهای دهه 70 شاهد بودیم که تمام تلاش وزارت وقت برای کمک به تشکل‌های همسو و همنظر با دولت وقت سپری شد و آسیب جدی به جنبش دانشجویی زدند که سبب فرسودگی آن شد و نتوانست مطالبه‌گر باشد.

 

دولت‌ها و مجالس پاسخگوی جنبش دانشجویی باشند

وی گفت: باید برای دانشجویان امکانی فراهم شود که دولت‌ها و مجالس پاسخگوی جنبش دانشجویی باشند نه اینکه در راستای جبران مشکلات خود بر جنبش دانشجویی تاثیرگذار دولتی باشند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ما معتقد هستیم که بیشترین کار و تلاش جریانات دانشجویی در عمق‌بخشی به خود و احاطه به شرایط کشور در ابعاد مختلف و حرکت در مسیر مطالبات مصلحانه است تا کشور به سمت خیر و صلاح سوق پیدا کند.

 

زاکانی ابراز کرد: جریانات دانشجویی باید از احزاب و جریانات سیاسی فاصله داشته باشند و ابزار دست آنها نباشند و در تلاطم افکار مختلف تحت‌تاثیر قرار نگیرند و با  حفظ فاصله استقلالی نهایت اثرگذاری بر مسئولان را داشته باشند نه اینکه مانند عنصر خاموش تحت‌تاثیر قرار گیرند.

 

جریانات دانشجویی ارتباط عمیق با مجموعه جوانان داشته باشند

وی افزود: تشکل‌ها باید ابتدا بین خود و عناصر فعال دانشگاه پیوستگی ایجاد کنند هر جا اینگونه بودند با همفکری و همراهی تعامل اثرات خوبی داشتند،تشکل‌های دانشجویی باید خود را در خدمت به دانشجویان قرار دهند یکی از کارویژه‌های جریانات دانشجویی ارتباط عمیق با مجموعه جوانان است تا از عقبه بالای همفکری برخوردار باشد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در  پاسخ به سوال دانشجویی درباره مسالهPMD  عنوان کرد: درباره مساله پی ام دی، ادعای جدی اولیه که طی 12 سال گذشته رقم خورده این است اروپایی‌ها  و آمریکایی‌ها بنابر گزارشات منافقین فشارهای خود را طی هر نوع رفتار غیرقانونی و جنایت‌بار علیه ملت ایران روا داشتند.

 

به نظر من گزارش آمانو سیاه‎ترین گزارش علیه ما است

زاکانی افزود: ما با آقای آمانو با او جلسه گذاشتیم ایشان بیان کردند که در این مسیر سیاسی‌کاری نخواهند کرد اما امروز مواجه با گزارشی هستیم که به نظر من سیاه‌ترین گزارشی است که علیه ما داده شده است.

 

وی در ادامه گفت: به این بهانه که 2003 در ایران ساختاری برای دست‌یابی به بمب اتم شکل گرفته ایشان اعلام کردند ما محاسبات کامپیوتری داشتیم که در همین مسیر بوده است و مخزن انفجاری در پارچین را دیدند و ادعاهای گذشته خود را مجدد نوشتند و گزارش تلخی را منعکس کردند بدون اینکه دلائلی را برای این گزارش ارائه کنند.

 

گزارش آمانو هر نوع جنایت و محدودیت علیه ایران را توجیه می‌کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بخش سفید گزارش آمانو گفته که از 2009 به بعد هیچ انحرافی در تولیدات هسته‌ای ایران شکل نگرفته است که دوستان مذاکره‌کننده مشتاقانه با این گزارش برخورد کرده و اعلام کردند که این نشان تبرئه ما است اما صریح در این گزارش اعلام شده است که تمام ادعاهای قبل ایران دروغ بوده و در این مسیر گام برداشته و دیگر اینکه حدسیات و ادعاهای ما درست بوده است بنابراین وقتی این ادعاها درست بوده هر جنایت یا محدودیت علیه ایران کاملا توجیه می‌شود.

 

زاکانی افزود: با وجود این اتهامات اگر شورای حکام به جمع بندی برسد و پرونده را ببندد این اتهامات نکاتی را در پرونده ما ضبط می‌کند که بعدها می‌توانند هر ادعایی را بر علیه ما به کار ببرند، گزارش آمانو درباره پرونده هسته‌ای ایران نگاه مستقل آژانس نیست بلکه نگاه سو ذهنی ایشان است در حالیکه ما از آمانو خواسته بودیم که متعهد باشد آنچه را دریافتند انتقال دهند نه اینکه تحت تاثیر آمریکا و صهیونیست گزارش دهند.

 

وی در ادامه گفت: اینها به سمت بسته شدن این پرونده خواهند رفت اما نقاط سیاهی را بدون دلیل در پرنده ما حفظ خواهند کرد تا در برابر افکار جامعه جهانی برای هر کاری علیه ما بهانه داشته باشند.

