۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۳۰۶۹۷۷
کارشناس مذهبی:

گسترش سبک زندگی نبوی نیازمند شناخت صحیح از اصول حاکم بر زندگی پیامبر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام طباطبایی پیامبر اکرم(ص) را اسوه حسنه برای همه جهانیان دانست و گفت: ما در زمان حال می‌توانیم به پیامبرگرامی(ص) نزدیک‌تر از کسانی باشیم که در زمان پیامبر(ص) می‌زیسته‌اند، برای گسترش سبک زندگی نبوی باید شناخت صحیح و جامع از اصول حاکم بر زندگی پیامبر(ص) داشته باشیم.
حجت الاسلام سيد عباس طباطبايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید عباس طباطبایی، کارشناس مذهبی رسانه در برنامه سیمای شهر که امشب از شبکه اصفهان پخش شد، گفت: در آیه شریفه «لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه»، خداوند پیامبر گرامی اسلام(ص)  را برای ما اسوه حسنه و الگوی نیکو قرار داده است، برای کسانی که امید به لقاء خدا دارند و می خواهند به خدا راه پیدا کنند باید پیامبر(ص) را الگوی خود قرار دهند.

 

وی ادامه داد: مصطفی از اصطفی گرفته شده یعنی کسی که برگزیده شده و در حقیقت کسی که هیچ ناخالصی در وجود او نیست، تمام وجودش توحید محض است و کسی که تمام وجودش خدایی است می تواند در حیات و ممات ما الگوی نیکویی باشد.

 

کارشناس مذهبی افزود: در کتاب اسلام و مقتضیات زمان  آیت الله شهید مطهری که به جایگاه فعلی ما در زمان حال اشاره می کند آمده که ما در زمان حال می توانیم به پیامبرگرامی(ص) نزدیک تر از کسانی باشیم که در زمان پیامبر(ص) می زیسته‌اند، چون حضرت در روایتی فرموده اند «من دوست دارم دوستانم را ببینم» ، اصحاب گفتند یا رسول الله مگر ما دوستان شما نیستیم؟، حضرت  فرمودند «نه، دوستان من در زمانی می‌آیند که من را نمی‌بینند و حجت خدا در حجاب است و آن ها به قرآن ایمان می‌آورند، این ها افضل مردم اند».

 

حجت الاسلام طباطبایی بیان داشت: در زندگی کنونی ما درست است که ابزارها عوض شده اند ولی ماهیت انسان عوض نمی شود، وقتی که باور داریم که قرآن کتاب زندگی است،  دستور العمل های آن از بستر حیات شروع می شود و در بستر زندگی جاری می شود و ملاک های ارزشی که خدا می پسندد را مشخص می کند که یکی از بهترین الگوها و اسوه هایی که قرآن به ما معرفی می کند پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) است.

 

برای گسترش سبک زندگی نبوی باید شناخت صحیح و جامع از اصول حاکم بر زندگی پیامبر(ص) داشته باشیم

وی اظهار داشت: برای گسترش سبک زندگی نبوی باید شناخت صحیح و جامع و کامل از اصول حاکم بر زندگی پیامبر(ص) داشته باشیم، ما به فروعات کاری نداریم، مثلا پیامبر (ص)با شتر مسافرت می کردند ولی امروزه با هواپیما مسافرت ها انجام می شود، خداوند پیامبر را به عنوان بشیر و نذیر و هدایت کننده برای ما قرار داده اگر ما بخواهییم سبک زندگی خود را مطابق سبک زندگی پیامبر قرار دهیم باید به اصول اصلی راه پیدا کنیم.

 

پژوهشگر مذهبی ابراز داشت: دو راه برای رسیدن به اصول اصلی زندگی پیامبر(ص) وجود دارد، اول اینکه خودمان را با آنچه از زندگی ایشان به ما رسیده تطبیق دهیم، دوم اینکه از کلمات ایشان در مسیر زندگی خود استفاده کنیم.

 

حجت‌الاسلام طباطبایی تصریح کرد: به فرموده پیامبر اکرم(ص) سعادت کل عمر به اطاعت و بندگی خداست، کسی به سعادت حقیقی می‌رسد که قدم در راه اطاعت و بندگی خدا بگذارد، از نگاه قرآن ما باید هم سرعت داشته باشیم و هم سبقت، اهل بیت به ما توصیه کرده اند که تلاش کنید اوقات خود را به چهار قسمت تقسیم کنید.

 

وی در پایان ابراز داشت: یک قسمت از اوقات خود را باید به عبادت و مناجات با خدا اختصاص دهیم، قسمت دیگر را باید به امرار معاش و کار اختصاص دهیم، کار برای حفظ عزت نفس است، ساعاتی را برای معاشرت با دوستان و صله ارحام اختصاص دهید و ساعاتی را برای لذت های حلال و مشروعی که خدا برای شما قرار داده اختصاص دهید./869/203/ب2

ارسال نظرات