۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۳۰۶۶۱۶

چند خبر کوتاه از رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ نگاهی به محورهای دومین نامه رهبر انقلاب به جوانان کشورهای غربی در برنامه «مجله روز»، تبیین مفهوم تألیف قلوب از منظر آیات و روایات در برنامه «مهربان باشیم»، تبیین روحیه جهادی رزمندگان اسلام در برنامه «آسمان هشتم»، تبیین نظم و انضباط از دیدگاه آیات و روایات در برنامه «دوستانه» از جمله برنامه‌های رادیو معارف در این هفته است.
راديو معارف

به گزارش خبرگزاری رسا، نگاهی به محورهای دومین نامه رهبر انقلاب به جوانان کشورهای غربی در برنامه «مجله روز»، تبیین مفهوم تألیف قلوب از منظر آیات و روایات در برنامه «مهربان باشیم»، تبیین روحیه جهادی رزمندگان اسلام در برنامه «آسمان هشتم»، تبیین نظم و انضباط از دیدگاه آیات و روایات در برنامه «دوستانه» از جمله برنامه‌های رادیو معارف در این هفته است.

 

نگاهی به محورهای دومین نامه رهبر انقلاب به جوانان کشورهای غربی

برنامه زنده «مجله روز» رادیو معارف محورهای پیام حکیمانه رهبر معظم انقلاب خطاب به عموم جوانان در کشورهای غربی را تحلیل و بررسی می‌کند.

 

برنامه زنده «مجله روز» با حضورحجت الاسلام سیدرضا حسینی کارشناس و پژوهشگر مسائل سیاسی اجتماعی و تنی چند از اساتید حوزه و مسئولین و صاحب نظران فرهنگی، به تشریح محورهای دومین نامه رهبرانقلاب به جوانان کشورهای غربی می‌پردازد.

 

رهبر معظم انقلاب در دومین پیام خود به عموم جوانان کشورهای غربی آنان را به درس گرفتن از ناملایمات امروز و یافتن راه‌هایی نو برای ساختن آینده دعوت نمودند و از آنان خواستند بر مبنای یک شناخت درست و با ژرف‌بینی، بنیان‌های یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با جهان اسلام پی‌ریزی کنند.

 

برنامه «مجله روز» به همت گروه اخبار معارف و اطلاع رسانی به تهیه کنندگی سیدمحمدعلی حسینیان و اجرای محمدجواد عابدینی شنبه تا چهارشنبه ساعت 8:40 تا 9 صبح از رادیو سراسری معارف پخش می‌شود.

 

تا توانی دلی بدست آور

برنامه «مهربان باشیم» رادیو معارف مخاطبان را به محبت و دوستی و دوری از کینه و دل شکستن سفارش می‌کند.

 

بر اساس تعالیم اخلاق اسلامی مسلمانان همواره به مهربانی و بخشش و دوری از کینه و دل شکستن توصیه شده‌اند از این رو حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا آتشین صدف کارشناس مسائل اجتماعی در برنامه زنده «مهربان باشیم» با تبیین مفهوم تألیف قلوب از منظر آیات و روایات، مصادیق و جایگاه ضرب المثل «تا توانی دلی به دست آور، دل شکستن هنر نمی‌باشد» را بیان می‌کند.

 

«مهربان باشیم» کاری از گروه فرهنگ و جامعه رادیو معارف است که هر هفته شنبه تا پنجشنبه ساعت 7 بامداد از صدای فضیلت پخش می‌شود. محمدحسن جلالی تهیه کنندگی و رضا ملایی گویندگی برنامه «مهربان باشیم» را بر عهده دارند.

 

رادیومعارف از روحیه جهادی رزمندگان اسلام می‌گوید

برنامه «آسمان هشتم» رادیو معارف به تبیین روحیه جهادی رزمندگان اسلام به عنوان جلوهٔ واقعی اخلاص و اطاعت از ولایت می‌پردازد.

 

حجت الاسلام محمد باقر نادم روایتگر دفاع مقدس در برنامه «آسمان هشتم» با مرور خاطرات سال‌های مقاومت و ایثار از روحیه جهادی رزمندگان اسلام طی هشت سال جنگ تحمیلی و نقش آن در حفظ استقلال، امنیت و تمامیت ارضی کشور سخن می‌گوید.

