۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۳۰۶۶۲۰
آیت الله علم الهدی در مراسم روز دانشجو:

افراد خسته از انقلابی گری به دنبال رابطه با آمریکا هستند/ هرچه داریم از استکبار ستیزی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد مقدس گفت: امروز تمام منافع ملی ما بستگی به استکبارستیزی ما دارد و به هر میزان که این استکبارستیزی افزایش یابد، عزت و افتخار ما زیاد خواهد شد؛ آن چه ما در عزت و اقتدار داریم بر سفره های چرب و نرمی که با ذلت همراه باشد، ارجح است.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی امروز در مراسم بزرگداشت روز دانشجو و در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مشهد گفت: 16 آذر، به افتخار آغازگران استکبارستیزی در این کشور به نام نامی دانشجو نام گذاری شده است و این نامگذاری حامل پیامی برای همه نسل ها در همه ادوار زندگانی اجتماعی سیاسی جامعه ما است.

 

وی در تبیین پیام نامگذاری سالروز شهادت دانشجویان استکبارستیز دانشگاه تهران به روز دانشجو، اظهار کرد: دانشگاه کانون و سنگر استکبارستیزی است و چون سرآغاز استکبار ستیزی در جامعه ما روز دانشجو است، دانشجو به عنوان یک افسر جوان در جبهه مقابله با استکبار نام و نشان دارد؛ این از مدال های ارزشمند جامعه آکادمیک ما است که بر سینه دانشجو و دانشگاه نقش بسته و عزیزان دانشجو و دانشگاهی ما باید در هر زمانی پاسدار این مدال افتخار باشند.

 

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به این که «استکبارستیزی باید بیش از همه اقشار، خود را در بین دانشجویان نشان دهد»، افزود: حادثه 16 آذر عمده امتیازش این است که قربانیان و شهدای آن برای استکبار جریان یأس و ناامیدی نسبت به تصاحب بر این کشور و سلطه بر این جامعه به وجود آوردند.

 

بازخوانی وقایع سیاسی به وجود آورنده حادثه 16 آذر

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: در سخنرانی آیزنهاور، رییس جمهور وقت آمریکا برای اعزام معاون خود به ایران، عنوان این اعزام را چنین اعلام می کند که «ما توانستیم در یک کشور دوردست آزادی ایجاد کنیم و برای بازرسی این آزادی ایجاد شده، معاون خود را به آن جا اعزام می کنیم.»

 

وی یادآور شد: آزادی در این بیان کاملا مفهوم مشخصی دارد؛ جنگ با مردم آزاد و به پا خاسته ای که شریان زندگی خود یعنی نفت را از چنگ استعمار انگلیس آزاد کرده و بر هژمونی بریتانیا بر اقتصاد این کشور مهر ختم زده بودند و تولید خفقان شدید حکومتی و سیاسی برای آن ها در منطق رییس جمهور وقت آمریکا، «آزادی» لقب گرفته بود که البته فرهنگ استکبارستیزی این است که واژه های مقدس را در راستای اهداف خود استخدام می کند؛ این آزادی یعنی آزادی چپاول گری برای یک راهزن از آن سوی دنیا.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با یادآوری جریانات اتفاق افتاده در ماجرای کودتای 28 مرداد 1332، اظهار کرد: آمریکایی ها گمان می کردند با اختناق ایجاد شده، تشکیل ساواک جهنمی و گماشتن بختیار برای مدیریت آن، کار تمام شده و سفر معاون رییس جمهورآمریکا نیز یک مانور برای قدرت آن ها حساب می شد اما نیروهای متدین نتوانستند این ذلت را تحمل کنند.

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: در روز 14 آذر همان سال مسأله تجدید ارتباط اقتصادی با انگلستان مطرح شد و کاردار انگلستان وارد تهران شد؛ انگلیسی که خودش و علایمش در قبال چپاول چندین ساله نفت ایران حذف شده بود، مجددا به کشور دعوت شد و این اقدام مورد اعتراضاتی قرار گرفت که کانون آن دانشگاه تهران بود؛ در روز 15 آذر نیز تظاهرات قوی تری در دانشکده های فنی، داروسازی، حقوق  و علوم برگزار شد؛ از همین رو رژیم با برای سرکوب نقطه استکبارستیزی در روز 16 آذر برآمد.

 

وی خاطرنشان کرد: در روز 16 آذر بنا بر تظاهرات نبود و تظاهراتی صورت نگرفت، اما در یک کلاس نقشه کشی ساختمان، مأموران رژیم برای دستگیری دو دانشجو وارد کلاس شدند و دانشجویان نیز به اعتراض وارد کریدور شدند که خود را در محاصره نیروهای رژیم دیدند و مأموران همه آن ها را به گلوله بستند.

 

امام جمعه مشهد مقدس تلاش آمریکا برای سرکوب استکبارستیزی در کشور را باعث شعله ور تر شدن این جریان دانست و گفت: از روز 16 آذر 1332 تا الآن 62 سال می گذرد؛ در این 62 سال، ایران به مهد برخورد و تعارض با استکبار آمریکایی روی کره زمین تبدیل شده و علیرغم این که آمریکایی ها توانسته بودند طی 25 سال این تعارض را کنترل کنند و 40 هزار مستشار آمریکایی این کشور را در اختیار داشتند، با رهبری پیامبرگونه امام عزیز امت، ریشه استکبار در کشور کنده شد.

