۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۳۰۶۸۹۲
معاون فرهنگی اوقاف لرستان مطرح کرد؛

ضرورت توجه ویژه روحانیت به توسعه فرهنگ وقف در راستای رونق حوزه‌های علمیه

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف لرستان گفت: برای توسعه و ترویج فرهنگ وقف در راستای گسترش و رونق حوزه‌های علمیه روحانیت در عرصه تبلیغ به این مهم باید توجه ویژه داشته باشند.
وقف حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده، معاون فرهنگی اوقاف لرستان، ظهر امروز در همایش ملی عالم واقف که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد، از وقف به عنوان باقیات و صالحات سرچشمه همیشه جاری یاد کرد.

 

وی با بیان این که انسان خیر به واسطه وقف، قسمتی از مال خود را وقف می کند، افزود: مال وقف شده همیشگی و دایمی می شود.


حجت الاسلام عباس زاده با بیان این که برخی از وقف ها در استان لرستان مربوط به هزار سال پیش است، عنوان داشت: واقف برای همیشه از ثواب وقف بهره مند می شود.


وی در ادامه با بیان این که پرونده سه گروه هیچ وقت بسته نمی شود، یادآور شد: این گروه ها شامل افرادی است که صدقه می دهند و وقف می کنند، گروهی که دیگران از علم آنان بهره مند می شوند و افرادی که فرزند صالح تربیت می کنند.


معاون فرهنگی اوقاف لرستان با بیان این که آیت الله بروجردی از بزرگ‌ترین واقفان کشور است، گفت: ایشان نقش بسزایی در توسعه و ترویج وقف در عرصه های گوناگون داشت.


وی عنوان داشت: امروز با تلاش در زمینه گسترش فرهنگ وقف باید تلاش کرد حوزه های علمیه استان را رونق بخشید.

 

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به نقش اثرگذار حوزه های علمیه در جامعه ادامه داد: حوزه‌های علمیه در ترویج فرهنگ وقف نقش بسزایی دارند.

 

وی تصریح کرد: باید نقش وقف در توسعه حوزه های علمیه، اقتصاد مقاومتی، جایگاه وقف در فقه اسلامی و آثار و برکات وقف مورد توجه روحانیت در عرصه تبلیغ قرار گیرد و تلاش شود حضور واقفان در این زمینه پر رنگ شود.


گفتنی است، در پایان از  70 مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش عالم واقف، از پنج مقاله برتر تجلیل شد./9459/203/ب2

ارسال نظرات