۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۳۰۶۹۶۱
رییس اداره تبلیغات اسلامی اراک:

قرآن و عترت راهکار درمان دردهای اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی اراک درمان دردهای اجتماعی نمی‌تواند راهکاری جز، توسل به دو گوهر ارزشمند و امانت پیامبر(ص) یعنی قرآن و عترت داشته باشد و این امر مهم نشانگر آن است که توجه به کلام الهی درمان تمامی دردها است.
حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکيان رييس اداره تبليغات اسلامي اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان، رییس اداره تبلیغات اسلامی اراک عصر امروز چهارشنبه 18آذر ماه در نخستین گردهمایی مدیران مؤسسات قرآنی در اراک بیان کرد: ماه صفر دومین ماه قمری و پس از محرم است و حوادث مهمی در ماه صفر به وقوع پیوسته است.

 

ماه صفر شناخت فرهنگ اهل البیت(ع) در جامعه را به همراه دارد

رییس اداره تبلیغات اسلامی اراک با بیان این که ماه محرم مکمل ماه محرم است، خاطر نشان کرد: به فرموده امام خمینی محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

 

حجت‌الاسلام سرلکیان با بیان این که ماه صفر شناخت فرهنگ اهل البیت(ع) و الگوبرداری تربیتی در جامعه را به همراه دارد، اظهار داشت:امیدواریم ملت بزرگ ایران اسلامی با استفاده از فرصت محرم و صفر مروج شایسته‌ای برای سیره اهل‌بیت(ع) به ویژه سید الشهدا باشند.

 

دردهای اجتماعی و فرهنگی بشری از صدر اسلام تاکنون

رییس اداره تبلیغات اسلامی اراک با بیان این که دردهای اجتماعی و فرهنگی بشری از صدر اسلام تاکنون ادامه دارد، خاطر نشان کرد: امروز پس از گذشت بیش از 14 قرن جوامع بشری و حتی جوامع اسلامی نیز دچار دردهای اجتماعی هستند.

 

حجت‌الاسلام سرلکیان بیان کرد: درمان دردهای اجتماعی نمی‌تواند راهکاری جز، توسل به دو گوهر ارزشمند و امانت پیامبر(ص) یعنی قرآن و عترت داشته باشد و این امر مهم از نشانگر آن است که توجه به کلام الهی درمان تمامی دردهاست.

 

توجه به نهادینه کردن اخلاق اسلامی توسط مؤسسات قرآنی

رییس اداره تبلیغات اسلامی اراک با تاکید بر این که توجه به قرآن باید زمینه گناه را در جامعه کاهش دهد، اظهار کرد: مدیران مؤسسات قرآنی در نظر داشته باشند که نهادینه کردن اخلاق اسلامی را سرلوحه امور قرار داده و پس از آن به تربیت قرآن‌آموزان در رشته‌های داوطلبی بپردازند.

 

حجت‌الاسلام سرلکیان با بیان این که توجه به مبانی و معارف ناب قرآنی در جوامع اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآن کریم از مهم‌ترین ضرورت‌های فرهنگی و از وظایف آحاد جامعه اسلامی است.

 

هم و غم مدیران قرآنی تربیت صحیح و اسلامی قرآن‌آموزان باشد

رییس اداره تبلیغات اسلامی اراک با اشاره به این که قرآن کریم دارای ابعاد و زوایای بی‌شماری است و تنها پرداختن به مباحثی همچون روخوانی، روانخوانی، تجوید غفلت از مباحث درونی این مصحف شریف است و با توجه به اینکه برای رسیدن به مراحلی همچون تدبر و فهم درست کلام الهی روخوانی و روانخوانی لازم است اما هم و غم مدیران قرآنی باید تربیت صحیح و اسلامی قرآن‌آموزان باشد.

 

حجت‌الاسلام سرلکیان با اشاره به دو بخش ظاهری و باطنی قرآن کریم گفت: حضور در دوره‌های آموزشی روخوانی و دیگر رشته‌ها در بخش ظاهری این مصحف شریف تعریف می‌شود و  توجه بیش از اندازه به ظاهر ممکن است از توجه به معنا کم کند که برای جلوگیری از این اتفاق باید از خانواده‌ها شروع کرد و معانی باطنی قرآن را در دل خانواده‌ها گنجاند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی اراک قرآنی شدن جوانان نتیجه درست عمل کردن مؤسسات با همراهی خانواده‌ها در حوزه تربیتی دانست و بیان کرد: اگر در این حوزه نتوانیم درست عمل کنیم و اخلاق اسلامی و قرآنی را نشر و در جامعه حاکم کنیم، قطعاً ضرر خواهیم کرد./842/202/ب2

ارسال نظرات