 

مسؤولان منافع ملی را دستمایه بازی های سیاسی قرار ندهند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: انتظار ما از مسئولان این است که خویش‌تن‌دار باشند و منافع ملی را مابه‌ازای بازی سیاسی قرار ندهند ما باید متحد و فراتر از جریانات سیاسی سیاه و سفید تلاش نکنیم ثناگوی شویم زیرا این گزارش اگر قبلا ما متهم قلمداد می‌کرد امروز ما را مجرم کرده است.

 

زاکانی افزود: این حرکت شتابزده برخی از مسؤولان اشتباه است که  به جای مطالبه و درست کردن اصل موضوع به هیاهوی سیاسی روی آورده و خود را دستخوش تلاطم می‌کنند.

 

وی در پاسخ به سوال دانشجویی دیگر درباره شعارهای درباره استقلال اقتصادی، عنوان کرد: در هیچ دوره‌ای شعارها در دولت‌ها به عنوان مبنای حرکت قرار نگرفته است در دوره دولت موقت و بنی صدر که معلوم است در دوره شهید رجایی فرصت نشد در دوره رهبری دولت وقت اختلافات جدی با معظم له داشت بعد از جنگ هم تکلیف هاشمی و دولت اصلاحات مشخص و معلوم است در دوره نهم و دهم نیز دولت نهم با شعارهای اصول گرایی سر کار آمد اما ملتزم به این شعارها باقی نماند که بخش زیادی از کارگزاران اقتصادی کشور به نام اصولگرایی اما به کام خود عمل کردند.

 

اصول‌گرایی یک حزب در کنار سایر جریانات نیست یک مرام مبتنی بر ارزش‌های انقلاب است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اصول‌گرایی یک حزب در کنار سایر جریانات نیست یک مرامی مبتنی بر ارزش‌های انقلاب است که تا امروز دولت‌ها به آن عمل نکردند یا در مخالفت آنها برخی با شعار اصول‌گرایی سر کار آمدند اما در عمل دچار غفلت و زاوریه شدند.

 

زاکانی در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری درباره اجرایی نشدن اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: از زمانی که رهبر معظم انقلاب مساله اقتصاد مقاومتی را در دهه 70 مطرح کردند دو نگاه در کشور وجود دارد که یکی می‌گوید داخل کشور را باید مبتنی بر اقتصائات داخلی کشور ساخت که این نگاه اصیل رهبر معظم انقلاب است.

 

وی با اشاره به نگاه دوم گفت: نگاه توسعه و پیشرفت کشور را در کنار آمدن با آمریکا می‌داند این نگاهی است که در دو خرداد خود را نشان داد و مکتوب به ما نمایندگان منعکس کرد که فقر و بیکاری را در تخاصم با آمریکا نمی‌توانیم حل کنیم متاسفانه امروز همین نگاه در اقتصاد ما یک فعالیت و نقش‌آفرینی ویژه در دولت دارد.

 

در خصوص فاجعه منا برخورد باصلابت رهبر معادلات را تغییر داد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: باید مسئولان مطالبات به حق مردم را در موضع خود قرار دهند ما نمی‌توانیم با التماس و درخواست یا ایجاد انفعال حق و حقوق ملت خود را دریافت کنیم، زمانیکه فاجعه منا رخ داد وزیر خارجه زحمت کشیدند از امیر عربستان درخواست کردند که وزیر بهداشت ما را راه دهند در حالیکه آنها گوش ندادند اما تشر و برخورد با صلابت رهبر مظعم انقلاب سبب شد که معادلات تغییر پیدا کند بنابراین همیشه مواجه از موضع پایین یا تندی کردن نیست بلکه جمع این دو است جایی نرمی و جایی شدت لازم است.

 

زاکانی افزود: اشکال این دولت در این است که یک سونگری کرده و از همه ظرفیت‌های داخلی ما استفاده نمی‌کند بلکه در برخی امور سایر ظرفیت‌های ما را محدود می‌کند بنابراین ایجاد منافع ملی را کمتر شاهد می‌شویم.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره برجام و اشکلات آن، ابراز کرد: بسیاری از مسئولان نسبت به این سند بی‌توجه بودند ما باید به مردم درست بگوییم که چه می‌کنیم یکی از نکاتی که رهبری تاکید داشتند رعایت قانون درباره برجام بود تا مردم توجه داشته باشند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکاستیزی ما منطق درستی دارد زیرا ما باید بر اساس اسلام ظلم‌ستیز باشیم از این رو باید توجه کنیم در طول 36 سال گذشته کجا ضرر یا سود کردیم، توانمندی‌های امروز ما زمانی بوده که مستقل از آمریکا دست به توسعه کشور زدیم.

