۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۳۰۶۶۵۸
وزیر دفاع در اصفهان:

انتظار داشتیم آژانس موضعی شفاف تر اتخاذ کند

خبرگزاری رسا ـ در حالی که بسیاری از مسؤولان دولتی با ذوق زدگی تمام درباره گزارش اخیر آمانو قضاوت کرده اند، وزیر دفاع در مراسم روز دانشجو در اصفهان با اتخاذ موضعی منطبق با واقعیات، تاکید کرد که بخشی از گزارش مدیر کل آژانس غیر شفاف و توام با دوگانگی است.
سردار دهقان وزير دفاع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سردار حسین دهقان، شامگاه دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان، حضور در جمع دانشجویان را یک توفیق دانست و گفت: اینکه بگوییم روز شانزده آذر یوم الله است حرفی گزاف نزده‌ایم، در حقیقت شاید بتوان 16 آذر را نقطه عطف خروج کشور از سیطره بریتانیا و تسلط آمریکا برای دولت وقت ذکر کرد.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: با ملی شدن صنعت نفت آمریکا بر ایران مسلط شد و مسیر کشور را تغییر داد، آمریکا فضایی متفاوت در کشور ایجاد کرد و در این راه حکومت نیز با آمریکا همدست بود و همکاری می‌کرد و اهداف و منافع خود را به خوبی محافظت می‌کرد.

 

وی در ادامه افزود: شاه در حالی خیال می‌کرد که نیروهای نظامی وابسته‌اش امنیت کشور را برعهده دارند که آمریکا استقلال، منافع و ملت ما را در آن دوران در اختیار داشت و همه تحت تسلط آمریکا بودند و توسط آمریکایی‌ها با بی رحمی تحقیر می‌شدند، این روند ادامه داشت تا اینکه در 16 آذر دانشجویان با اتکا به یک آگاهی و آینده نگری وارد صحنه شدند و فریاد استقلال و عظمت و آزادی ملت ایران را سردادند.

 

سردار دهقان با بیان این که این دانشجویان بودند که فریاد نفی نوکری نظام سیاسی و اجتماعی کشور در برابر بیگانگان در آن زمان سر دادند اظهار کرد: نظام سلطنتی و شاه در آن زمان این حرکت دانشجویان را اعلام خطری برای آینده می دانستند و به خوبی این موضوع را درک کرده بودند به همین دلیل تلاش می‌کرد تا قدرت نمایی کند تا از این طریق در جامعه ادامه حیات داشته باشد.

 

دانشجویان در نیم قرن اخیر در عرصه‌های مختلف حضور داشته‌اند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی نیم قرن اخیر به خوبی حضور دانشجویان در عرصه‌های مختلف مشهود است، این حرکات دانشجویی به خوبی قابل درک است و این دانشجویان بودند که قدم در راه عزت و استقلال کشور برداشتند و در این راه متحمل هزینه‌‌های بسیاری شدند و همه این‌ها حاصل بیداری و بصیرت دانشجویان است.

 

وی با اشاره به حضور دانشجویان در جنگ تحمیلی اظهار کرد: بسیاری از فرماندهان دوران دفاع مقدس دانشجو بودند و این کارنامه‌ای درخشان را برای آنها رقم زده است، مسؤولانی که امروزه تصدی امور کشور را بر عهده دارند همان دانشجویانی هستند که در گذشته در حال مبارزه و تلاش بودند و امروزه مسؤولیت‌هایی را بر عهده گرفته‌اند، این کارنامه درخشان سبب می‌شود تا توقعات جامعه و مردم از دانشجویان بالاتر برود.

 

سردار دهقان ابراز کرد: ما دانشجویان را به عنوان عدالتخواهی و آزادی خواهی می‌شناسیم، دانشجویان جمعیتی در جامعه هستند که با همه موجودیت خود همواره از آزادی دفاع کرده است و نمادی از آزادی بوده است، هموراه دانشجویان در پشت میکروفن قرار داشته‌اند، این نعمت بزرگی است که انقلاب اسلامی برای ما به وجود آورد که یک دانشجو می‌تواند در برابر بالاترین مقامات کشور قرار بگیرد و با آزادی آنچه درک می‌کند را ابراز کند.

