۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۳۰۶۸۲۰

چهارمین همایش وقف و رسانه در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ چهارمین همایش وقف و رسانه باحضور مدیران و مسؤولان شهر قم و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات امامزاده سید علی قم برگزار شد.
همايش وقف و رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارمین همایش وقف و رسانه، امشب، با حضور حجت الاسلام عباس دانشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت الاسلام محمدرضا لطفی نیاسر مدیرکل صداوسیما مرکز قم، حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی مقدم، مدیر اداره کل اوقاف و امور خیریه قم، احد جمالی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات امامزاده سید علی قم برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسینی مقدم در ابتدای این مراسم به عرصه­های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی وقف در جامعه اشاره کرد: وقف به حمایت رسانه­های مختلف نیازمند بوده و مناسب است که در مطبوعات و رسانه­های عرصه­های مختلف وقف، نیات واقفان مورد بررسی قرار گیرد.

 

مدیر اداره کل اوقاف و امور خیریه قم عنوان کرد: مناسب است که مطبوعات و رسانه­ها یک ستون یا بخش رسانه خویش را برای ترویج ابعاد وقف اختصاص دهند و مردم را از نیات پاک واقفان اطلاع رسانی کنند.

 

وی با بیان اموال و بنای­های وقفی سبب توسعه و آبادانی کشور شده است، گفت: دولت به سبب محدودیت­های که دربودجه دارد، نمی‌تواند بسیاری از مشکلات که جامعه وجود دارد را برطرف کند، اما ازمسیر وقف می­توان این مشکلات را به آسانی حل کرد.

 

حجت الاسلام حسینی مقدم  ابراز کرد: درگذشته حکومت نقشی در پیشرفت و توسعه جامعه نداشته است، تنها راه آبادانی کشور از مسیر وقف بوده است.

 

در ادامه این مراسم حجت الاسلام دانشی به ضرورت ترویج وقف از طریق رسانه اشاره کرد و گفت:وقف به عنوان یک سنت دینی  مورد احترام تما ادیان الهی بوده است و این سنت ارزشمند و تأثیرگذار در جامعه است.  

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: واقفان با نیات پاک الگوی جوانان قرار گیرند و رسانه‌ها و مطبوعات نقش به سزایی برای ترویج االگوسازی‌ها  در جامعه دارند./998/د101/ف2

ارسال نظرات