۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۳۰۶۵۸۵
رییس بسیج دانشجویی کشور:

حوزه و دانشگاه باید به دنبال تولید محتوا و ریل‌گذاری صحیح برای پیشبرد انقلاب اسلامی باشند

خبرگزاری رسا ـ رییس بسیج دانشجویی کشور گفت: ما نیازمند ریل‌گذاری درست و تولید محتوای برای نظام‌سازی و ساختارسازی هستیم، از این رو افرادی باید این نیازها را شناخته و برای آن راهکار طراحی کنند که این یکی از وظایف اصلی حوزه و دانشگاه است.
داوود گودرزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، داوود گودرزی رییس بسیج دانشجویی کشور در کارگاه یک روزه مسؤولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین، که صبح  امروز در سالن شهید حسن پور برگزار شد با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی، گفت: دشمن هر روز و هر لحظه در تلاش است تا با تاکتیک ها و روش های خود به نظام جمهوری اسلامی ضربه وارد کند از این رو نیاز است تا مقتضیات این میدان نبرد را به درستی بشناسیم و با آگاهی از نقاط ضعف و قوت و آمادگی برای مسدود کردن روزنه های نفوذ دشمن برای مقابله با حربه های دشمن تلاش کنیم.

 

رییس بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه بسیجیان در وسط میدان جنگ با دشمن قرار دارند، افزود: باید از زاویه صحیح به این میدان نگاه کنیم چرا که دانشجوی بسیجی جایگاهش در خیمه فرماندهی است و باید به فرمانده خود به عنوان افسر جنگ کمک نماید.

 

وی ادامه داد: استفاده از واژه خیمه فرماندهی توسط رهبر انقلاب و نشان دادن جایگاه بسیجیان در این خیمه معنای بسیار دارد که نشان از امید رهبر انقلاب به فرزندان بسیجی خود دارد.

 

عدم درک صحیح باعث ریزش بسیاری در فتنه 88 شد

گودرزی با تاکید بر لزوم شناخت عرصه های دفاع در مقابل دشمن عنوان کرد: دانشجویان و بسیجیان باید چگونگی مقابله با دشمنان و راه های صحیح پیروزی در این نبرد را بشناسند تا قدم های خود را به درستی بردارند.

 

وی افزود: عدم درک صحیح باعث می شود تا فتنه ای به مانند فتنه 88 رخ دهد که بسیاری در نهایت تشخیص ندادند که این فتنه و انقلابی رنگی بر علیه انقلاب اسلامی است. همین امر هم سبب ریزش آنها و جدا شدنشان از پیکره اصیل انقلاب شد.

 

این استاد دانشگاه با بیان این‌که اگر در مسیر انقلاب پیشرفت و رشد به سمت جلو دیده شود نشان از این دارد که این انقلاب زنده و پویا است گفت: نباید به وضع کنونی قانع باشیم چرا که قانع بودن به وضعیت کنونی یعنی ایستادن و توقف که این در نهایت به باخت منجر خواهد شد. 

 

آرمان های اصیل انقلاب را بشناسیم

رییس بسیج دانشجویی کشور با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص معرفی آرمآنهای اصیل انقلاب عنوان کرد: رهبر انقلاب 5 اصل را به عنوان اصول اصلی انقلاب اسلامی معرفی می کنند که عبارتند از «استقلال، آزادی، عدالت اجتماعی، استکبار ستیزی و نفی ظلم و سلطه دشمن و کرامت انسانی»

 

وی افزود: این پنج اصل باید در سرلوحه امور قرار بگیرد و نسبت به معرفی آن به آحاد ملت اقدام شود.

 

گودرزی ادامه داد: اگر به درستی این اصول بنیادین محقق شود انقلاب اسلامی در مسیر اصلی خود قرار خواهد گرفت و به سمت پیشرفت و پیشبرد اهداف خود پیش خواهد رفت.

 

رییس بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه در پیاده سازی این اصول دچار ضعف هستیم تصریح کرد: هنوز با گذشت بیش از 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد برخی ضعف ها در مسیر انقلاب اسلامی هستیم و آنگونه که باید به این اصول و نقطه نهایی آنگونه که باید دسترسی پیدا نکرده ایم که این امر نشان از کم کاری همه ما دارد.