 

برنامه «آسمان هشتم» کاری از گروه فرهنگ و جامعه به تهیه کنندگی علی اسماعیلی و گویندگی رضا هدایت فر چهارشنبه‌ها ساعت 19:30 از رادیو سراسری معارف پخش می‌شود.

 

نظم و انضباط از دیدگاه آیات و روایات

رادیو معارف در برنامه «دوستانه» به تبیین اهمیت نظم و انضباط از منظر کلام وحی و روایات معصومین علیهم السلام می‌پردازد.

 

برنامه «دوستانه» با حضور حجت الاسلام حسن دهشیری کارشناس علوم قرآنی از جلوه‌های مختلف نظم در آفرینش پرده بر می‌دارد و به استناد آیات قرآن کریم و روایات معصومان (ع) از اهمیت نظم و انضباط در زندگی مؤمنانه سخن می‌گوید.

 

برنامه «دوستانه» کاری از گروه فرهنگ و جامعه رادیو معارف است که تحت موضوع اصلی آثار و برکات امر به معروف و نهی از منکر به جایگاه نظم و انضباط در سبک زندگی اسلامی می‌پردازد.

 

این برنامه به تهیه کنندگی روح الله شجاعی و گویندگی سیدحمید حسینی پنجشنبه‌ها ساعت 12 و 40 دقیقه از صدای فضیلت پخش می‌شود.

 

علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه‌های پخش شده می‌توانند به صفحه اختصاصی برنامه «دوستانه» در سایت رادیو معارف مراجعه کنند.

 

نظام اربعین در حرکت به سوی جامعه آرمانی

بخش‌هایی ازنش است علمی «نظام اربعین در حرکت به سوی جامعه آرمانی» در قالب برنامه «ندیشه ها» از رادیو معارف پخش می‌شود.

 

= برنامه «اندیشه‌ها» دوشنبه 16 آذر به پخش گزیده ای از نشست «نظام اربعین در حرکت به سوی جامعه آرمانی» اختصاص دارد.

 

 دکتر حسن عباسی رییس مرکز بررسی‌های امنیت بدون مرز و دکتر محمد هادی همایون رییس دانشکده فرهنگ وارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) در این برنامه با تأکید بر اینکه عاشورا و زمینه معرفتی آن که همانا اربعین است باید به عنوان محوری که انسان را به کمال می‌رساند مورد توجه قرار گیرد راهپیمایی اربعین را جلوه ای‌ای از اتحاد زائر با امام در راستای رسیدن به آرمان‌های اسلامی دانستند.

 

برنامه «اندیشه‌ها» باتلاش گروه فقه و اندیشه به تهیه کنندگی ابوذر رجبی و گویندگی حسین حیدری دوشنبه هاساعت 45: 14 از رادیو سراسری معارف پخش می‌شود.

 

خاطرنشان می‌شود سلسله نشست‌های علمی «نظام اربعین در حرکت به سوی جامعه آرمانی» به همت مرکز پژوهش‌های مسجد مقدس جمکران در قم برگزار می‌شود.

                           

آشنایی با معارف قرآن کریم در رادیو معارف

رادیو معارف با ارائه معارف ناب قرآن کریم به شبهات و پرسش‌های قرآنی مخاطبان پاسخ می‌دهد.

 

برنامه «پرسمان قرآنی» با حضور حجت الاسلام حمید ملکی کارشناس تفسیر و علوم قرآن کریم و مدیرمرکز تخصصی تفسیر حوزه علمیه قم به این پرسش‌ها که آیا سفارش به ختومات سوره‌ها برای حاجت خاص بدعت است یا سنت و تکلیف ما درقبال این گونه پیام‌ها و توصیه‌ها چیست، پاسخ می‌دهد.

 

برنامه زنده «پرسمان قرآنی» با تلاش گروه قرآن و اهل بیت به تهیه کنندگی سیداحمد محمودی و اجرای مرتضی بهرامی خشنودی شنبه‌ها ساعت 18 از صدای فضیلت پخش می‌شود.

 

علاقه مندان برای دریافت فایل صوتی برنامه پس از پخش به صفحه اختصاصی برنامه «پرسمان قرآنی» در پایگاه اطلاع رسانی رادیو معارف مراجعه کنند./998/د101/ف2

ارسال نظرات