۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۳۰۶۷۲۵
18 آذر برگزار می‌شود؛

همایش عالم واقف در لرستان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان از برگزاری همایش بزرگداشت عالم واقف در شهرستان بروجرد خبر داد.
حجت الاسلام خاکباز ، مدير کل اوقاف لرستان

حجت الاسلام مرتضی خاکباز مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: در راستای بزرگداشت مرحوم آیت الله حاج سیدحسین بروجردی، همایشع عالم واقف، در هفته وقف در شهرستان بروجرد برگزار می شود.

 

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در زمینه وقف افزود: وقف نهاد ممتاز دینی است و از طریق تشویش مردم به وقف، باید فرهنگ وقف بیش از پیش در جامعه ترویج شود.

 

حجت الاسلام خاکباز با بیان این که فرهنگ و تاریخ ما وام دار واقفانی است که جهان را به دور از فقر، جهل و محرومیت می خواستند، تصریح کرد: نمونه بارز آن آیت الله بروجردی(ره) است.

 

وی در ادامه موقوفه سرای قیصریه، مسجد اعظم قم، موقوفه سراب و زارم، روستای مگسان علیا و سفلی و موقوفه روستای گیجالی را از جمله موقوفات آیت الله بروحردی بیان کرد.

 

مدیرکل اوقاف لرستان هدف از برگزاری همایش عالم واقف را تبلیغ شخصیت آیت‌الله بروجردی به‌عنوان مرجع بزرگ و عالمی واقف برگزار می شود.

 

وی با بیان این که از بین مقاله های ارسالی به دبیرخانه همایش عالم واقف، چهار مقاله برتر انتخاب شده است، گفت: این مقالات با محوریت وقف، قرآن، عترت و نقش وقف در اقتصاد مقاومتی می باشند.

 

حجت الاسلام خاکباز از ضروریات امروز جامعه حضور واقفان در حوزه های علمیه دانست و افزود: در این زمینه باید واقفان را از نیازهای روز جامعه و نیاز حوره علمیه به وقف آگاه کرد.

 

وی اظهار داشت: امید است در این هفته حضور واقفان و اعلام آمادگی و همکاری آنان چشمگیر باشد و در سایه وقف بتوان حوزه های علمیه استان را رونق بخشید.

 

گفتنی است، همای علم واقف فردا، 18 آذر ماه جاری، در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد، با حضور فرهیختگان، اساتید و مقامات لشکری و کشوری برگزار می شود./9459/302/ب3 

ارسال نظرات