۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۳۰۶۴۹۹
مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل:

دشمنان از فضای شبکه‌های اجتماعی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل با اشاره به اینکه ظرفیت شبکه های اجتماعی در حال حاضر هم فرصت و هم تهدید برای جامعه اسلامی است، گفت: امروز دشمنان از فضای شبکه های اجتماعی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند.
حجت الاسلام مهدي نوروزي، مدير استاني حوزه هاي علميه استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام مهدی نوروزی، مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل، عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه عکس هیات در اردبیل با بیان اینکه هنر در همه ابعاد خود می تواند فرهنگ ساز باشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی موارد مشاهده می شود جامعه ما دچار تاخر فرهنگی شده است، به طوری که یک ابزار قبل از اینکه فرهنگ استفاده درست از آن در جامعه مطرح شود وارد جامعه شده و سبب ایجاد تنش و آسیب می شود.

 

وی افزود: امروز شبکه های اجتماعی و فضای مجازی یکی از مواردی است که ما دستور العمل مناسبی برای فعالیت در آن نداریم و به طور کل می توان گفت که متولی سازماندهی فعالیت در شبکه های اجتماعی مشخص نیست.

 

حجت الاسلام نوروزی بیان داشت: ظرفیت قابل تامل شبکه های اجتماعی در حال حاضر می تواند هم فرصت و هم تهدیدی برای جامعه اسلامی باشد که اگر بدون برنامه عمل کنیم قطعا دچار مشکلات عدیده ای می شویم.

 

مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل، تصریح کرد: با همه این شرایط نمی توان با شبکه های اجتماعی دفعی برخورد کرد، در وهله اول برای سازماندهی فعالیت های شبکه اجتماعی باید یک متولی برای آن تعیین کرد و در گام بعدی برنامه ریزی مناسب برای فرهنگ سازی استفاده درست از شبکه های مجازی می تواند جامعه را از آسیب های بی شمار این ابزار رسانه ای نوین حفظ کند.

 

وی با بیان اینکه دشمنان برای شبکه های اجتماعی برنامه مفصلی دارند، تصریح کرد: امروز مشاهده می شود دشمنان با برنامه ریزی به صورت تیمی در گروه های موجود در شبکه های اجتماعی حاضر می شوند و شروع به شبه افکنی و فتنه انگیزی می کنند و این زنگ خطری برای ما است، به ویژه ارگان های فرهنگی که لازم است برنامه ریزی مناسبی برای دفع این فتنه ها داشته باشند.

 

حجت الاسلام نوروزی، افزود: درشرایط کنونی فعالان فرهنگی و هنری به ویژه هنرمندان وظیفه خطیری را به دوش دارند، تا با خلق آثاری مبتنی بر ارزش های دینی و مذهبی به دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب اسلامی بپردازند.

 

رییس حوزه علمیه استان اردبیل، تاکید کرد: حضور فعالانه و پر رنگ نهادهای انقلابی از جمله حوزه هنری، تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه، فرهنگ و ارشاد در کنار هنرمندان می تواند ثمرات ارزشمندی را به دنبال داشته باشد./937/202/ب1

ارسال نظرات