زاکانی افزود: اما اشکال کار مسئولان ما در این است که بعد از تکیه زدن به قدرت برخی از آنها یا از بن‌دندان این اعتقاد و پیوستگی را نداشتند که ما در استقلال از آمریکا به توسعه دست پیدا می‌کنیم یا دچار سطحی‌نگری بودند یا در مقام شعار باقی ماندند یا در مقام عمل نتوانستند بر واقعیت‌های جهان غلبه کنند، منطق انقلاب اسلامی درست است اگر درست و صحیح دنبال شود تحول جدی خواهیم داشت.

 

وی در ادامه گفت:  ما باید ایران را در مسیر رشد و پشرفت در حوزه مادی و معنوی سرعت دهیم و این امکان‌پذیر نیست مگر اینکه دست از نگاه های تنگ نظرانه برداریم و به ظرفیت‌های داخلی کشور توجه کنیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در اختلاف مسئولان درباره مقابله با آمریکا نمونه عینی آن سوریه است که یک نگاه تاکید بر دفاع از حکومت مشروع سوریه و یک نگاه تحت تاثیر هرم جهانی اعتقاد به تجزیه سوریه داشت.

 

چشمان نافذ رهبری مسیر هدایت و عنایت به سوریه را دنبال کرد و آمریکا و سایرین مغلوب این نگاه شدند

زاکانی افزود: دویست واندی پزشک به بشار اسد خرده گرفتند اما زود معلوم شد که چشمان نافذ رهبری مسیر هدایت و عنایت به سوریه را دنبال کرد به گونه‌ای که کشوری مانند روسیه هم منافع خود را در همراهی با انقلاب اسلامی ایران دید و آمریکا و سایرین مغلوب این نگاه شدند در حالیکه دولت قبل و این دولت نگاهی ناقص بر سوریه داشته و دارند و این نشان می‌دهد که هرگاه بر اندیشه‌های درست انقلاب با منطق درست توجه کنیم پیروزی با ما است اما اگر شعاری برخورد کردیم آسیب خواهیم خورد.

 

وی در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری در خصوص انتخابات سال جاری و اتحاد اصولگرایان، عنوان کرد: سال 92 با بی‌تدبیری دوستان در صحنه و پشتیبانان آنها باختیم چهار نفر باقی ماندند و یک نفر رقابت کرد در حالی که این سناریوی طراحی شده به نفع جریان اصول‌گرا نبود الان هم همان سناریو در حال پیاده سازی است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: هاشمی و اصلاحات تدبیر کردند که بیایند و اصول‌گراها را از وحدت بیرون بکشند بنابراین این نقشه که امثال ناطق نوری میدان‌داری کنند نقشه عناصر دوم خردادی برای اصول گرایان است؛ این افراد دارند به نوعی در سناریوی بازی می‌کنند که برای آنها نوشته شده و دون شان آنها است کسانی که سبب شکاف در میان اصولگرایان می‌شوند در حقیقت آب به آسیاب آنها می‌ریزند بدانند که فردا همین ها  بعد رسیدن به قدرت از روی شما خواهند گذشت.

 

زاکانی در ادامه گفت: اصول‌گرایان تلاش دارند به سمت وحدت بروند و  در این زمینه نیز تلاش می‌کنند اما وحدت همه مولفه پیروزی نیست اتفاق و عنصر شایسته‌ای که جامع و مفید باشد این است که باید فضا منطقی و دور از التهاب باشد هر التهابی آب به آسیاب مخالفان اصولگرایان است امید که با بصیرت و آگاهی که در بین دوستدران انقلاب اتفاق افتاده در انتخابات پیش روز شکاف گذشته وجود نداشته باشد.

 

وی افزود: دوم خردادی‌ها و اصلاح‌طلب‌ها آرزوی ایجاد تفرقه در بین ما را دارند، ما هم مانع می‌شویم و مسیر وحدت را دنبال می‌کنیم، هر مجموعه از جریانات باید تاکید بر اصول و ارزش‌ها داشته باشد نه تاکید بر غالب‌ها داشته باشد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوال دانشجویی دیگر درباره مفهوم نرمش قهرمانانه، عنوان کرد: نرمش قهرمانانه نرفتن به قله نیست بلکه دور زدن مانع است به طرق مختلف برای رسیدن به قله است در موضوع مذاکرات که منتج به برجام شد ما این لفظ را در بین دوستان مذاکره کننده دیدیم اما در عمل نکاتی به آنها تحمیل شد که خارج از نرمش قهرمانانه بود و راه آینده ما را کند کرد.

 

زاکانی گفت: ما مجبور به مذاکره نبودیم اما معتقد بودیم برجام می‌تواند فرصت‌های جدی ایجاد کند و تهدیدات را نیز کاهش دهد بنابراین در مجلس تایید یا رد صددرصد نشد؛ اکثریت قائل به مشروطیت سازی بودند./807/پ201/ج

 

ارسال نظرات