۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۳۰۶۶۵۱
در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مطرح شد؛

دانشجویان نماد مبارزه با استکبار جهانی قلمداد می شوند/ دانشجوی مطلق در دین ما ارزشی ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران با بیان این‌که دانشجویان نماد مبارزه با استکبار جهانی قلمداد می شوند، گفت: دانشجو، همواره دارای عزت بوده و امید و آینده مملکت در دستان او است، از این رو دانشجو، الگو و آینه تمام قد مبارزه با استکبار تلقی می‌شود.
به مناسبت 16 آذر روز دانشجو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمیدرضا خرم خورشید، رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران، بعد از ظهر 16آذر با تبریک به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو به تمامی دانشجویان گفت: سرمنشاء نامگذاری 16 آذر ماه به نام دانشجو مربوط به 16 آذر سال 1332 و قیام دانشجویان پس از گذشت حدود چهارماه از کودتای 28 مرداد و خفقانی که بر کشور حاکم شده بود است؛ که منجر به شهادت سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران و مجروح شدن صدها تن شد.

 

وی افزود: این روز که در ابتدا، روز مبارزه با استکبار جهانی نام گرفته بود، به روز دانشجو تغییر نام داد چرا که دانشجویان، نماد مبارزه با استکبار جهانی قلمداد می شوند؛ دانشجو ، همواره دارای عزت بوده و امید و آینده مملکت در دستان او است، از این رو دانشجو، الگو و آینه تمام قد مبارزه با استکبار تلقی می شود.

 

رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با تأکید بر اینکه لازمه حفظ این عزت و ارزش در جامعه، انجام وظیفه‌ای است که بر دوش دانشجویان قرار دارد ، اظهار داشت: کسب علم، دانش و انجام تحقیقات علمی، وظیفه اصلی دانشجویان است، چون همان‌گونه که خداوند فرمودند «بالاترین افراد، افرادی هستند که بیشترین نفع را به مردم می‌رسانند» و زمانی می‌توان به جامعه خدمت بیشتر و نفع زیادتری رساند که خوب تحصیل کرده باشیم.

 

وی دومین وظیفه دانشجویان را، اخلاق مداری و دینداری عنوان کرد و افزود: اگر می خواهید که بتوانید از دانش خود به نفع جامعه خوب استفاده کنید، باید ایمان داشته باشید و با اخلاق‌مداری و دین‌داری، در جامعه خدمت کنید.

 

خرم خورشید، داشتن بینش سیاسی و اجتماعی را برای دانشجویان  واجب دانست و توصیه کرد: داشتن بینش عمیق سیاسی و اجتماعی ، با سیاست زدگی فرق می کند و دانشجو باید مراقب باشد تا مورد سوء استفاده احزاب و گروهها قرار نگیرد و خصلت آزادگی خود را زمانی می تواند حفظ کند که متعلق به گروه یا جناح خاصی نباشد و استقلال خود را حفظ کند.

 

رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به اینکه دانشجو باید در رفتار خود صداقت داشته باشند گفت: دانشجویان باید در ارتباطات با دوستان یا در فعالیت ها و کارهای گروهی و تشکیلاتی مانند تشکل های دانشجویی ،صداقت در رفتار و گفتار داشته و در صورت بروز اشتباهی، جنبه پذیرش اشتباه را داشته باشند.

 

وی ابراز داشت: دانشجویان باید در فعالیت های جمعی و شکل گیری تشکل های دانشجویی و حرکت های دانشجویی ، مراقب باشند که روابط دوستانه خود با دیگران را حفظ کنند و نگذارند که این روابط تحت الشعاع مسایل دیگر قرار بگیرد ، و در نشست های جمعی ، بهترین سخن را انتخاب کرده و از آنها ایده بگیرند.

 

دانشجوی مطلق در دین ما ارزشی ندارد

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین وحید معتمدی، مسؤول دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به سفارش دین اسلام به متعلم گفت: دانشجوی مطلق در دین ما، ارزش ندارد بلکه اگر متعلم در علم آموزی پیشرفت کند و علم و دانشی که می آموزد در مسیر سعادت او باشد، ارزشمند است.

 

وی افزود: چهار محور علم آموزی و تولید علم ، توجه به فرهنگ و معنویت ، توجه به سیاست ، و توجه و تلاش برای ایجاد تحول اقتصادی از محورهای فعالیت دانشجویان باشد.

 

حجت الاسلام معتمدی با تاکید براینکه انتقاد ، آرمان گرایی ، انجام کار تشکیلاتی ، مطالبه گری عدالت ، و دشمن شناسی از جمله ابزارهای کار دانشجویان است ، گفت: دانشجو باید منتقد باشد اما منتقدی که انصاف و صداقت را در کنار انتقاد خود بکار بگیرد، از آرمان گرایی و دیدن قله های پیشرفت دور نشود ، در قالب کارهای گروهی فعالیت کند، با بی عدالتی مخالف ،و مطالبه گر عدالت باشد، ضمن آنکه دشمن را خوب بشناسد و مراقب باشد که خواسته یا ناخواسته ، وارد بازی های دشمن نشود.

 

جهاد فرهنگی و جهاد فناوری به عنوان جهاد عصر حاضر است

در ادامه این مراسم دکتر مسعود فلاحی خشکناب، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی به ایراد سخنرانی پرداخت و تاکید کرد: جهاد فرهنگی و جهاد فناوری به عنوان جهاد عصر حاضر دانشجویان است و از برنامه های معاونت فرهنگی – دانشجویی در پشتیبانی از فعالیت های دانشجویان است.

 

وی اظهارداشت : در ارتباط با این دو بخش ، برنامه ها و کارگاههای آموزشی در نظر گرفته شده است که برگزاری کارگاههای «بهداشت روان در ازدواج «جهت پشتیبانی از جهاد فرهنگی که به انتخاب درست در همسرگزینی و راههای دستیابی به زندگی موفق و ... می پردازد و همچنین برگزاری کارگاه‌ها و نشست هایی در ارتباط با فناوری، برای حمایت از جهاد فناوری، از جمله برنامه های معاونت فرهنگی است.

 

فلاحی خشکناب ابراز داشت:باید انجمن‌های علمی دانشجویان مانند تشکل‌های فرهنگی دانشجویی ، فعال شوند.

شایان ذکر است، نماینده کانونهای دانشجویی در معاونت فرهنگی دانشجویی و مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه نیز پیام خود در ارتباط با روز دانشجو قرائت کردند و یاد و خاطره قیام دانشجویان در مبارزه با استکبار جهانی را گرامی داشتند./877/202/ب2

ارسال نظرات