۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۳۰۶۵۹۹
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال خبرداد؛

برگزاری اجلاس علمی «سخنی با قلب‌های زنده» در بهمن‌ماه

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین در نشست خبری گفت: قصد داریم اجلاسی با حضور اساتید برجسته سطح عالی، نخبگان و استعدادهای درخشان حوزه علمیه با عنوان «سخنی با قلب های زنده» برگزار کنیم که فراخوان مقالات به همراه محورهای آن نیز به زودی اعلام خواهد شد.
حجت‌الاسلام فرخ فال حجت الاسلام احمد فرخ فال مدير حوزه علميه قم در دومين همايش ياوران خورشيد در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، مدیر حوزه علمیه قم و رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه پیش از ظهر امروز در نشست خبری که برای اعلام برنامه های مجمع عمومی جامعه مدرسین در خصوص نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب، در این مرکز برگزار شد، اظهار داشت: ما از بهمن ماه سال گذشته که رهبر معظم انقلاب نامه اول خود را خطاب به جوانان غرب صادر کردند احساس وظیفه کرده و در فکر برگزاری اجلاسی علمی در این زمینه بودیم، تا این که نامه دوم ایشان در 8 آذر اهتمام این مجمع را چند برابر کرد.

 

وی ادامه داد: به همین منظور در سالگرد نخستین نامه رهبر معظم انقلاب قصد داریم اجلاسی با حضور اساتید برجسته سطح عالی، نخبگان و استعدادهای درخشان حوزه علمیه با عنوان «سخنی با قلب های زنده» برگزار کنیم که فراخوان مقالات به همراه محور های آن نیز به زودی اعلام خواهد شد، که از این بین از صاحب مقالات برتر تقدیر شده و مقاله آنها با همکاری جامعةالمصطفی به زبان های دیگر ترجمه خواهد شد.

 

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین در ادامه از برگزاری اجلاس دیگری در دی ماه با عنوان خطر «شرایط و وضعیت امنیتی و نظامی منطقه و خطر نفوذ استکبار» خبرداد و گفت: این اجلاس نیز با توجه به رهنمودهای چندماه اخیر رهبر معظم انقلاب و تأکیدات ایشان در دوم دی ماه و با حضور اساتید سطوح عالی و سخنرانی یکی از مراجع معظم تقلید و حضور یکی از شخصیت های برجسته نظامی کشور در مدرسه دارالشفاء برگزار خواهد شد.

 

وی غرض اصلی برگزاری از این نشست را بررسی تأکیدات رهبری در مورد قضیه شوم تروریسم دانست و یادآور شد: ایشان هم در نامه اول و هم در نامه دوم نکات بسیار محوری را خطاب به جوانان غرب ارائه فرمودند که عمده محوریت سخنان ایشان روی بحث اسلام هراسی و تروریسم بود و در نامه دوم حرکت های تروریستی فرانسه انجام گرفت.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال افزود: نکته مهم این است که رهبر معظم انقلاب دغدغه‌ای نسبت به ارشاد و هدایت جوانان غرب دارند؛ مراجع عظام تقلید نیز حس کرده‌اند و در دیدارهایی که با مراجع داشته‌ام همه آنها خطر انحراف جوانان و فریب آنها توسط گروهی وامانده و پسمانده از اسلام به نام تکفیری و داعش با اعمال زشت و ناپسندشان را اعلام کرده اند.

 

وی ادامه داد: این که چرا رهبر معظم حکومت‌ها و دولت‌ها را مورد خطاب قرار نمی دهد و فقط جوانان غرب را در مقابل خود قرار می‌دهد را خود ایشان فرموده‌اند و آن زنده بودن قلب‌های آنان است که ایشان گفتند نباید تحرکات گروهی وامانده باعث اسلام هراسی بشود و اقداماتی که این گروه ها با مسلمانان انجام داده‌اند قابل قیاس با تحرکات فرانسه نبوده است که هرچند ما همان را هم محکوم می‌کنیم.

 

مدیر حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به این که تکفیری و داعش زاییده استعمار و افراطی گرایی است: رهبر معظم انقلاب در نامه خود فرمودند «وقتی ما به خاک و خون کشیده شدن جوانان و زنان و کودکان را به دست رژیم غاصب صهیونیسم تقبیح نمی کنیم، حرکت های افراطی از دامن استعمار زاییده می شود و زمانی که در جهت تحقق اهداف استعمار گرانه غرب و آموزش های نظامی به آنها هزینه می کنیم و به خاک و خون کشیده شدن ملت شریف سوریه را نمی بینیم، این تحرکات به فرانسه هم می رسد».

 

وی در پایان ابراز داشت: همه این موارد و نکات مهم رهبر معظم انقلاب دست به دست هم داد و عزم جدی ما را برای برگزاری اجلاس بزرگ علمی در بهمن ماه برانگیخت که انشاءالله باعث برکات فراوانی خواهد بود./1330/پ202/ف2

ارسال نظرات