۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۳۰۶۷۴۸
رییس اداره اوقاف شهرستان سراب مطرح کرد؛

دخل و تصرف غیر قانونی برخی ادارات در زمین‌های وقفی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام تقی زاده با تأکید بر لزوم استفاده درست از اموال وقفی، گفت: متأسفانه برخی از سازمان‌ها که از ساختمان‌ها و زمین‌های وقفی استفاده می‌کنند بدون مجوز شرعی در اموال اوقافی دخل و تصرف دارند.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز, محمد تقی زاده، رییس اداره اوقاف شهرستان سراب پیش از ظهر امروز در نشست خبری با گرامیداشت هفته وقف، اظهار داشت: وقف یک عمل الهی است که آثار آن گاهی تا هزار سال باقی می ماند.


وی با بیان این‌که نیت واقفین تعزیه نشان از یک پشتوانه اعتقادی به توحید و دارای پیام سیاسی والایی است، ابراز داشت: نیت واقفین در امر وقف نشان از یک اعتقاد دینی و الهی است، وقف مال از سوی واقفین از پشتوانه اعتقادی حکایت دارد.


رییس اداره اوقاف سراب با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در امر وقف و ترویج فرهنگ وقف، ابراز داشت: اساس تفکر وقف به دست اسلام است، اسلام با اندیشه والایی خود  وقف را بیان و بر آن تأکید کرده است و با ارائه اندیشه اعتقادی باعث ترویج آن است.


وی ادامه داد: موضوع وقف در نظام اسلامی به شکل صدقه جاریه و کارهای نیک، متاسفانه کشورهای اروپایی و آمریکایی در قالب سازمانهای مردم نهاد، نهادینه تر شده است، که از اجر اخروی و الهی آن به دور مانده اند.


حجت الاسلام تقی زاده با ابراز تأسف از اینکه برخی ادارات و سازمان‌ها و شخصیتهای حقوقی و حقیقی با توجه به داشتن رابطه استیجاری حق و حقوق خود را پرداخت نمی کنند، این رفتار غیر اسلامی و دینی از سوی سازمانها را خطرناک تر عنوان کرد.


وی با تأکید برلزوم استفاده درست از اموال اوقافی گفت: متأسفانه برخی از سازمان‌ها که از ساختمان‌ها و زمین های وقفی استفاده می‌کنند بدون مجوز شرعی در اموال اوقافی دخل و تصرف و تغییرات ایجاد می کنند، این امر باید رسیدگی شود.


تقی زاده در پایان با بیان اینکه امسال ریالی از دولت بابت مساجد دریافت نشده است، افزود: در 8 ماهه سال جاری مبلغ 150 میلیون تومان از بابت نیات واقفان در مساجد، تعزیه، بحث تحصیل، ازدواج و دیگر موراد هزینه شده است./854/203/ب2

ارسال نظرات