۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۳۰۶۷۹۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

بحران های امروز جهان اسلام به دلیل فاصله گرفتن از سیره پیامبر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، بحران های امروز جهان اسلام را به دلیل فاصله گرفتن امت اسلام از سیره پیامبر گرامی اسلام و مفاهیم الهی دانست.
امام جمعه گلوگاه

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سیدابراهیم میراحمدی، استاد حوزه علمیه مازندران عصر امروز در مراسمی که به مناسبت رحلت پیامبر در این شهرستان برگزار شد، کلید پیروزی امت اسلامی در برابر دشمنان و کفار را وحدت و برادری دانست و گفت: مسلمانان باید با اتصال به قرآن و اهل بیت در برابر دشمنان اسلام بایستند و از شریعت محمدی دفاع کنند.

 

وی افزود: ویژگی ممتاز پیامبر خوبی ها در کسب بی‎نظیرترین توفیق هدایت و جذب قلوب ملت‎ها، اخلاق نیکو و زبان نرم و رفتار مهربانانه و سلوک دلسوزانه و تلاش بی‎وقفه برای رفع آلام فکری، روحی و جسمی جوامع بشری بود.

 

امام جمعه گلوگاه خاطرنشان کرد: اعظم بودن حضرت محمد(ص) در میان 124 هزار پیامبر و به‌ویژه در جمع پنج پیامبر اولوالعزم، در این است که ایشان در پیشبرد رسالت آسمانی خود، بیشترین رنج و مرارت را به سایر پیامبران متحمل شد و هیچ‌گاه حتی کلمه‌ای نفرین را نثار دشمنان متجاوز، متعرض و فوق‌العاده گستاخ خود نکرد.

 

وی با بیان این که پیامبر گرامی اسلامی در مقابل همه جسارت‌ها، دعای هدایت آنان را تقدیم می‌داشت، افزود: پیامبر خوبی ها دندان‌های شکسته در اثر سنگباران معاندان را دستمایه اجابت دعای هدایت تعرض‌کنندگان نزد خداوند قرار می‌داد، خود را برای خشنودی خداوند و هیچ نینگاشت و خداوند نیز او را در رأس مقرب ترین مقربان نشاند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: پیامبر صلح و آرامش برای ره‌یافتگان توحید، از راه اطاعت و عبودیت محض و ممتد، به جایگاه رفیع رسالت رسید و در فروغ ظرفیتی که در خود برای دریافت وحی طی مراحل دشوار خودسازی و تهذیب به‎وجود آورده بود، به مقام رحمت للعالمین نائل آمد.

 

حجت الاسلام میراحمدی در ادامه سخنان خود افزود: پیامبر گرامی اسلامی از همه لحظه‌ها، استعدادها و توانمندی‌ها برای پیشبرد مأموریت آسمانی بهره برد و عابدترین و شاکرترین‌های خلقت خداوند متعال بر روی زمین بود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیامبر صلح و خوبی ها همه کائنات را برای وحدت و هدایت ابناء بشر به کار گرفته بود، افزود: خداوند متعال نیز ایشان را به بهانه خلقت همه کائنات وسیله‌ای برای نجات و سعادت همه موجودات قرار داد. 

 

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) سمبل وحدت، هدایت، مودت، بصیرت و سعادت هست و هر که غیر این باشد، از مغناطیس ولایت او به‎دور و در صف مخالفان آن مظهر اشداء علی الکفار، رحماء بینهم است.

 

حجت الاسلام میراحمدی کلید پیروزی امت اسلامی در برابر دشمنان و کفار را وحدت و برادری دانست و تصریح کرد: مسلمانان باید با اتصال به قرآن و اهل بیت در برابر دشمنان اسلام بیاستند و از شریعت محمدی دفاع کنند.

 

امام جمعه گلوگاه با اشاره به زندگی حضرت رسول و امام حسن مجتبی(ع) گفت: انسان از کسی تقدیر می کند که چیزی به او داده و آموخته باشد و حضرت رسول عنایتی مرد و نعمتی داد که باید تاآخر عمر از او تجلیل کنیم.

 

حجت الاسلام میراحمدی ادامه داد: حضرت رسول با نعمت هدایت ما را به سمت خیرات برد و ما را از بت پرستی خارج و به سمت خداپرستی هدایت کرد که از جمله نعمت های حضرت رسول بوده که به ما عنایت کردند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران اظهار داشت: در دوران فراتکنولوژی کنونی هندوستان بت فروشی و بت پرستی می کنند و همچنان در این عصر بت پرستی رواج دارد، انسان ها گمراه هستند و ظلمتی بدتر از گمراهی و نعمتی بهتر از هدایت نیست.

 

امام جمعه گلوگاه با بیان این که فلسفه هستی برهدایت است، یادآور شد: پیامبر آمد تاما را از ظلمات، کینه، حسادت، نگاه به نامحرم، بت پرستی به سمت خوبی ها، خیرات، نیکی و روشنایی هدایت کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران اضافه کرد: عظمت اهل بیت برای آن است که چراغ هدایت زندگی ما هستند و حق شفاعت بعد از هدایت از جمله  حقی است که حضرت رسول بر گردن ما دارند.

 

امام جمعه گلوگاه گفت: نباید دین ما لاغر و نحیف باشد چرا که ما را در قیامت نجات نمی دهد و در آخرت کسی غیر از اعمال ما به فکر ما نیست و قیامت روز فرار است اما پیامبر به دنبال امت خود است تا همه ما را از عذاب الهی نجات دهد./1317/202/ب1

ارسال نظرات