۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۳۰۶۸۷۸
نماینده ولی فقیه در لرستان:

وقف بازوی مبلغان و عالمان دین است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که عالمان و بزرگان دین اسلام در ترویج وقف نقش اساسی داشته اند، گفت: وقف بازوی مبلغان و عالمان دین است.
 حجت الاسلام سيد احمد ميرعمادي نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان، ظهر امروز در همایش استانی عالم واقف که در دانشگاه آزاد امام خمینی(ره) بروجرد برگزار شد، گفت: وقف وسیله ای برای تقرب الی الله است.


وی با بیان این که در فرهنگ دین مبین اسلام وقف از بزرگ ترین عبادات مالی است، افزود: وقف ابداعی از سوی پیامران الهی است.


حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان ارزش وقف، عنوان داشت: جهاد کردن در راه وقف از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است و بازوی مبلغان و عالمان دین است.


وی یادآور شد: حضرت زهرا(س) برای فدک که وقف آن حضرت بوده است، جهاد کرد و در این راه نیز شهید شد، این نشان از ارزش و اهمیت وقف است.


امام جمعه خرم آباد در ادامه با بیان این که در رأس عالمان واقف آیت الله بروجردی(ره) بوده است، خاطرنشان کرد: ایشان خدمات علمی، عملی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی بسیاری در پرونده موقوفات خود دارد.


وی مسجد اعظم قم را یکی از موقوفات بزرگ آیت الله بروجردی دانست و اظهار داشت: آیت الله العظمی بروجردی در احداث و ساخت مسجد اعظم قم حدود 12 هزار متر مربع از اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) را آزاد سازی کرده است.


عزاداری محرم و صفر موجب زنده نگه داشتن اسلام شده است
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه با اشاره به پیاده روی 27 میلیونی اربعین حسینی در سراسر جهان گفت: در این زمینه ما نیازمند موقوفات جدیدی در حوزه برگزاری عزاداری های امام حسین(ع) و برگزاری مراسم اربعین حسینی برای بیش از 50 میلیون زائر، در سال های آینده اربعین هستیم.


وی با بیان این که عزاداری محرم و صفر موجب زنده نگه داشتن اسلام شده است، افزود: برای حفظ و برجا ماندن این مراسم عزاداری باید در راستای توسعه فرهنگ وقف در این زمینه تلاش کنیم./9459/202/ب1

ارسال نظرات