۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۳۰۶۶۵۹
استاد حوزه علمیه:

شهادت بندگان صالح سبب بقای اسلام و ولایت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: امروز بقای امامت و ولایت و حفظ اسلام به دلیل شهادت انسان‌های صالح است چرا که شهادت امام حسین(ع) به دلیل حفظ اسلام و احیاء سنت نبوی و نابودی انحراف در سطح جامعه اسلامی بود.
حجت الاسلام مصطفي جان‌نثاري استاد حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی جان‌نثاری استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور در مراسمی که به مناسبت دهه آخر ماه صفر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: شرط رسیدن به مقام شهادت ایمان و تقوا است.

 

وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند بهترین دعا در محضر خداوند تقاضا و طلب شهادت است؛ شهادت برای انسان عین سعادت است شهادت مرگ فی‌سبیل‌الله است.

 

حجت الاسلام جان‌نثاری تصریح کرد: ائمه معصومین(ع) در دعاهای خود از خداوند درخواست شهادت داشتند و مردم را نیز به شهادت در راه خدا دعوت می‌کردند چرا که شهادت از بالاترین سعادت‌ها است.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: در طول حکومت بنی امیه خاندان نبوت به روش‌های مختلفی به شهادت می‌رسیدند و همچنین با انتقال حکومت بنی امیه به بنی عباس این ظلم و ستم نه تنها نسبت به اهل‌بیت(ع) کاهش نیافت بلکه شدیدتر هم شد.

 

وی افزود: در عصر منصور دوانقی بسیاری از منصوبان اهل‌بیت(ع) به دستور ایشان زندانی و تبعید و در نهایت به شهادت رسیدند. 

 

حجت الاسلام جان‌نثاری گفت: امام راحل فرمودند شهادت ارثی است که از خاندان پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) به ما ارث رسیده است.

 

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: امروز بقای امامت و ولایت و حفظ اسلام به دلیل ریخته شدن خون‌های پاکان و صالحان است.

 

وی افزود: قیام و شهادت امام حسین(ع) به دلیل حفظ اسلام و احیاء سنت نبوی و نابودی انحراف در سطح جامعه اسلامی بود.

 

حجت الاسلام جان‌نثاری در پایان خاطر نشان کرد: از بالاترین درخواست‌های انسان‌های شایسته از خداوند متعال شهادت است./813/203/ب2

ارسال نظرات