۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۳۰۶۵۱۸
مبلغ دینی:

موعظه برای عمل کنندگان به آن شفا است

خبرگزاری رسا ـ مبلغ دینی با اشاره به این که موعظه نفوس را صیقل و قلوب را جلا می دهد، گفت: موعظه برای کسانی که عمل به موعظه می کنند شفا است.
حجت الاسلام سيد محمد غروي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید محمد غروی مبلغ دینی یکشنبه شب در مراسم عزاداری هیأت ابوالفضل بلوار شهید مطهری گفت: حضرت صادق(ع) فرمود بهترین موعظه ها، موعظه قرآن است و قرآن نیز می فرماید، هدایت برای متقین است.

 

وی افزود: قرآن برای مومنان و آنهایی که ایمان به قرآن دارند شفا است اما افراد ظالم و افرادی که ایمان ندارند و قرآن را قبول ندارند موعظه نیز برایشان سود و بهره ای ندارد.

 

حجت الاسلام غروی با اشاره به  این موعظه قرآنی ‹‹قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَیَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِکَ أَزْکَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ گفت: قرآن می فرماید به مردان مومن بگو چشم های خود را کنترل کنند و دامان خود را حفظ کنند.

 

وی با اشاره به این که  چشم های خود را کنترل کنید و فریب شیطان را نخورید گفت: ابن سیرین فریب شیطان را نخورد و خود را آلوده به گناه نکرد و به دلیل ترک یک گناه تعبیر خواب به او دادند و خداوند چنان عطری به او داد که هر موقع از کوچه ای عبور می کرد از بوی عطر او همه متوجه می شدند ابن سیری است.

 

این مبلغ دینی با اشاره به این‌که اگر چشم های خود را کنترل کنید خداوند نیز عجایب را به شما نشان می دهد گفت: حدیث است چهار چیز از چهار چیز دیگر سیر نمی شود، زمین از باران سیر نمی شود، عالم از علم سیر نمی شود و چشم از نگاه کردن سیر نمی شود، چشم اگر آزاد شود کنترل آن سخت می شود.

 

حجت الاسلام غروی یاد آورشد: امیرمومنان، در خطبه لولوئیه می فرماید ای مردم روزی بیاید که بدعت سنت می شود و سنت بدعت می شود، معروف منکر می شود و منکر نیز معروف می شود و غیرت از مردان و حیا از زنان می رود و امروز همان دوره است که مانند این است که برخی گوشت خوک خورده اند که تا این اندازه بی غیرت شده اند.

 

وی با اشاره به این که خدا غیور است و غیرت را دوست دارد یاد آور شد: غیرت را باید از خروس یاد بگیرند که پنج ویژگی غیرت، سخاوت، سحر خیزی، همسر دوست و شهامت دارد و خیلی غیور است.

 

وی با اشاره به این که برخی از خصلت های خوب را از حیوانات یاد بگیرد گفت: راه رفتن را از گاو یاد بگیرید که سنگین و با وقار و با طمأنیه راه می رود، وفا را از سگ یاد بگیرید، حیا را از کلاغ و خوردن را از الاغ یاد بگیرید که مزه می کند می خورد.

 

 این مبلغ دینی همچنین با با بیان این حدیث که فردی که ایمان ندارد حیا ندارد گفت: حیا انسان را از کارهای زشت منع می کند و حیا برای همه خوب است اما برای خانم ها خوبتر است و از این رو کسی که گناه می کند حیای او ویران می شود که یکی از دلایل بی حیایی شبکه های مخرب ماهواره ای و شبکه های اجتماعی تلگرام و واتساپ و گوشی های هوشمند همراه است.

 

به گفته وی، شبکه جی تی وی که مدیر آن یهودی است با تهیه فیلم های ارتباط بین محرم و نامحرم و جلوه دادن ارتباط محرم و نامحرم به خانواده ها خوراک می دهد و بعد از مدتی کانون خانواده را متلاشی می‌کنند./1307/202/ب1

ارسال نظرات