۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۳۰۶۴۷۶
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

افراد ترسو و کوته‌فکر به فکر مراوده با استکبار جهانی هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که یکی از موفقیت‌های دست یافتن ما به انقلاب اسلامی، مبارزه با استکبار جهانی است، گفت: کسانی که فکر می‌کنند دوستی با استکبار جهانی مشکلات جامعه را حل خواهد کرد، افراد ترسو و کوته بینی هستند و نگاه آنها نگاه عاجزانه و حاصل شده از ترس و جهالت است.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی، معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به اهمیت استکبار ستیزی گفت: استکبار ستیزی از مباحثی است که آیات بسیاری درباره آن در قرآن کریم به آن اشاره شده است.

 

وی در ادامه افزود: قرآن از مستکبران به نام مترفین، کسانی که به عیش و نوش در دنیا می‌پردازند یاد کرده است اینها کسانی هستند که اموال مردم را به غارت می‌برند.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: قرآن مبارزه با منافقان، ظالمان و کفاری که حالت تهاجم به سرزمین‌های مسلمین دارند را مطرح کرده است و سفارش کرده است که به فریاد مظلومان و مستضعفان برسید و در برابر ظالمان و ستمگران بایستید.

 

این کارشناس حوزوی اضافه کرد: مظلومینی که درخواست کمک می‌کنند و گرفتار ظلم مستکبران شده‌اند به فریاد آنها برسید و به ندای محرومان لبیک بگویید.

 

حجت الاسلام عباسی با بیان این‌که کمک به مظلومان در اولویت هر عمل دینی قرار دارد، اظهار کرد: اگر شخص مسلمان مظلوم باشد موظفیم او را یاری کنیم و اگر مسلمان نباشد اما مظلوم باشد باید از او حمایت کنیم، مسلمانان باید انزجار خود را به مستکبرین و کسانی که بمبهای اتمی بر سر مردم بی‌گناه می‌ریزند نشان دهند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین خاطر نشان کرد: بخش عظیمی از زندگی پیامبر اکرم(ص) و امیر مومنان(ع) جنگ با کفار، منافقین و ظالمین بوده است، امام حسین(ع) هم برای دفاع از مظلوم و دین خدا در برابر استکبار یزید ایستادند.

 

وی استکبار ستیزی را یکی از مسائل مهم دینی دانست و تاکید کرد: یکی از موفقیت‌های دست یافتن ما به انقلاب اسلامی، مبارزه با استکبار جهانی بود، امام خمینی(ره) در برابر استعمار آمریکا و انگلیس ایستادند و هرگز کوتاه نیامدند.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: کسانی که فکر می‌کنند با دوستی با استکبار جهانی مشکلات جامعه حل می‌شود افراد ترسو و کوته بینی هستند و نگاه آنها نگاه عاجزانه و حاصل شده از ترس و جهالت است.

 

این کارشناس حوزوی بیان کرد: ما چگونه می‌توانیم با کسانی که نقطه مشترکی با ما ندارند رابطه برقرار کنیم و نظرات آنها را بپذیریم آنها هرگز به عهد و پیمان خود وفا نمی‌کنند.

 

حجت الاسلام عباسی در پایان گفت: کسانی که قصد مراوده با دشمن دارند، افراد کوته فکر و جاهلی هستند که با با فرهنگ ناب اسلامی آشنایی ندارند، و تنها با تکیه بر قرآن و سنت پیامبر(ص) می‌توان روحیه انقلابی داشت./838/302/ب2

ارسال نظرات