۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۳۰۶۶۸۵
مدیر مدرسه بقیه الله اندیمشک:

هدف برگزرای دوره های حفظ قرآن، ترویج آموزه های آن است.

خبرگزرای رسا ـ مدیر مدرسه بقیه الله اندیمشک با بیان این که در سطح مدرسه دوره های حفظ و روانخوانی قرآن صورت گرفته است، گفت: طلاب با حضور در مدارس و مساجد به ترویج آموزه های قرآنی در جامعه اقدام می کنند.
کارگاه مشاوره ويژه طلاب مدرسه علميه بقيه الله(عج) انديمشک

حجت الاسلام حسن آذرافروز مدیر مدرسه بقیه الله اندیمشک ، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره حفظ قرآن و این که در آینده حداقل باید 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم، گفت: سخن رهبر معظم انقلاب سرمشق مسؤولان این مدرسه قرار گرفته و دوره حفظ قرآن با توجه به تعداد طلبه ها تشکیل که در ابتدا با نام نویسی حداقل 20 نفر از طلبه ها و مصاحبه گیری در پایان 7 نفر در این دوره پذیرفته شدند.

 

این مقام مسؤول با بیان استقبال طلبه ها از دوره حفظ قرآن و این که حجت الاسلام والمسلمین فاطمی به عنوان مدرس به فعالیت در این دوره مشغول هستند، گفت: ایشان از قاریان و حفاظ قرآن که با تسلط در بحث صوت، لحن و حفظ قرآن به همکاری با این مدرسه پرداخته و این دوره هر روز به مدت 45 دقیقه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام آذرافروز با بیان این که در این دوره حفظ قرآن از جزء 29 آغاز شده است، اظهار داشت: در ادامه نیز طلاب به حفظ جزء 30 اقدام کرده و پس از آن به روال عادی باحفظ اجزاء قرآن به صورت همیشگی و ترتیبی خواهند پرداخت.

 

مدیر مدرسه بقیه الله اندیمشک حفظ و تدبر در آیات قرآنی را از اهداف برگزاری این دوره برشمرده و افزود: تفسیر، بیان مفاهیم و علوم قرآنی در سطح مدرسه تدریس و طلاب در این دوره فقط به حفظ قرآن پرداخته و برگزاری این دوره را برای طلابی که در روانخوانی و تجوید پیشرفته تر هستند اعلان کرد.

 

وی توجه و اهتمام به آموزهای قرآنی را سرلوحه و شعار این مدرسه عنوان کرده و بیان داشت: در این باره مدرسه با تشکیل دوره های حفظ قرآن و روانخوانی و تجوید قرآن تلاش بر آن دارد تا طلاب مدرسه به سطح قابل توجهی از حفظ و روانخوانی قرآن دست یابند.

 

این مقام مسؤول، حجت الاسلام ذراتی را استاد دوره روانخوانی و تجوید قرآن دانسته و افزود: این دوره برای تمامی پایه های تحصیلی مدرسه در نظر گرفته شده که هر پایه روزانه یک ساعت در این دوره به آموختن روانخوانی و تجوید قرآن پرداخته و حضور عمومی طلاب در آن را مهم دانسته هدف برگزاری آن را اعتلاء و پیشرفت طلاب مدرسه در روانخوانی و تجوید برشمرد.

 

وی ترویج قرآن و اهتمام به آموزه های قرآنی در سطح جامعه را ضروری دانسته و گفت: هدف از برگزری چنین دوره هایی آن است که طلاب پس از فراگیری روانخوانی و حفظ قرآن با حضور در مدارس آموزش و پرورش و مساجد، مردم را با فرهنگ و آموزه های قرآنی آشنا کرده تا در این راستا گامی در ترویج قرآن برداشته شود.

 

حجت الاسلام آذرافروز با بیان این که برای حفاظ قرآن در ازای حفظ هر جزء قرآنی هدایایی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: هدایای نقدی و نیز کمک هزینه سفر زیارتی از جمله آنها می باشد./9456/302/ب3

ارسال نظرات