 

ملی گرایی به استخدام برای آمریکا منجر شد

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: آن چه از روز 16 آذر تا امروز برای ما قابل مطالعه است، این است که در همه تعارضات با امپریالیسم آنجا که انسان ها با آرم ملی گرایی وارد شدند، یا سرکوب شدند یا خودشان در استخدام آمریکا درآمدند.

 

وی افزود: جبهه ملی که به عنوان حمایت کننده مصدق پرچمدار آزادی ملت بود، تا سال 1340 به صورت یک جریان سیاسی صددرصد آمریکایی درآمد و از روزی که انقلاب مقدس اسلامی شروع شد تا امروز، تنها جریانی که در خط مقابل استکبارستیزی انقلاب ایستاده و جبهه را تخریب می کند، همین جریان جبهه ملی و نهضت آزادی هستند.

 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: آن چه استکبار را از این کشور دور کرد، رهبری امام و این نظام بود و 16 آذر به جایی کشیده شد که با یک حرکت کوچک دانشجویی آغاز شد اما امروز منجر به این شده که مقابله با استکبار آمریکا در جهان مطرح شده است.

 

کسانی که از انقلابی گری خسته شده اند، از متن انقلاب کنار بروند

آیت الله علم الهدی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان پیرامون شناخت جریان هایی که در پی استحاله استکبارستیزی در نظام هستند، اظهار کرد: انقلابی که اینقدر قدرت داشته و پرچم استکبارستیزی را بلند کرده و به اینجا رسانده، در بسترش عده ای جمع شده اند و می گویند دعوا را تمام کنید و بیایید با آمریکا دست دهیم.

 

وی افزود: مسأله برجام مسأله ای است که رهبر معظم انقلاب بنا به مصالحی اصل آن را تأیید کردند و هنوز هم معلوم نیست با خیانت های 5+1 و در رأس آنها آمریکا، نتیجه چه می شود اما این که چنین توهمی به وجود آید و در صدد پایین کشیدن فیتیله استکبارستیزی در نظام باشند، چیزی جز خیانت به خون این شهدا نیست.

 

امام جمعه مشهد مقدس عمده اظهار نظر ها پیرامون رابطه با آمریکا را از جانب کسانی دانست که از انقلابی گری خسته شده و به دنبال خوش گذرانی هستند و خطاب به آن ها تصریح کرد: اگر شما از انقلاب خسته شده اید و نمی توانید ادامه دهید، خودتان را کنار بکشید؛ چه کسی گفته است در متن بمانید؟ اگر می دانید که دارید چه می کنید، مزدور همان آمریکای جنایتکار هستید اما اگر نمی دانید در برابر مردمی که پرچم استکبارستیزی را این گونه بلند کرده اند و آن را به جایی رسانده اند که پهنه منطقه و بخشی از دنیا را گرفته، چرا می خواهید تمام این ها را از بین ببرید؟ چون خودتان خسته شده اید؟ چرا ادعا دارید و در انتخابات شرکت می کنید و می خواهید مردم به شما رأی بدهند؟

 

جنبش دانشجویی ضد آرامش نیست

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: شما به عنوان دانشجو این را یک اصل بدانید؛ جنبش دانشجویی ضد آرامش نیست؛ عده ای می خواهند اینطور بگویند که «دانشگاه فقط جای درس خواندن، تحصیل و رشد علمی است و جنبش دانشجویی آرامش تحصیل را برهم می زند»؛ این سخن جریان هایی است که می خواهند مدیریت بی سر و صدا داشته باشند.

 

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: عده ای هم در فضای اجتماعی فعالیت های بسیجی را منافی آرامش مردم عنوان می کنند و برخی هم می گویند «بس است، بگذارید مردم به راحتی برسند»؛ ما در تاریخ سابقه داریم؛ مردمی که دنبال امن و امان و راحتی بودن برای آن ها به صورت آرمان درآمد، دقیقا همراه با ذلت برای آن ها بود؛ مردمی که دنبال معاویه راه افتادند، منطق شان همین بود وگرنه هیچ کس پسر هند جگرخوار را بر پسر پیامبر(ص) ترجیح نمی داد.

 

امام جمعه مشهد مقدس افزود: این راحت طلبی ها به قیمتی تمام شد که پس از چند سال، معاویه در مسجد جامع شام بالای منبر به مردم اعلام کرد مردان شما غلام زرخرید من و زنان تان کنیزان من هستند؛ بیت المال ملک من است و به هر که بخواهم می دهم، به هر کس نخواهم نمی دهم و در این مسجد یک نفر اعتراض نکرد چرا که می خواستند راحت باشند.

 

تمام منافع ملی ما به استکبارستیزی بستگی دارد

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: امروز تمام منافع ملی ما بستگی به استکبارستیزی ما دارد و به هر میزان که این استکبارستیزی افزایش یابد، عزت و افتخار ما زیاد خواهد شد؛ آن چه ما در عزت و اقتدار داریم بر سفره های چرب و نرمی که با ذلت همراه باشد، ارجح است.

 

وی در پایان یادآور شد: تکلیف دانشجو هم بصیرت است و هم بصیرت افزایی؛ یعنی شما مانند مبلغی که شهر به شهر برای تبلیغ می چرخد، باید راه بیفتید و بصیرت را در این جامعه اضافه کنید؛ ضمن این که خودتان هم باید کاملا در عرصه بصیرت ورزیده شوید و عزیزان ما در جریان مدیریت دانشگاه سعی کنند صاحب بصیرتانی تربیت کنند که جامعه آیند جامعه بصیری باشد چرا که اگر در برابر دشمن بصیرت داشته باشیم، هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت./820/پ202/ج

ارسال نظرات