۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۳۰۶۷۶۶
مسؤول کانون فرهنگی هنری عرشیان مطرح کرد؛

نقش فعالیت‌های راهبردی کانون‌های مساجد در مقابله با جنگ نرم

خبرگزاری رسا ـ احد کاظمان، مساجد را پایگاه معنویت، اطلاع رسانی و تنظیم نظم در جامعه خواند و گفت: با توجه به جنگ نرم دشمن علیه ارزش‌های اسلامی، باید با فعالیت‌های دقیق و هوشمندانه فرهنگی در مساجد، میان جوانان و مساجد رابطه تنگاتنگی ایجاد شود.
عرشيان کانون مساجد

 احد کاظمان، مسؤول کانون فرهنگی هنری عرشیان مسجد حضرت مهدی(عج) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت مساجد در بالا بردن فرهنگ جامعه، خاطرنشان کرد: مساجد از صدر اسلام همیشه خاستگاه حرکت‌ها، جنبش‌ها و انقلاب‌ها بوده است.

 

وی تصریح کرد: مساجد را در اسلام افزون بر جنبه معنوی آن می‌توان پایگاه اطلاع رسانی و تنظیم نظم در جامعه دانست که همیشه بزرگان و علمای اسلام از آن به عنوان فرصت استفاده کرده‌اند.

 

کاظمان با بیان اینکه مساجد تأثیر به سزایی در انقلاب اسلامی ایران داشتند، اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران هم از مساجد شروع شد و تداوم یافت تا توانست پیروز شود.

 

مسؤول کانون فرهنگی هنری عرشیان، یادآورشد: امروز با توجه به تغییراتی که در جامعه نسبت به گذشته ایجاد شده است، باید کوشید تا با فعالیت‌های فرهنگی در مساجد، میان جوانان و مساجد رابطه تنگاتنگی ایجاد شود.

 

 

دبیر آموزش و پرورش استان قم بیان داشت: کانون‌های مساجد امروز هم می‌توانند این مسؤولیت خطیر را برعهده بگیرند، مسؤولیت و مدیریت جنگی بسیار خطرناک و حساسی که در جوامع امروزی در میان مسلمانان است.

 

کاظمان به معرفی کانون عرشیان پرداخت و عنوان کرد:  کانون فرهنگی هنری عرشیان مسجد حضرت مهدی(ع) در یکی از محله‌های محروم شهر قم تأسیس شده است و از کانون‌هایی است که همانند کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور در راستای کمک در جنگ نرم و جنگ فرهنگی تلاش می‌کند.

 

مسؤول کانون فرهنگی هنری عرشیان با اشاره به برنامه‌های کانون عرشیان، یادآور شد: خوشبختانه در کانون عرشیان، مسؤولان با حساسیت خاصی به دنبال برنامه‌های دقیق و هدفمند هستند که جوانان بتوانند از آن به خوبی استفاده کنند.

 

دبیر آموزش و پرورش استان قم، گفت: ارتباط چهره به چهره مسؤولان با مخاطبان و جوانان محل، ایجاد رابطه با خانواده‌های نوجوانان و جوانان، جلسات مشاوره و بررسی مشکلات مسجد و همسایگان مسجد، آسیب شناسی مشکلات جوانان و نوجوانان در امور فرهنگی و دینی از طریق برگزاری جلسات حلقه معرفت و دیگر برنامه‌ها از دیگر فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری عرشیان است.

 

وی در پایان اظهار داشت: از ویژگی های ویژه کانون عرشیان می‌توان به عزم و اراده مسؤولان کانون در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد اشاره کرد که در همین راستا در تابستان 1393، 60 نفر از نوجوانان و جوانان و در تابستان امسال حدود 40 نفر از جوانان و نوجوانان با استعداد جذب مسجد شدند./1325/ت302/ف2

ارسال نظرات