 

مردمی بودن از ویژگی‌های دانشجویان است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مردمی بودن را از ویژگی‌های دانشجویان ذکر کرد و گفت: در اوایل انقلاب اسلامی دانشجویان به صورت گروهی به مناطق محروم اعزام می‌شدند تا به صورت داوطلبانه به یاری مردم رفته و به مردم مناطق محروم در مسائل مختلف به ویژه فرهنگی کمک می‌کردند.

 

وی با اشاره به حضور دانشجویان در عرصه‌های مختلف گفت: دانشجویان در عرصه‌های بسیاری در گشودن راه‌ها و برداشتن موانع پیشتاز بوده‌اند و ما این موضوع را همه جا دیدیم و می‌توانیم آدرس بدهیم، امروزه نیز به سادگی می‌توان گفت جامعه دانشگاهی ما در صحنه‌های مختلف علمی در طراز کشورهای مختلف دنیا است.

 

سردار دهقان خاطر نشان کرد: فرزندان این ملت توانستند دانش هسته‌ای را بومی کنند و تا جایی پیشرفت کردند که دنیا ایران را به عنوان یک کشور هسته‌ای می‌شناسد و می‌تواند در عرصه تجارت هسته‌ای در دنیا حضور داشته باشد، حتی در رابطه با اقتصاد مقاومتی که شعار روز هست دانشجویان و جامه دانشگاهی ما بسیار فعال بوده است.

 

نظام سلطه و استکبار جهانی با سیاست‌های ضد استکباری ما دشمنی دارد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: باید بپذیریم که نظام ما ضد نظام سلطه و استکبار است و به همین دلیل دشمنی استکبار را خواهیم داشت و تا زمانی که این سیاست را داشته باشیم این دشمنی هم ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود این مسیر را ادامه دهیم و در این مسیر آگاهان هقدم برداریم که نیازمند فعالتی جمعی و جزم همگانی دارد.

 

وی ادامه داد: دانشجو نباید پیاده نظام افرادی باشد که به دنبال دستیابی به منافع خودشان هستند، دانشجویان متعلق به نظام و ملت و امام و رهبری هستند و این تعلق باید با همین شکل همواره ادامه داشته باشد تا دانشجویان در عرصه‌های مختلف کشور حاضر باشند و از آن به خوبی نگهداری کنند.

 

سردار دهقان با اشاره به لزوم مسؤولیت پذیری دانشجویان گفت: برای پیشرفت و آینده سازی کشور دانشجویان هستند که باید گام‌های بلندتری بردارند، انتظار می‌رود که دانشجویان در عرصه‌هایی که می‌توانند در راستای افزایش قدرت، بهبود اقتصاد و رشد علمی کشور حرکت کنند حاضر شوند و به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

 

دانشجویان خود را برای تصدی پست‌های کشور در آینده آماده کنند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نقد سازنده را یکی از انتظارات جامعه از دانشجویان دانست و اظهار کرد: دانشجو باید ضمن اینکه مشکلات را با دقت اعلام می‌کند باید در راستای حل مشکل قدم بردارد، همچنین دانشجویان باید تمرین کار جمعی داشته باشند برای تصدی پست‌ها و مسؤولیت‌های کشور،به هرحال دانشجویان در آینده قرار است پست‌های مهم و مؤثر کشور را در زمینه‌های مختلف برعهده داشته باشند.

 

وی دانشجویان را نماینده جامعه اسلامی ذکر کرد و افزود: دانشجویان باید برای پذیرش مسؤولیت‌های بزرگ آمادگی داشته باشند، کسب آگاهی کنند و موضع گیری‌هایشان از مواضع احساسی خارج باشد، عقلانیت و عقل گرایی، پذیرش خرد جمعی از موارد مهمی است که از دانشجویان انتظار می‌رود.