 

وحدت حوزه و دانشگاه باید از کلیشه خارج شود

رییس بسیج دانشجویی کشور در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه و لزوم توجه به این شعار محوری تاکید کرد: ارتباط حوزه و دانشگاه یکی از مهمترین موضوعات است که متاسفانه به درستی فهم نشده است.

 

وی افزود: در حال حاضر ما در بسیاری از تعابیر به مانند کرسی آزاد اندیشی، دانشگاه اسلامی، وحدت حوزه و دانشگاه، ارتباط دانشگاه و صنعت و امثال آن در کلیشه مانده ایم و نیاز به یک بازنگری اساسی احساس می شود.

 

این مسؤول با بیان این‌که در حال حاضر دچار ضعف های اساسی در تولید محتوا هستیم گفت: نمی توان با برگزاری چند نشست و نگاه کلیشه ای به این مقوله گام های اساسی در این مسیر برداشت بنابراین باید از کلیشه خارج و به صورت کارگاهی و عملیاتی وارد این عرصه شویم.

 

رییس بسیج دانشجویی کشور با بیان اهمیت این موضوع گفت: اگر انقلاب اسلامی قرار است ادامه پیدا کند نیازمند نیروهای جدید و تربیت نسل انقلابی و مومن است که این امر با توجه جدی مسؤولان، اساتید حوزه و دانشگاه باید انجام شود.

 

سرمایه گذاری دشمن به سمت نسل های آینده است

این استاد دانشگاه با تاکید بر تلاش دشمن برای سرمایه گذاری بر روی جوانان و کودکان و نوجوانان برای جذب آنها و فاصله گرفتن نسل های آینده از اصول و بنیان های انقلاب عنوان کرد: دشمن سرمایه گذاری خود را به این سمت سوق داده تا نسل های آینده از انقلاب فاصله بگیرند و تلاشی برای حفظ آن نداشته باشند.

 

گودرزی ادامه داد: دشمنان در این راه صبور هستند و به دنبال نتیجه اقدامات خود در آینده نشسته اند. چرا که اهداف آنها برای بلند مدت طراحی شده و نتیجه ای که آنها برای خود متصور هستند این است که نسل های آینده باید از اصول انقلاب اسلامی بی تفاوت باشند و از کنار آن به راحتی بگذرند.

 

وی افزود: اگر ما خواهان تربیت مدیران انقلابی برای آینده این نظام هستیم باید به وظایف خود مبنی بر تربیت صحیح نسل های آینده توجه کنیم و گرنه ضربه های این بی توجهی را در آینده خواهیم دید.

 

حوزه و دانشگاه باید به دنبال تولید محتوا و ریل‌گذاری صحیح برای پیشبرد انقلاب اسلامی باشند

رییس بسیج دانشجویی کشور با تاکید بر این که وظیفه دانشجویان و اساتید بسیجی و طلاب حوزه های علمیه در این میان سنگین تر از بقیه است گفت: اگر حوزه و دانشگاه وحدت و هم صدایی لازم را داشته باشند و با تولید محتوا و ریل گذاری صحیح در مسیر انقلاب تلاش کنند بی شک اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد.

 

وی تاکید کرد: ما نیازمند ریل گذاری درست و تولید محتوای برای نظام سازی و ساختار سازی هستیم از این رو افرادی باید این نیازها را شناخته و برای آن راهکار طراحی کنند که این یکی از وظایف اصلی حوزه و دانشگاه است.

 

وی با اشاره به توطئه های دشمنان گفت: دشمنان و برخی از جریان های روشنفکری در حال حاضر به دنبال جایگزین کردن روش های دیگر به جای دین هستند تا آنها را جایگزین دیانت ما کنند.

 

گودرزی در پایان تاکید کرد: اگر حوزه و دانشگاه هر دو به یک نقطه طلایی نگاه کنند و در فکر و اهداف خود دارای وحدت باشند جلوی ترفندهای دشمن گرفته خواهد شد./955/202/ب3

ارسال نظرات