۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۳۰۶۷۵۲
24 آذر ماه؛

همایش «همه واقف باشیم» در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام حسینی مقدم، مقوله وقف را امری گسترده و مقدس خواند و گفت: همه مردم می‌توانند به اندازه توانشان وقف کنند؛ از این‌رو در هفته وقف و در 24 آذر ماه همایش «همه واقف باشیم» را خواهیم داشت.
حسيني مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری اداره اوقاف و امور خیریه استان قم با حضور حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم به مناسبت تشریح برنامه‌های این مرکز در سالن نشست‌های اداره اوقاف قم برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام حسینی مقدم در ابتدای این نشست با اشاره به وقف به عنوان یکی از دست آوردهای انقلاب و بنیان گذار جمهوری اسلامی، اظهار داشت: سنت بزرگ وقف در دوران پهلوی به فراموشی سپرده شده بود و سند موقوفات به نام شاه و بستگان او خورده می شد؛ اما امام خمینی(ره) با فتوای حکومتی احیاگر این موضوع مهم شدند.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز همواره حامی این جریان بوده است و در اهمیت وقف روز 18 تا 24 آذر ماه به نام این موضوع مبارک و مقدس نام گذاری شده که اداره اوقاف و امور خیریه قم نیز فعالیت‌هایی در این هفته خواهد داشت.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به نخستین برنامه این اداره در هفته وقف، عنوان داشت: امشب همایشی با عنوان «وقف و رسانه» با حضور اصحاب رسانه در امام زاده سید علی برگزار می شود، چرا که ما از نقش بی بدیل رسانه‌ها در توسعه و ترویج این امر مبارک غافل نیستیم؛ بنابراین از اصحاب رسانه می‌خواهیم برای تحقق و احیای وقف و توسعه موقوفاتمتناسب با نیازهای اجتماعی، علمی و فرهنگی جامعه از ظرفیت بالای خود استفاده کرده و اداره اوقاف را در ترویج کارآمد وقف یاری کنند.

 

وی افزود: ما معتقدیم مقوله وقف امری گسترده و مقدس است که همه مردم می توانند در هر اندازه و توان مالی که هستند یک واقف به حساب بیایند که این کار از وقف یک جلد کتاب شروع می شود و تا املاک و عرصه های دیگر در ادامه می یابد؛ بنابراین در ادامه برنامه‌های هفته وقف در 24 آذر ماه همایش بزرگ «همه واقف باشیم» را خواهیم داشت که ما این شعار را از شعارهای راهبردی برای ترویج فرهنگ وقف می دانیم و در این همایش از خادمین و مسؤولان و متولیان موقوفات استان دعوت به عمل خواهیم آورد.

 

حجت‌الاسلام حسینی مقدم در تشریح برنامه های دیگر اداره اوقاف قم در هفته وقف، خاطرنشان کرد: در این هفته افتتاح و بهره برداری از چهار پروژه عمرانی مجموعه ساختمانی امام زاده احمد، هتل آپارتمان ابوحسین و ساماندهی قبرستان‌های امامزاده حمزه و امامزاده علی بن جعفر را با حضور مسؤولان استان در دستور کار خود داریم.

 

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه عملکرد اوقاف در شیخان، حضور در برنامه های صدا و سیما و نماز جمعه های استان، ارائه گزارش به مردم شریف، ایستگاه‌های همه واقف باشیم، جهت مشاوره در امر وقف، و غبارروبی امام زادگان از دیگر برنامه‌های این مرکز در هفته وقف خواهد بود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به خدمات رایگان درمانی اداره اوقف ابراز داشت:  در روز 21 آذر ماه در مجموعه شیخان یکی از پزشکان دانشکده پزشکی قم حضور خواهد داشت که مردم را به صورت رایگان ویزیت می‌کند و هزینه آن از محل موقوفات همین عرصه است و همچنین برگزاری نشست‌های ترویج وقف برای اصناف، محافل انس با قرآن و زیارت پیامبر(ص) از بعید در امام زادگان شاخص از دیگر برنامه های ما در این اداره خواهد بود.

 

وی در پایان یادآور شد: اداره اوقاف همچنین درایام اربعین موکبی در مرز مهران به راه انداخت که در آن روزانه از حدود 50 هزار زائر خدمات پذیرایی کرده و کارهای فرهنگی متنوعی انجام می داد که هزینه آن نیز از محل موقوفات منطبق با عتبات عالیات و موقوفات بی جا و زمان و همچنین خیرین محترمی تأمین می شد./1330/پ202/ف2

ارسال نظرات