۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۳۰۶۴۹۱
معاون آموزش حوزه علمیه قزوین:

نظام جمهوری اسلامی هرگز در برابر مستکبران تسلیم نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه علمیه قزوین گفت: کسانی که ادعا می‌کنند اگر دست دوستی با دشمنان و استکبار جهانی بدهیم مشکلاتمان حل می‌شود کاملا در اشتباه هستند، چون استکبار جهانی می‌خواهد ما را زیر سلطه خود ببرد.
حجت الاسلام رسول نوروزي

حجت الاسلام رسول نوروزی معاون آموزش حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به اهمیت استکبار ستیزی گفت: آیات و روایات فراوانی در مورد استکبار و استکبار ستیزی وجود دارد و در قرآن به ناشایستی از آن یاد شده است.

 

وی در ادامه افزود: قرآن از شیطان، فرعون، قارون و نمرود به عنوان مستکبران و متکبران یاد می‌کند کسانی که از دستور خدا سرپیچی کردند و تسلیم خواسته‌های نفسانی خود شدند، قرآن با مذمت از مستکبران یاد می‌کند.

 

استاد حوزه علمیه قزوین خاطر نشان کرد: سیره ائمه(ع) مبارزه با مستکبران بوده است و امیر مومنان(ع) در نهج البلاغه به امام حسن مجتبی(ع) سفارش می‌کند در برابر ظالمان و مستکبران بایستید و یار و یاور مظلومان و ستم دیدگان باشید.

 

نظام جمهوری اسلامی هرگز در برابر متجاوزان تسلیم نمی‌شود

این کارشناس حوزوی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بیان کرد: در برابر مستکبران بایستید و هرگز تسلیم نشوید، کسانی که ادعا می‌کنند اگر دست دوستی با دشمنان و استکبار جهانی بدهیم مشکلاتمان حل می‌شود کاملا در اشتباه هستند، استکبار جهانی می‌خواهد ما را زیر سلطه خود ببرد.

 

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین تاکید کرد: اگر در برابر استکبار و ظالمان کوتاه بیاییم دیگر وجود نخواهیم داشت که بخواهیم مشکلاتمان را حل کنیم اگر بخواهیم مستقل باشیم و استقلال خود را حفظ کنیم باید در برابر مستکبران بایستیم و در برابر زیاده‌خواهی های آنها کوتاه نیاییم، رهبر معظم انقلاب فرمودند کسانی که در برابر استکبار کوتاه می‌آیند ساده لوح و کوته فکر هستند.

 

حجت الاسلام نوروزی امنیت و سربلندی حاکم بر جامعه را مرهون روحیه انقلابی دانست و تصریح کرد: داشتن روحیه انقلابی سبب عزت و پیروزی می‌شود، کشورهایی که با استکبار کنار آمدند امروز وضعیت مناسبی ندارند و اسیر و گرفتار دست دشمنان شده‌اند، کشورهای با روحیه انقلابی، آزادی و استقلال دارند.

 

وی وظایف حوزه‌های علمیه را بسیار خطیر دانست و ابراز کرد: علما و طلبه‌های حوزه علمیه در برابر مردم مسؤولند آنها باید آموزه‌ها و مباحث دینی را تشریح و تبیین کنند وظیفه علمای دین دفاع از اسلام و پاسخ به شبهات دین است.

 

استاد حوزه علمیه قزوین در پایان گفت: علمای دین باید در منبرها و فضاهای مجازی به تبیین مسائل دینی بپردازند و مستکبران را به مردم معرفی و آنها را با حیله‌ها و ترفندهای دشمن آشنا کنند./838/302/ب1

ارسال نظرات