۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۳۰۶۸۷۵
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

شبهات و اشکالات مطرح شده درباره شیعه و اسلام پاسخ دارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به هجمه سنگین شبهات علیه اسلام، گفت: برخی در تلاش هستند که با نشر شبهات شیعه را زیر سؤال ببرند اما همه اشکالات و شبهاتی که علیه اسلام و تشیع مطرح می‌شود پاسخ دارد.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، ظهر امروز در دیدار جمعی از پرسنل دوره‌های عالی و مقدماتی توپخانه ارتش اصفهان، با بیان آیاتی از قرآن کریم، گفت: خداوند می‌فرماید هر نفسی باید توجه داشته باشد برای فردای خود چه چیزی می‌فرستد، امروز همه ما دنیا است و فردای ما آخرت است که باید برای آن تدارک ببینیم.

 

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: تدارک ما برای فردا، رشد فکری است، تدارک برای آخرت این است که ما لیاقتی پیدا کنیم که از نعمت‌های آخرت بتوانیم استفاده کنیم، این به معنای دعا کردن برای نعمات آخروی نیست، در رحم مادر باید وسایل زندگی ما در دنیا تکمیل شود و اعضاء و جوارح ما کامل شود.

 

وی با اشاره به لزوم برخورداری از وسایل زندگی در آخرت تصریح کرد: این وسایل اگر فراهم نشود حتی در صورت حضور در بهشت هم ما از نعماتی محروم خواهیم ماند، اگر در دنیا یک طفل را به باغ و به بهترین مناظر ببرید این طفل هیچ درکی از منظره نخواهد داشت چون که رشد لازم را نکرده است که منظره و زیبایی‌های آن را درک کند.

 

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: در این دنیا باید درک پیدا کرد تا به رشد رسید و در آخرت و در بهشت از این درک استفاده کرد، در این دنیا با شناخت توحید، عالم وجود و فلسفه خلقت ما می‌توانیم به درک برسیم و در آخرت از این ادراک بهره ببریم.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار کرد: این کار سختی است که بهشتی شویم، سینه زنی برای ما کافی است، باید حسینی شویم و بفهمیم امام حسین(ع) بر قله‌ای قرار گرفته است که ما را دعوت به آن کرده، همه ما در راه این قله هستیم و باید در راه رسیدن به آن قدم برداریم، مقدمات این کار برای ما فراهم است اما باید برای بالا رفتن از این قله همت داشته باشیم و در میان راه نمانیم و دچار لغزش نشویم.

 

گناه خوبی‌های انسان را از بین می‌برد

وی گناه را از بین برنده خوبی‌های انسان ذکر کرد و افزود: اگر حواسمان جمع نباشد جلو افتادنمان در راه رسیدن به قله از بین می‌رود و به عقب باز خواهیم گشت، پل صراط مسیر بسیار سختی است که باید از آن عبور کنیم، بعضی به سرعت از آن رد خواهند شد و برخی به سرعت از آن سقوط می‌کنند، اینها البته مثال است برای درک و فهم ما، صراط در همین دنیا است و از اعمال این دنیا می‌توان فهمید سرنوشت اشخاص در آخرت چگونه خواهد بود.

 

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این‌که امتحان‌های الهی بسیار سخت و بزرگ است، تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: کسانی که خدا را فراموش کردند خداوند کاری می‌کند که خودشان را یادشان برود، کسی که گم شده باشد و خدا را گم کنند دچار زیان بسیار بزرگی شده است.

 

امام جمعه اصفهان با اشاره به این‌که نتیجه فراموش کردن خدا فراموش کردن خودمان است ابراز کرد: کسی که مشغول جسمش باشد حقیقت خودش و خداوند را فراموش خواهد کرد و برای جسمی زحمت خواهد کشید که اصلا ربطی به خودش ندارد، جسم ما هر 7 سال یکبار نو می‌شود و در حقیقت یک مرکبی است که ما بر آن سوار هستیم، برخی تنها به فکر این مرکب هستند و به خودشان فکر نمی‌کنند و این ظلمی است که انسان به خودش می‌کند.

 

کسی که از حدود خدا عدول کند در حق خودش ظلم کرده است

وی ادامه داد: کسی که تنها به جسمش و حیات جسمانی خود فکر کند در حق خود ظلم کرده است، قرآن می‌گوید کسی که از حدود خدا عدول کند در حق خودش ظلم کرده است، ما یک مسیری را باید طی کنیم و برای فردای خود کار کنیم و استعداد این را داریم که برای آخرت خود کار کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به روایتی از امام جواد(ع) تصریح کرد: توفیق خدایی داشتن، موعظه نفس و اینکه خود انسان حواسش به خودش و وجدانش باشد و نگذارد وجدانش خفه شود، وجدان گاهی زود به خواب می‌رود و نباید اجازه دهیم چنین شود، قبول کردن نصیحت و نصیحت پذیر بودن سه خصلتی است که مؤمن به آن نیاز دارد.

 

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: ما توفیقات بسیاری داریم که به آن توجه نداریم و همه اینها از جانب خدا به ما عطا شده است، باید از فرصت‌هایی که خدا در اختیار ما قرار داده است استفاده کنیم، یک منبر و یک دستور برای ما کافی نخواهد بود، باید اهل مطالعه باشیم، باید کتاب خوان باشیم و کتب دینی را مورد مطالعه قرار دهیم، ما پیش از هر چیز مسلمان هستیم و باید اسلام را بشناسیم.

 

همه شبهات و اشکالات مربوط به شیعه و اسلام پاسخ دارند

وی با اشاره به هجمه سنگین شبهات علیه اسلام اظهار کرد: برخی در تلاش هستند که با نشر شبهات شیعه را زیر سؤال ببرند، همه اشکالات و شبهاتی که علیه اسلام و تشیع مطرح می‌شود پاسخ دارد، این اشکالات از زمان ائمه معصومین (ع) وجود داشته و به خوبی پاسخ داده شده است، نمی‌توان با یک آیه اسلام و شیعه را زیر سؤال برد چرا که برخی آیات دیگر آیات را تفسیر می‌کند و باید اینها در کنار یکدیگر قرار بگیرند و مورد بررسی و مطالعه قرار بگیرند.

 

امام جمعه ابراز کرد: شبهات بسیاری از طریق رسانه‌های دشمنان علیه اسلام و شیعه مطرح می‌شود که همه اینها پاسخ دارد، نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در حقیقت نیروی نظامی امام زمان (ع) هستند و به همین دلیل لازم است که مسائل مختلف مربوط به دین را بلد باشند و هرکدام در مباحث اعتقادی به خوبی مطالعه داشته باشند و کار کنند و در راستای نشر آن تلاش کنند./1304/202/ب1

ارسال نظرات