۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۳۰۶۶۱۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی خبر داد؛

ثبت 108 موقوفه جدید در سال جاری

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از ثبت 108 موقوفه جدید در نه ماهه نخست سال جاری خبر داد.
ديدار مدير کل اوقاف با نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام ناصر جوانبخت ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه به مناسبت هفته وقف، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن هفته وقف، اوقاف و امور خیریه برنامه های تبلیغی و ترویجی فرهنگ وقف برای ایجاد وقف های جدید نوین را در دستور کار قرار داده است.

 

وی با بیان این که 70 درصد موقوفات کشور مربوط به عزاداری سیدالشهداء است، افزود: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و همچنین شرایط جامعه، تلاش می شود وقف های جدید به سمت موقوفات نوین و مرتبط با نیازهای روز جامعه سوق یابد.

 

حجت الاسلام جوانبخت اضافه کرد: در همین راستا پایگاههای مشاوره وقف در ادارات اوقاف و امور خیریه دایر شده است و با حضور کارشناسان حقوقی و اوقافی مشورت های لازم در زمینه وقف ارائه می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر در آذربایجان غربی از مجموع 5 هزار و 733 موقوفه، تعداد هزار و 648 موقوفه منفعتی است و از 33 هزار و 924 رقبه ، 29 هزار و 836 رقبه منفعتی است.

 

وی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی و برنامه های تبلیغی و ترویجی جهت نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه گفت: تا سال 88 سالانه 200 موقوفه در کشور ثبت می شد که این آمار با اجرای برنامه های تبلیغی و ترویجی از سال 90 به بعد به 2600 وقف در سال افزایش یافته است.

 

حجت الاسلام جوانبخت گفت: امسال باید در آذربایجان غربی 140 موقوفه جدید به ثبت برسد که تا کنون 108 فقره وقف جدید در سامانه موقوفات ثبت شده است.

 

وی در ادامه به تشریح برنامه های هفته وقف پرداخت و گفت: همایش یاوران وقف، همایش نقش بانوان در توسعه وقف، همایش وقف و رسانه، ایجاد ایستگاههای " همه واقف باشیم"، نمایشگاه وقف از جمله برنامه های بزرگداشت هفته وقف است.

 

حجت الاسلام جوانبخت، دیدار با استاندار آذربایجان غربی، سخنرانی مدیرکل و روسای ادارات پیش از خطبه های نماز جمعه و ارتباط مستقیم با مردم و پاسخگویی به شبهات و تشریح  احکام شرعی وقف پیش از خطبه های نماز جمعه را از دیگر برنامه های هفته وقف اعلام کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی افتتاح مسجد در شهرستان های تکاب، شاهین دژ و ماکو، افتتاح دو مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم در شهرستان خوی و پروژه های عمرانی موقوفه، برگزاری مراسم قرائت زیارت ازبعید، گفت و گوهای زنده رادیو تلویزیونی را از دیگر برنامه های هفته وقف برشمرد.

 

گفتنی است، 18 تا 24 آذرماه با شعار «همه واقف باشیم» هفته وقف نامگذاری شده است./1301/202/ب3

ارسال نظرات