۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۳۰۶۴۶۱
مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور قزوین:

روز دانشجو، یادآور روز استکبارستیزی و مقابله با نفوذ آمریکایی‌ها است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان قزوین با بیان این‌که روز دانشجو، یادآور روز استکبارستیزی و مقابله با نفوذ آمریکایی‌ها است، گفت: در روز دانشجو، روحیه استکبارستیزی و مخالفت با توطئه‌ها و تفکر آمریکایی به اوج می‌رسد و دانشجویان بر ادامه مبارزه و مقابله با نفوذ آمریکایی‌ها در سرنوشت مملکت خود و دخالت آنها در امور کشور تأکید می‌کنند.
محمد محبي

حجت الاسلام محمد محبی، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان قزوین در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با تبریک فرا رسیدن روز دانشجو به تاریخچه روز 16 آذرماه و علت نامگذاری این روز به نام قشر عظیم دانشجویان اشاره کرد و گفت: در 16 آذر ماه سال 1332 دانشجویان به واسطه حضور آمریکایی ها در کشور واکنش نشان داده و تجمع اعتراض آمیزی را به سبب این سفر و دیدار آمریکایی ها با مقامات کشورمان برگزار کردند که این امر با واکنش شدید دولت روبه‌رو شد که در نتیجه آن سه دانشجو به شهادت رسیدند.

 

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان قزوین ادامه داد: شهادت این سه دانشجو باعث شد تا این روز در تاریخ کشورمان به نام روز دانشجو ثبت شود تا روحیه استکبار ستیزی و مبارزه با آمریکا همواره در میان جوانان و دانشجویان وجود داشته باشد.

 

وی افزود: در این روز روحیه استکبار ستیزی و مخالفت با توطئه ها و تفکر آمریکایی به اوج می رسد و دانشجویان بر ادامه مبارزه و مقابله با نفوذ آمریکایی ها در سرنوشت مملکت خود و دخالت آنها در امور کشور تأکید می کنند.

 

حجت الاسلام محبی بر ادامه مسیر دانشجویان شهید تاکید و تصریح کرد: دانشجویان و جوانان باید خط و مسیر دانشجویان شهید را ادامه و آن را تکمیل کنند چرا که به برکت همین رشادت ها و شهامت ها دست ایادی استکباری کوتاه و زمینه تشکیل حکومت اسلامی را ایجاد می کنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه رمز پا برجا ماندن انقلاب را در عرصه های مختلف حضور و تلاش جوانان دانست و افزود: اگر جوانان در امور مختلف حضوری پر رنگ داشته باشند بی شک کشور نیز به اقتدار لازم در بخش های مختلف در سطح ملی و بین الملل خواهد رسید.

 

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان قزوین ادامه داد: برای دستیابی به این اقتدار نیاز است، استقلال کامل در پرتو همت و تلاش دانشجویان و جوانان انقلابی و مؤمن ایجاد شود.

 

وی با تأکید بر رسالت دانشجویان و جوانان در عرصه‌های مختلف، گفت: اگر این نسل رسالت خود را به درستی به سرانجام رساند، کشور و نظام اسلامی ما در دیگر کشورها الگو خواهد شد و آنها نیز به تأسی از ایران و خط انقلاب اسلامی مسیر خود را ادامه خواهند داد.

 

حجت الاسلام محبی در پایان عنوان کرد: با توجه به این ویژگی ها نباید نقش دانشجویان و جوانان را در این میان کمرنگ و یا نادیده گرفت./955/303/ب2

ارسال نظرات