۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۳۰۶۷۶۸
آیت‌الله نعیم آبادی:

حاکمیت اعتقاد بر اقتصاد نوعی عبادت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بندرعباس گفت: تجارتی که در آن اعتقاد بر اقتصاد و عبادت بر تجارت حاکم باشد خود نوعی عبادت الهی است.
آيت الله نعيم آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس امروز در مسجد جابری این شهرستان گفت: خیر خواه بودن در بازار به ویژه در امر فروش یکی از مباحثی است که در بازار باید به آن توجه کرد.

 

وی، قسم خوردن را یکی دیگر از آسیب‌های بازار عنوان کرد و افزود: برخی آنقدر در معامله قسم می خورند که این خود یک معضل برای بازاریان ما محسوب می شود.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه اگر کسبه ای احکام شرعی حرفه خود را بلد نباشد، ممکن است آنچه را که حرام است بفروشد و مال حرام به دست آورد تصریح کرد: این شخص به طور ناخواسته، به خود و به دیگران ضربه می زند.

 

وی تاکید کرد: آگاهی و بصیرت افزایی بازاریان در زمینه احکام شرعی بازار سبب می شود تا مال حرام وارد سفره آنان نشود.

 

آیت الله نعیم آبادی گفت: دین اسلام دین خیرخواهی است و بازاریان باید در تشخیص دقت نظر داشته باشند و در رفتار کاسب با مشتری خیرخواهی را عامل اصلی خود برای  مشتری بدانند.

 

وی همچنین با اشاره به اهداف اساسی طرح منهاج، توانمند سازی مسؤولان صنوف در جهت ترغیب و تشویق بازاریان و کسبه در اقامه نماز اول وقت و جماعت، آشنایی صنوف با مفاهیم نماز، ایجاد الگوی مناسب جهت کسب زندگی ایرانی اسلامی با توجه به نماز را از اهم این اهداف برشمرد.

 

امام جمعه بندرعباس در پایان با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که می فرمایند "بازرگان راستگو روز قیامت در سایه حمایت خداست"، اظهار داشت: این گونه بازرگانی و تجارت مورد توجه است، تجارتی که در آن، آخرت بر دنیا حاکم باشد و اعتقاد بر اقتصاد و عبادت بر تجارت، این گونه بازرگانی تلاش در جهت تأمین نیازمندی های شخصی و خانوادگی و گامی به سوی کمک به جامعه بشری و خود نوعی عبادت الهی است./851/202/ب1

ارسال نظرات