۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۶۷۹۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان:

158 وقف جدید در استان اصفهان به ثبت رسیده است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 158 وقف جدید در استان اصفهان و در زمینه های مختلف و با نیات متفاوت از سوی واقفان خیراندیش وقف شده است.
حجت الاسلام رضا صادقي مديركل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام رضا صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان شامگاه سه شنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه وقف در شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران با تبریک هفته وقف ارزش ریالی این تعداد وقف را 300 میلیارد ریال اعلام و اظهار امیدواری کرد تا پایان سال جاری تعداد وقف های جدید از 158 وقف به بیش از 250 وقف در استان اصفهان برسد.

 

وی با اشاره به اینکه 158 وقف به ثبت رسیده جدید در استان وقف های انتفاعی و منفعتی است، افرود: وقف های انتفاعی اعم از ساخت مسجد و حسینیه و تکایا و به ویژه دارالقرآن است و وقف های منفعتی نیز شامل پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادین، دارو، درمان بچه های یتیم و بی سرپرست و حوزه های علمیه و طلاب است.

 

حجت الاسلام صادقی یاد آور شد: این تعداد وقف جدید در استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است که این امر بیانگر تلاش و فعالیت بی وقفه پرسنل اوقاف و امور خیریه، علما و روحانیان است که در این عرصه خوب فعالیت کرده اند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه علما در همه عرصه ها از جمله عرصه وقف پیشتاز هستند، افزود: آیت الله مستجابی یکی از یاران نظام مقدس جمهوری اسلامی با 92 سال سن منزل خود را برای ساخت درمانگاه امام موسی صدر و خدمات به مردم اصفهان وقف کرد که هم اکنون دایر و فعال است. ایشان منزل دیگری را نیز برای همین امور اختصاص دادند که در آینده بهره برداری خواهد شد.

  

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار امیدواری کرد الگوی مردم این شخصیت های بزرگوار باشند تا از این سنت حسنه غافل نشویم.

 

وی در ادامه با اشاره به خدمات زائران امام حسین در اربعین حسینی امسال از سوی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: اوقاف و امور خیریه استان اصفهان امسال از محل موقوفات مرتبط با نیات امام حسین(ع) و امیرمومنان بهترین و بیشترین خدمات را در مرزهای شلمچه و مهران، چزابه و درکشور عراق به زائرین امام حسین(ع) ارائه کرد.

 

حجت الاسلام صادقی در ادامه با تأکید بر این که وقف باید اساس نیاز جامعه امروز باشد از مردم استان اصفهان خواست قبل از نیت وقف به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان های استان اصفهان مراجعه کنند و براساس نیایت مورد نیاز احصا شده جامعه و مشاوره کارشناسان متخصص نسبت به نیت وقف خود اقدام کنند.  

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همچنین بانوان استان اصفهان را در عرصه وقف پیشتاز دانست و افزود: مالک خیلی از مدارس علمیه وقف شده به نام بانوان ثبت و ضبط شده و امروز نیز بانوان زیادی هستند که حتی مهریه خود را در راه خدا حبس و وقف می کنند و منفعت آن را برای اقشار محروم جامعه، طلاب، دانشجویان و نخبگان کشورآزاد می گذارند.

 

حجت الاسلام جعفر جنتی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان نیز با اشاره به این که امسال هفته وقف با شعار ‹‹همه واقف باشیم›› از چهارشنبه 18 تا 24 آذرماه برگزار می شود گفت: وقف سنت حسنه و ماندگاری است که می تواند مشکلات بسیاری را در جامعه برطرف کند.

 

وی تقدیر شایسته از خادمان و ترویج کنندگان فرهنگ وقف، گسترش و ترویج فرهنگ وقف، تشویق مردم به ویژه خیران به امر وقف، بهره‌برداری از موقوفات و معرفی خدمات قابل تقدیر واقفان را از مهم ترین اهداف هفته وقف اعلام کرد.

 

حجت الاسلام جنتی در ادامه با اشاره به اینکه نخستین روز از هفته وقف چهارشنبه 18 آذر به نام وقف، همدلی و همزبانی نامگذاری شده است افزود: پنجشنبه 19 آذر «وقف، قرآن، سنت نبوی، سیره ائمه اطهار»، جمعه 20 آذر «وقف، نهاد ممتاز دینی، اجرای امینانه نیات واقفین»، شنبه 21 آذر «وقف، تجلی مودت اهل بیت (ع) با تکریم امامزادگان»، یکشنبه 22 آذر «وقف، علم و فناوری و نقش حوزه و دانشگاه»، دوشنبه 23 آذر «وقف، بانوان و مشارکت‌ های مردمی» و سه‌شنبه 24 آذر«وقف، بهره‌وری موقوفات و اقتصاد مقاومتی» نامگذاری شده است./1307/302/ب1

ارسال نظرات