۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۳۰۶۷۲۹
مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان:

امام رضا صریح‌ترین پیام‌های ولایی را به مردم منتقل کردند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان گفت: می‌توان گفت امام رضا(ع) در بیان و دعوت به امر امامت و ولایت، از جهاتی صریح‌ترین امام بوده و ایشان در شجاعت و صراحت در دعوت به امر ولایت و امامت فوق‌العاده بودند.
حجت الاسلام عبداللهي

حجت‌الاسلام محمدعلی عبداللهی مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به شاخص‌های زندگی امام رضا(ع) گفت: امام رضا(ع) کانون مهر و عاطفه به مردم و مظهر عشق و محبت به آنان بود. از این رو، در زیارتنامه آن حضرت یکی از ویژگی‌هایش رأفت و مهربانی یاد شده است و چنین می‌خوانیم؛ «السلام علی‌الامام الرئوف»، سلام و درود بر امام و پیشوای بارأفت و مهربان.

 

وی افزود: امام رضا(ع) در بین همه ائمه هدی، صریح‌ترین پیام‌های ولایی را به مردم منتقل کردند، اظهار کرد: می‌توان گفت امام رضا(ع) در بیان و دعوت به امر امامت و ولایت، از جهاتی صریح‌ترین امام بوده و ایشان در شجاعت و صراحت در دعوت به امر ولایت و امامت فوق‌العاده بودند.

 

مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان در ادامه با اشاره به مهم‌ترین ویژگی‌های امام هشتم(ع) ابراز کرد: وقتى براى آن حضرت سفره مى‌‏انداختند، تمام بندگان و خدمتگزاران خود، حتى دربانان و چوپان‌ها را در سر همان سفره مى‏‌نشاند. خواب آن حضرت بسیار کم و بیدارى‌اش زیاد بود و بسیارى از شب‌ها تا به صبح نمى‌خوابید.

 

امام رضا کانون مهر و عاطفه به مردم بودند

این مسؤول ادامه داد: پرهیز از دنیا و ساده زیستی، برجسته‌ترین صفات امام رضا(ع) بود. تمام راویان اشاره دارند که وقتی آن حضرت ولیعهد مأمون شدند هیچ توجهی به جنبه قدرت و عظمت آن نداشتند.

 

حجت‌الاسلام عبداللهی امام رضا(ع) را کانون مهر و عاطفه به مردم دانست و گفت: امام رضا(ع) کانون مهر و عاطفه به مردم و مظهر عشق و محبت به آنان بود. از این رو، در زیارتنامه آن حضرت یکی از ویژگی‌هایش رأفت و مهربانی یاد شده است و چنین می‌خوانیم؛ «السلام علی‌الامام الرئوف»، سلام و درود بر امام و پیشوای با رأفت و مهربان.

 

وی تصریح کرد: امام هشتم (ع) همچون نیاکان بزرگوارشان، از مقام علمی ‌بسیار والایی برخوردار بودند، تا آنجا که ایشان را عالم آل‌محمد(ع) لقب داده‌اند.

 

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به شاخص‌های زندگی ائمه(ع) عنوان کرد: تمامی این بزرگواران تلاش می‌کردند تا پیام دین را به گوش مردم برسانند و با ترویج آموزه‌های دینی جامعه را انحراف نجات دهند.

 

اعتقادات در انحصار مرزهای جغرافیایی نیست

مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان با بیان اینکه اجرا و تحقق جامعه اسلامی مهم‌ترین اولویت معصومین(ع) بوده است، خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) علاوه بر اینکه عالم به دین بودند عالم به زمان نیز بودند و همین موضوع عالمی شد تا ایشان برای ترویج و تبیین دین از روش مباحثه و مناظره با علمای مسیحی و اهل سنت استفاده کنند.

 

حجت‌الاسلام عبداللهی با اشاره به نقش حوئزه‌های علمیه در معرفی ائمه اطهار(ع) و تبیین دین اظهار کرد: حوزه‌های علیمه تلاش می‌کنند تا احکام دین و معارف اسلامی را به شکل صحیح به جامعه برسانند تا جامعه دچار خرافات و کج‌روی‌ها نشود.

 

وی با تاکید بر اینکه اعتقادات در انحصار مرزهای جغرافیایی نیست، بیان کرد: وجود امام رضا(ع) برای تمامی مسلمانان جهان موجب رحمت و برکت است ما به دلیل نزدیکی بیشتری از مسلمان ایرانی با آستان مبارک این حضرت دارند بهتر می‌توانند از وجود پربرکت ایشان فیض ببرند.

 

حجت‌الاسلام عبداللهی در پایان گفت: برگزاری جشنواره‌های متعدد فرهنگی و هنری با موضوع شخصیت و سبک زندگی امام رضا(ع) جامعه را بیش از پیش با سیره عملی آن حضرت آشنا کرده و اخلاق و رفتار ایشان را برای جوانان تبیین می‌کند./955/302/ب3

ارسال نظرات