۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۳۰۶۷۹۹
مسؤول سازمان بسیج طلاب خراسان رضوی:

ایدئولوژی الهی ایران اسلامی با تفکر مادی غرب قابل جمع نیست

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سازمان بسیج طلاب خراسان رضوی با اشاره به این که تفکر نظام جمهوری اسلامی ایران، قرآنی و الهی است، در حالی که جهان بینی غربی ها مادی است، گفت: در نظام الهی اندیشه تابع اهداف است.
ایدئولوژی الهی ایران اسلامی با تفکر مادی غرب قابل جمع نیست ایدئولوژی الهی ایران اسلامی با تفکر مادی غرب قابل جمع نیست ایدئولوژی الهی ایران اسلامی با تفکر مادی غرب قابل جمع نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید رضا سرور، مسؤول سازمان بسیج طلاب خراسان رضوی، امروز در نشست سیاسی که به همت واحد فرهنگی مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، گفت: یکی از راه های مقابله با جنگ نرم، انگیزه برخاسته از ایمان و باورهای دینی و داشتن بصیرت است. 

 

وی ابراز کرد: هر اندازه نسبت به مسائل روز و شرایط سیاسی روز آگاه تر باشیم طبیعتا در برابر جنگ نرم از مصونیت بیشتری برخوردار هستیم.

 

حجت الاسلام سرور افزود: دشمن تنها در قالب کشور آمریکا خلاصه نمی شود؛ بلکه در قالب اردوگاه سازمان دهی شده است و سرمداری این اردوگاه با صهیونیسم جهانی است؛ صهیونیسم نیز در اسرائیل خلاصه نمی شود، درست است که اسرائیل صهیونیستی است، اما پایگاه صهیونیسم در آمریکا است نه در اسرائیل.

 

وی افزود: لابی های غربی صیهونیستی در آمریکا وجود دارند و بر انتصاب دولتمردان و بر گرایشات سیاسی حاکم بر جامعه جهانی نقش اساسی دارد.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب خراسان رضوی گفت: یهود از دو گروه، خاخام های یهود تشکیل شده است که گرایش صلح آمیز و و صلح دوستی دارند و گروه دیگر یهودیان افراطی هستند که خود را نژاد برتر می دانند و می خواهند بر همه جهان حاکمیت کننند.

 

وی گفت: در کشور ما تفکراتی وجود دارد که معتقدند باید با غرب کنار آمد و تا با غرب کنار نیاییم، مشکلات حل نمی شود؛ چرا که در حل مشکلات داخلی ناتوان هستیم، اما تفکر رهبر معظم انقلاب و انقلابیونی که بر مدار انقلاب باقی مانده اند بر این اساس است که با آمریکا نمی شود کنار آمد؛ چرا که آمریکا ماهیت گرگ صفتی دارد.

 

اهداف آمریکا بر اساس دولتمردان آن ها تعیین می شود
حجت الاسلام سرور با اشاره به این که اگر آمریکا از خوی تجاوز گری و سلطه گری دست بردارد، می شود با او کنار آمد، افزود: ما مخالف مذاکره نیستیم؛ چرا که در جریان مذاکره می توانیم حق خود را ثابت کنیم.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب خراسان رضوی با اشاره به این که جهان بینی ما با آمریکا متفاوت است، گفت: تفکر نظام جمهوری اسلامی ایران، قرآنی و الهی است، درحالیکه جهان بینی غربی ها مادی است.

 

حجت الاسلام سرور به ویژگی های جهان بینی غرب اشاره کرد و افزود: در جهان بینی غرب، اهداف تابع اندیشه است، در غرب، دولتمردان اهداف را تعیین می کنند؛ از این رو اهداف آمریکا بر مبنای دولتمردان آن ها تعیین می شود و بر مبنای این طرز فکر، اهداف متغیر است، اما در نظام الهی، اهداف را خداوند تعیین می کند.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب خراسان رضوی به تفاوت ایدئولوژی ایران و غرب اشاره و ابراز کرد: ایدئولوژی جمهوری اسلامی ایران، اسلام ناب محمدی و اسلام شیعی است و ایدئولوژی غرب بر چند اصل، انسان محوری، سکولاریسم و راسیونالیسم است؛ تفکر سکولار، جدایی دین از سیاست را مطرح می کند و غرب بر مبنای این تفکر، معتقد است ما به دین نیاز داریم، اما  تنها در حوزه فردی نه در حوزه اجتماعی.

 

وی اظهار کرد: ما در نظام دینی و اسلامی آرمان گرایی را داریم؛ چرا که اهداف آن اندازه والا هستند و گستره آن وسیع است که ما ناچار به آرمان گرایی هستیم.

 

جانشین فرماندهی تیپ  83 امام جعفر صادق افزود: اگر بخواهیم افق دید خود را با افق دید الهی تراز کنیم، ناچارا باید آرمان گرا باشیم و این نکته را باید متذکر شد که آرمان گرایی در نظام الهی به معنای خیال پردازی و رفتار دور از عقلانیت نیست؛ بلکه آرمان گرایی در درون نظام دینی یک رفتار عقلانی است./1309/202/ب1

ارسال نظرات