۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۳۰۶۹۵۱
آیت الله علم الهدی در حرم مطهر رضوی:

مراقب باشیم زاویه داران با انقلاب و ولایت در کشور قدرت نگیرند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی در حرم مطهر رضوی بر لزوم هوشیاری آحاد جامعه نسبت به قدرت گرفتن زاویه داران با انقلاب اسلامی و ولایت فقیه تاکید و خطاب به مردم تصریح کرد: توجه کنید که جامعه شما جامعه حسینی و کربلایی است که نباید از غرش ها و عربده های دشمن ترسید.
آيت الله علم الهدي   آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امروز در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) با تسلیت مناسبت های دهه پایانی ماه صفر و با بیان این که قرآن کریم تکلیف امت اسلامی را در مقابل تهدیدات دشمن و تهدید خارجی مشخص کرده است، اظهار کرد: به مسلمانان می گویند همه قدرت های دنیا دست به دست هم داده اند، همه امکانات سیاسی، اقتصادی، نظامی دنیا برای از بین بردن شما باهم متحد شده اند، بترسید که دیگر نمی توان با دنیا درگیر شد، نمی توان در مقابل تحریم ها مقاومت کرد و اقتصاد ما در مقابل تحریم ها ضربه خورده است و امکان اداره زندگی با این اقتصاد وجود ندارد و سخنانی از این قبیل که از گوشه و کنار می شنوید.

 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری افزود: نظرشان این است مشکل خود را با دنیا حل کنیم، مسأله اسلام هراسی و ایران هراسی را در دنیا حل کنیم،  تا در دنیا کسی از این نترسد و تنش زدایی کنیم، تنشی که بین ما و دنیا است  را برداریم و سازگار باشیم؛ از تهدیدها، تحریم ها و از گزینه های روی میز دشمن در تهاجم نظامی بترسید.

 

فرهنگ حسینی بر هر قدرتی مسلط است

وی بیان کرد: وقتی به آنها که بدون تجهیزات، با پای بریده و دست شکسته به جنگ دشمن رفتند، گفته شد بترسید، آنها ایمان شان نسبت به خداوند قوی تر شد، خدا و قدرت او را بیش از پیش باور و اظهار کردند ما خدا داریم، دشمن به هر چه تجهیز باشد خدا ندارد و ما هر چه نداشته باشیم خدا را داریم.

 

آیت الله علم الهدی ابراز کرد: قدرت خداوند با هیچ قدرت و تجهیزات جنگی برابری نمی کند، قدرت خداوند با توان اقتصادی دنیا که ما را تحریم می کند قابل مقایسه نیست؛ بنابراین بر ایمان آنها با داشتن خداوند افزوده شد و این فرهنگ سیاسی مردمی شد که رهبرش حضرت محمد(ص) بود.

 

وی تصریح کرد: مسلمانان با این فرهنگ بر همه قدرت های روی زمین مسلط شدند اما پس از رحلت پیامبراکرم(ص) این فرهنگ عوض شد و مردم به جای دشمن ستیزی و استکبار ستیزی به فرهنگ پول پرستی، لذائذ نفسانی، خوش گذرانی و عیش و نوش روی آوردند.

 

تغییر فرهنگ مردم پس از رحلت پیامبر

امام جمعه مشهد ادامه داد: به جای این که با همه قدرت های شیطانی و طاغوتی مبارزه کنند و دفاع از دین، ارزش های اسلام و اقامه حدود الهی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند به رفاه طلبی، راحت طلبی، شکم پرستی و عیاشی روی آوردند.

 

وی افزود: این افراد همان اصحاب پیامبر اکرم(ص) بودند که در جنگ احد با دست و پای بریده رفتند و اوضاع برخی از اصحاب پس از رحلت نبی مکرم اسلام چنان تغییر کرد که افزون بر چندین منازل بزرگ در بصره، کوفه و مصر، صاحب خانه های مرفه و وسیع در مدینه، هزار اسب سواری و هزار کنیز شده بودند.

 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آنها وقتی در این خط افتادند به روی امیرمؤمنان(ع) شمشیر کشیدند و جنگ صفین، نهروان و جمل به راه انداختند، با امام حسن مجتبی(ع) مقابله کردند و در نهایت در کربلا علیه امام حسین(ع) شورش کردند.

 

وی ابراز کرد: هدف انقلاب کربلا بازگشت این مردمی بود که فرهنگ خود را از دست داده بودند، حضرت سیدالشهدا(ع) برای احیای فرهنگ پیغمبر(ص) بود که گفت هر چه دارم حتی فرزند شیرخوار و دختر سه ساله ام را در این راه می دهم.

 

امام جمعه مشهد ادامه داد: انقلاب کربلا جریانی در مقابل رفاه طلبی، راحت طلبی، شکم پرستی و شهوت رانی بود؛ مبارزه با کسانی که برای خوشگذرانی دین را لگد مال می کردند.

 

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس تابلوی رنگینی را یافتید که رنگ کربلا داشت که خط امام حسین(ع) در آن دیده می شد، رزمنده های این هشت سال همان لشکر کربلا بود که توسعه پیدا کرده بود.

 

انقلاب ما اجازه دست دوستی با دشمن را نمی دهد

وی با بیان این که ما در مقطعی زندگی می کنیم که مدعی حسینی بودن هستیم، اظهار کرد: سینه زنی و عزاداری این دو ماه معیار حسینی بودن نیست، بلکه معیار حسینی بودن این است که دین به عمق زندگی ما بیاید و تمام زندگی بر محور آن بچرخد.

 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: انقلاب ما در این خط است و معیارهای آن اجازه حکومت بنی امیه ای را نمی دهد که برای داشتن پول زیاد، اقتصاد رایج، شکم آباد و رفاه طلبی به سمت و سویی برویم که با دشمن دست دهیم زیرا چنین عملکردی با فرهنگ انقلابی امام حسین سازگاری ندارد.

 

وی خطاب به مردم اظهار کرد: توجه کنید که جامعه شما جامعه حسینی و کربلایی است که نباید از غرش ها و عربده های دشمن ترسید و جریان های سیاسی با آن غرش ها هماهنگ شوند.

 

عناصر ضد ولایت را به قدرت نرسانید

آیت الله علم الهدی افزود: جامعه شما در راستای انفلاب حسینی باید سکوی پرشی برای انقلاب امام زمان(عج) باشد، عناصری که در رأس جامعه قرار می گیرند باید در این خط باشند نه کسانی که در حوزه برنامه ریزی و مدیریت اجرایی فرهنگ حسینی را قبول ندارند و سیاست جامعه را با آن تنظیم نمی کنند.

 

امام جمعه مشهد تأکید کرد: شما مردم باید حواس تان جمع باشد و مراقبت کنید تا آدم هایی که با ولایت و این خط زاویه دارند در رأس قدرت قرار نگیرند.

 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اثر این دوماه عزاداری باید ایجاد بینش و بصیرت در اذهان مردم باشد و منحصر به اشک و سینه زنی نشود، منطق حسین(ع) در کربلا این بود و روی همین فرهنگ ایستادگی کردند و کسانی که در جریان اسارت قرار گرفتند نیز همین بینش را داشتند./1308/پ202/ج

ارسال نظرات