۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۳۰۶۵۲۹
معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی خبر داد؛

اوج سیاهپوشی اماکن متبرکه رضوی در سالروز شهادت امام رضا

خبرگزاری رسا ـ معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) در آخرین روز صفر اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی سرتاسر سیه پوش می شود.
سياهپوشي حرم رضوي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، سیدخلیل منبتی، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی اظهار کرد: در سالروز شهادت امام رئوف شیعیان؛ حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی اوج سیاهپوشی خود را در طول سال تجربه می کند.

 

وی تصریح کرد: به مناسبت شهادت حضرت ثامن الحجج(ع) و وفات رسول اکرم(ص) اماکن متبرکه رضوی با بیش از چهار هزار متر سیاهی، کتیبه و پرچم مزین و منقش به نام مبارک حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به رنگ ماتم و عزا در می آید.

 

منبتی با اشاره به جمع آوری سیاهپوشی مخصوص ماه محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان تاکید کرد: تمام سیاهپوشی انجام شده در این ایام مخصوص شهادت امام رضا(ع) و رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام(ص) است.

 

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی یادآور شد: سیاهپوشی حرم مطهر رضوی در ایامی چون شهادت امام علی(ع) در ماه مبارک رمضان، ماه محرم و دهه پایانی صفر از سوی اداره روشنایی حرم مطهر رضوی انجام می شود./1308/102/ب3

 

 

 

 

منبع: روابط عمومی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات