۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۳۰۶۸۶۱
حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده:

جشنواره بین‌المللی فرهنگ، هنر و معارف فاطمی حرکتی مؤثر در برابر انحرافات است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد ترویج احکام با توجه برگزاری جشنواره بین‌المللی فرهنگ، هنر و معارف فاطمی، گفت: هر فعالیتی که برای معرفی فرهنگ اهل بیت(ع) انجام شود سنت حسنه ای است؛ از مهم‌ترین اثرات معرفی فرهنگ اهل بیت(ع) به‌ ویژه شخصیت حضرت معصومه(س) این است که اسلام و انقلاب را در برابر خطر انحراف مصون و بیمه می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمين فلاح زاده

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه بهترین راهکار برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن تقویت و ترویج باورهای دینی در میان مردم است، گفت: خوشبختانه جشنواره فرهنگ، هنر و معارف فاطمی می‌تواند به تقویت باورهای دینی کمک کند.

 

وی افزود: هر کاری که برای معرفی سیره و سبک زندگی رفتاری حضرت معصومه(س) و اهداف ایشان انجام شود و منجر به شناخت فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) شود کار پسندیده و سنت حسنه ای است.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: برای اینکه اولین جشنواره فرهنگ، هنر و معارف فاطمی بتواند تأثیرگذاری بیشتر داشته باشد مسؤولان برگزار کننده این جشنواره و شرکت کنندگان باید به دور از هرگونه اسراف و تبذیر و تبلیغات بیهوده در عرصه محتوا محوری کار کرده و سعی کنند تا جایی که در توان دارند مروج فرهنگ اهل بیت(ع) به‌ ویژه بانوی کریمه در عرصه جهانی باشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح زاده با تأکید بر این موضوع که حضرت معصومه(س) دارای شخصیت وارسته ای هستند که نه تنها برای زنان بلکه برای مردان عالم الگو هستند، ادامه داد: اهل بیت(ع) مانند خورشیدهای فروزانی هستند که اگر خورشید وجودشان در جامعه جهانی روشن شود، جریان های مغرض تکفیری از جمله داعش هرگز عرصه‌ای برای خود نمایی نداشته و پوچ بودن برنامه و اهدافشان برای مردم آشکار می شود.

 

وی افزود: یکی دیگر از مهم‌ترین اثرات معرفی فرهنگ اهل بیت(ع) به‌ ویژه شخصیت حضرت معصومه(س) این است که اسلام و انقلاب را در برابر خطر انحراف مصون و بیمه می‌کند زیرا اهل بیت(ع) میزان و چراغ هدایت هستند و اگر اندیشه‌های آن‌ها به مردم معرفی شود مردم دچار انحراف فکری نمی شوند.

 

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: حضور اقوام و ملیت های مختلف در این جشنواره نشان می‌دهد که فرهنگ اهل بیت(ع) به یک قوم و یا یک موقعیت جغرافیایی خاص اختصاص ندارد بلکه اندیشه و فکر اهل بیت(ع) طول موجی به وسعت جهان دارد که می‌تواند همه اقوام و مشرب های فکری را سیراب کند.


گفتنی است، اولین جشنواره بین‌المللی فرهنگ، هنر و معارف فاطمی در 24 رشته برای گروه های مختلف جامعه برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند تا 21 بهمن آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره واقع در صحن صاحب الزمان ارسال کنند./968/پ203/ف

ارسال نظرات