 

سردار دهقان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ابراز کرد: از حدود 12 سال پیش نظام سلطه و کشورهای معاند با کشور و ملت ما تلاش کردند که پرونده‌ای را علیه ما شکل دهند و این پرونده باید به این نقطه می‌رسید که کشور ما عامل تهدید صلح جهانی است و اگر به این نقطه می‌رسید باید نظام فشارهای بین الملیی را تحمل کند و کار به جایی برسد که تصمیم بر این شود که نظام ما شایسته اقدام جهانی از طریق اقدامات نظامی را دارد و این نقطه‌ای بود که دشمنان به دنبال دستیابی به آن بودند.

 

نظام سلطه به دنبال سند سازی برعلیه کشور ما بود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: نظام سلطه برای دستیابی به اهداف خود بر علیه ما، تلاش کرد که ما را به عنوان کشوری دارای سلاح هسته‌ای معرفی کند و تلاش‌های بسیاری در این راه برای سند سازی انجام داد، همه فعالیت‌ها و تحرکات کشور را رصد کردند و در تلاش بودند تا به هر صورت که ممکن است علیه ما پرونده‌ای تشکیل دهند و جامعه جهانی را با خود همراه کنند.

 

وی تصریح کرد: این فعالیت‌ها و دشمنی‌ها در حالی بود که ملت ما و نظام ما و رهبری ما هرگز به دنبال دستیابی و کاربرد سلاح هسته ای نبوده‌اند، در دکترین سیاست‌های دفاعی و امنیتی ما سلاح‌های کشتار جمعی هیچ جایی ندارند، تنها چیزی که برای ما قدرت و اقتدار و امنیت ایجاد می‌کند ملت و همبستگی و ایمان است، ما کمبودی برای تولید سلاح‌های تدافعی نداریم و امروزه در صنایع نظامی با قدرت‌های جهانی برابری می‌کنیم.

 

در مذاکرات مشخص شد هیچ مدرکی بر علیه ما وجود ندارد

سردار دهقان با بیان اینکه در دور جدید مذاکرات مشخص شد دشمنان هیچ سندی و مدرکی بر علیه ما ندارند خاطر نشان کرد: بر اساس معاهده ان پی تی ما چیزی به غیر از حقوق ملت خود نمی‌خواهیم و آنها وظیفه داشتند تا در این زمینه به ما کمک کنند که نه تنها کمکی نکردند بلکه در برابر ما و حقوق ملت ما و پیشرفت ما در صنایع هسته ای ایستادند.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: این گزارش از دو بخش تشکیل شده است، در بخش اول آن به صحبت‌های ایران و پاسخ‌های ایران اشاره شده است در ادامه می‌گوید ایران نقشه راه خود را عملی کرده است و تا کنون به تعهدات خود پایبند بوده است و هیچ انحرافی در ایجاد سلاح هسته‌ای نداشته است.

 

وی در ادامه افزود: در این گزارش بر عدم وجود مراکز مخفی در کشور ما تصریح شده است و این در حالی است که در گذشته غربی‌ها مدعی بودند ما مراکز مخفی داریم و باید در این زمینه پاسخگوی ملت ما باشند، در بخش‌هایی از این گزارش نیز به مطالعات کشور در زمینه‌های مختلف هسته‌ای اشاره شده است.

 

سردار دهقان اتهامات وارد شده به کشور در زمینه مسائل هسته‌ای را غیرقابل گذشت دانست و اظهار کرد: از آژانس انرژی اتمی انتظار داشتیم که مواضعی شفاف‌تر داشته باشد نه اینکه در برخی موارد دوگانه گویی کرد، آنچه مهم است این است که فعالیت‌های هسته‌ای ما، این‌که ما غنی سازی داشته باشیم و ما به عناون یکی از کشورهای عضو ان پی تی هستیم پذیرفته شده است و به حمدالله ما برای اجرای برجام و ورود به عرصه صنعتی سازی انرژی هسته ای آماده هستیم./1304/پ202/ج

ارسال نظرات