۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۳۰۶۶۱۵
رییس حوزه هنری استان کرمان خبر داد؛

حضور و استقبال مردم از بیست و دومین سوگواره تعزیه استان کرمان چشمگیر است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه هنری استان کرمان با بیان این که حضور مردم و استقبال عمومی از برگزاری بیست و دومین سوگواره تعزیه استان کرمان چشمگیر است، گفت: پیش بینی می شود حضور مردم تا پایان این سوگواره پرشور تر باشد.
سوگواره تعزيه در خراسان شمالي

محمد حسین ملکی، رییس حوزه هنری استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، افزود: شناخت هر چه بیشتر تعزیه خوانان و تعزیه گردانان استان را از نظر توانمندی و استعداد یکی از اهداف برگزاری بیست و دومین سوگواره استانی است و در این سوگواره از همه گروه ها و شبیه خوانان استان برای حضور و ارائه توانمندی خود دعوت شده است.


وی تصریح کرد: آشنا کردن مخاطبان به ویژه نسل جوان با ظرفیت‌های عظیم این هنر آئینی از دیگر اهداف برگزاری این سوگواره است و امیدواریم بتوانیم مفاهیم روز را در قالب این هنر کهن جا داده و نسبت به ترویج آن برنامه ریزی شود.


رییس حوزه هنری استان کرمان یادآور شد: 11 گروه تعزیه از سراسر استان در این سوگواره شرکت کردند و مراسم اختتامیه این سوگواره 18 آذر در سالن بیت الزهرا (س) صفه عزاخانه واقع در بازار مظفری شهر کرمان برگزار می شود، وطی مراسمی از شبیه خوانان تجلیل می شود.


ملکی بیان کرد: سابقه برگزاری سوگواره های تعزیه در استان کرمان نسبت به سایر استان ها در کشور طولانی است و اگر چه قدیمی‌ترین سوگواره کشور را برگزار می‌کنیم اما هنوز راه بزرگی برای بهسازی تکنیکی و محتوایی اجراهای تعزیه در استان وجود دارد که باید به آن توجه شود.


وی اظهار کرد: در نخستین روزهای برگزاری بیست و دومین سوگواره حضور مردم و استقبال عمومی از برگزاری سوگواره چشمگیر است و باید تلاش کرد تا ظرفیت‌های تعزیه را از انحرافات محتوایی و تکنیکی پاک کرد و ضمن حفظ اصالت تعزیه مفاهیم آن را به روز کرد تا از طریق این هنر ارزشمند بر روی مخاطبین تأثیر بیشتری گذاشت.


ملکی اظهار کرد: در بیست و دومین سوگواره استانی تعزیه کرمان 11 گروه از شهرهای چترود، زنگی آباد، گلباف و روستاهای کهنوج، تیکدر، فرح آباد، هوتک و روستای ده زیار حضور دارند.


گفتنی است، این سوگواره از 15 آذر آغاز به کار کرده و تا 18 آذر سال جاری ادامه دارد. /9709/303/ب2

ارسال نظرات