۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۳۰۶۸۶۳
مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین مطرح کرد؛

ضرورت اهتمام به اخلاق اسلامی در جامعه

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین با بیان این‌‌که جامعه امروز ما بیش از هر چیز نیازمند توجه به اخلاق است، گفت: از این رو باید خودمان به سمت عمل به خوبی ها و دوری از بدی ها پیش رفته و دیگران را نیز به این سمت دعوت کنیم.
حجت الاسلام رضا کاظم لو

حجت الاسلام رضا کاظم لو، مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) در روزهای آخر عمر شریف خویش نگران امت خود بود، گفت: آن حضرت در اواخر عمر خود نگران امت خود بود تا بار دیگر به دوران جاهلیت برنگردند و خط سیر طراحی شده از سوی دین اسلام را رها نکنند.

 

حجت الاسلام کاظم‌لو اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) خطاب به دختر گرانقدر خود که در فراق پدر گرامی خود سوگوار بود، فرمودند این آیات از سوره آل عمران  را زمزمه کنند که در آن خداوند چنین فرموده است «وَمَا مُحَمَّدٌ إِلاَّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِن مَّاتَ أَوْ قُتِلَ انقَلَبْتُمْ عَلَى أَعْقَابِکُمْ وَمَن یَنقَلِبْ عَلَىَ عَقِبَیْهِ فَلَن یَضُرَّ اللّهَ شَیْئًا وَسَیَجْزِی اللّهُ الشَّاکِرِینَ».

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین ادامه داد: در این آیات تمامی دغدغه های پیامبر در لحظات آخر عمر ایشان بیان می شود چرا که این پیام را به همگان اعلام می دارد که با مرگ پیامبر نباید به عقب و دوران جهالت برگردند.

 

وی افزود: نگرانی پیامبر و پیش بینی ایشان از برگشتن امت خود به سمت جهالت بعد از رحلت ایشان درست از کار درآمد و ماجرای سقیفه و معرفی خلیفه ای جدای از وصی معرفی شده از جانب حضرت رسول(ص) و تنها ماندن امام علی(ع) به وقوع می‌پیوندد.

 

این مسؤول بر لزوم توجه آحاد مردم نسبت به تاکیدات پیامبر عظیم الشان تاکید کرد و بیان داشت: پیامبر عظیم‌الشان اسلام برای جلوگیری از انحراف بارها بر مسأله ولایت امام علی(ع) تأکید کردند و از مردم خواستند تا بعد از ایشان با مراجعه به آن حضرت به عنوان ولی و جانشین ایشان، اسلام حقیقی را در زندگی و جامعه خود به کار گیرند.

 

این مسؤول با بیان حدیثی از حضرت رسول اکرم(ص) مبنی بر علت برانگیخته شدنشان عنوان کرد: علتی که پیامبر برای مبعوث شدن خود معرفی می کند احیاء و تکمیل مکارم اخلاقی در جامعه است تا اخلاق اسلامی در جامعه مورد توجه قرار بگیرد.

 

وی افزود: جامعه امروز ما نیازمند توجه به اخلاق است، از این رو باید خودمان به سمت عمل به خوبی ها و دوری از بدی ها پیش رفته و دیگران را نیز به این سمت دعوت کنیم.

 

حجت الاسلام کاظم لو به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: از آنجا که آن حضرت بارها فرمودند که «من معلم سختی نیستم»، ما نیز باید با لطف و محبت داشتن نسبت به یکدیگر تلاش برای جذب عموم مردم برای نیل به سمت مکارم اخلاقی و دین اسلام داشته باشیم.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین در پایان با اشاره به رویکرد جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی تلاش می شود تا ارزش های اسلامی و دینی مورد توجه اکید قرار گیرد از این رو ما نیز باید با دفاع از این ارزش ها برای شناخت و ترویج آن تلاش کنیم و به ایین سمت سوق پیدا کنیم. /955/302/ب2

ارسال نظرات