۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲
کد خبر: ۳۰۶۵۲۷
آیت الله نمازی:

دانشگاه نباید میدان تاخت و تاز احزاب سیاسی باشد/ جناح ها از اختلاف افکنی در کشور پرهیز کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه درکاشان با اشاره به نزدیک شدن انتخابات و آغاز فعالیت تبلیغاتی کاندیداها و احزاب سیاسی گفت: کاندیداها و هواداران آنها باید از تخریب یکدیگر و ایجاد اختلاف که در چنین برهه ای از زمان به صلاح کشور و ملت نیست پرهیز کنند.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله نمازي آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان، در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در تالار آزادی دانشگاه کاشان در جمع دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این شهرستان با تبریک سالروز 16 آذر دانشجویان را سرمایه ها و امید ملت و کشوردانست و گفت: چشم ملت و امام خامنه ای به شما دوخته شده است که باید کمربندها را محکم ببندید و آستین ها را بالا بزنید و در حال تلاش و جهاد علمی باشید.

 

وی از دانشجویان خواست رهنمودها و توصیه های علمی و سیاسی رهبر معظم انقلاب را در دیدارهایی که با وزرای علوم و بهداشت و درمان و اساتید هیأت های علمی دانشگاهها داشت به صورت جزوه و کتاب تهیه و مطالعه کنند.

 

آیت الله نمازی تأکید کرد: دانشجو باید سیاسی باشد و مسائل را بداند اما سیاست زده نباشد و جزو باندها و گروه ها و احزاب سیاسی نباشد، دانشجو باید یک شخصیت علمی مستقل از مسائل سیاسی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: همه جریان های سیاسی کشور باید پیرو مقام ولایت باشند چرا که ما در اسلام تنها دو عنصر امامت و امت را داریم و حزب دیگری به غیر از حزب الله نداریم و اگر هم بنا باشد براساس قانون اساسی احزابی وجود داشته باشند باید در چارچوب حزب الله باشد و سخن آنها یکی باشد و اجتهاد نکنند و تحلیل شخصی نداشته باشند و نگاه آنها به ولایت و امامت باشد.

 

آیت الله نمازی گفت: گروه های سیاسی باید مانند هیئات مذهبی که همه یک حرف می زنند باشند و امروز در پیاده روی میلیونی اربعین حسینی همه فقط لبیک یا حسین  می گویند و هیچ اختلاف شعاری با یکدیگر نداشتند.

 

وی افزود: احزاب ما باید یک هدف داشته باشند آن هم اسلام و انقلاب و ولایت و نظام و ملت است و به دنبال اهداف شخصی و گروهی و سیاسی نباشند و دانشجویان باید مراقب باشند تا تحت تأثیر تحلیل های گروه های سیاسی و احزاب قرار نگیرند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: مبنای سیاسی حرکت ملت فرمایشات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن انتخابات و آغاز فعالیت تبلیغاتی کاندیداها و احزاب و گروه های سیاسی گفت: کاندیداها و ستادهای انتخاباتی و هواداران آنها باید مراقب باشند از تخریب یکدیگر و ایجاد اختلاف که در چنین برهه ای از زمان به صلاح کشور و ملت نیست پرهیز کنند.

 

به گفته وی، تمامی احزاب و گروه های سیاسی در انتخابات باید یک پیام واحد اسلام و ایران و انقلاب اسلامی و رهبری را داشته باشند و به دنبال منافع شخصی و حزبی خود برای به دست آوردن چند کرسی مجلس و وزارتخانه نباشند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری اختلاف و تفرقه را برای کشور سم کشنده دانست و اعلام کرد : گروه ها و احزاب سیاسی که با ایجاد اختلاف به دنبال رای  و پست و مقام و دنیا طلبی هستند به نتیجه نمی رسند.

 

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به این که دانشگاه نباید میدان تاخت و تاز احزاب و گروه های سیاسی باشد تصریح کرد: منظور رهبر معظم انقلاب از کرسی های آزاد اندیشی، کرسی های علمی است که دانشجویان باید در این راستا برای توسعه و پیشرفت کشور تلاش کنند.

 

 

16 آذر سال 32 آغاز جنبش دانشجویی و 13 آبان 58 اوج تکامل جنبش دانشجویی است

آیت الله نمازی در ادامه 16 آذر سال 32 را آغاز جنبش دانشجویی و 13 آبان سال 58  روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را اوج تکامل جنبش دانشجویی دانست و گفت: بی کفایتی حکومت ستم شاهی و تفکر آزاد منشانه ملت ایران و نسل دانشجو در آن دوره دو عامل مهم رقم خوردن 16 آذر شد.  

 

وی یکی  از مسائل استراتژیک در دانشگاه را استکبار شناسی از نگاه قرآن دانست و  بحث استکبار شناسی را به عنوان یکی از مباحث مهم اعلام کرد و افزود: در بحث مهم  استکبار شناسی متأسفانه حتی برخی از خواص نیز به حساسیت،  ظرافت و لطافت این بحث فنی آگاهی ندارند و علت مخالفت برخی افراد با شعار مرگ بر آمریکا همین است که آنها اطلاع ندارند شعار مرگ بر آمریکا برگرفته از قرآن است.

 

آیت الله نمازی گفت: یکی از مباحث مهم در مباحث سیاسی اسلام، معنا کردن و تعیین جایگاه استکبار از نگاه توحیدی است و اگر امام راحل گفت همه مشکلات ما از آمریکا است و رهبر معظم انقلاب نیز قاطعانه در برابر آمریکا ایستاده است اما برخی معتقدند در مذاکرات باید کوتاه آمد چون حل مشکلات در مذاکره با آمریکا است به این دلیل است که ماهیت استکبار شناخته نشده است.

 

نامه رهبرمعظم انقلاب باعث گرایش جوانان غرب به اسلام شده است

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین  دو نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا را باعث تحرک و گرایش جوانان غرب به اسلام دانست و افزود: نامه معظم له بازتاب گسترده ای در رسانه ها و محافل سیاسی جهان داشته است و برای جوانان اروپا و آمریکا تأثیرگذار بوده است.

 

آیت الله نمازی گفت: رهبران دنیا برای جوانان جهان موشک و تجهیزات جنگی ارسال می کنند و پیام آور جنگ و خون ریزی هستند اما رهبر ایران پیام آور وحدت و صلح و دوستی است در حالی که آمریکا با پول های نفت عربستان در جنگ نیابتی در منطقه، آل سعود را به جان مسلمانان منطقه انداخته است./1307/پ202/ج1

ارسال نظرات