۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۳۰۶۹۸۱
امام جمعه سنقر:

مبنای تبلیغ دینی و مشی پیامبر اکرم بر اساس رحمت و عطوفت بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سنقر با اشاره به فضائل پیامبر اکرم(ص)، گفت: مبنای تبلیغ دینی و مشی پیامبر اکرم(ص) بر اساس رحمت، عطوفت و دلسوزی پدرانه بود.
حجت الاسلام برقراري1 حجت الاسلام برقراري12 حجت الاسلام برقراري13 حجت الاسلام برقراري14

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد باقر برقراری، امام جمعه شهرستان سنقر در مزاسمی که به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) در حسینیه و دفتر آیت الله حسن ممدوحی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری که با حضور مسؤولان و عموم مردم برگزار شد با تشریح سیره پیامبر اکرم (ص) عنوان داشت: رسول خدا الگویی فوق العاده برای زندگی مسلمانان است.


حجت الاسلام برقراری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر انقلاب همواره تأکید فراوانی به اجرا کردن سبک زندگی اسلامی داشته است، کسانی که ایمان به خدا و روز قیامت دارند و همواره به یاد خداوند می باشند، پیامبر اکرم (ص) را الگو و سرمشقی برای خود میدانند.


وی در ادامه افزود: مبنای تبلیغ دینی پیامبر و مشی آن بر اساس رحمت، عطوفت و دلسوزی پدرانه بود و همواره در حق اصحابش دعا می کردند و این نشان دهنده اوج محبت رسول اکرم (ص) در حق اصحاب و امتش می باشد.


امام جمعه شهرستان سنقر تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) فضائل اخلاقی را در جامعه زنده نگاه می داشت و کسانی که مجاهد در جنگ بدر بودند پیامبر آن ها را تکریم می کرد و این بدان معنا است که صاحبان فضیلت در جامعه باید تکریم شوند و به فراموشی سپرده نشوند.


استاد اخلاق با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، ابراز کرد: نباید شهدا و امام خمینی (ره) در پیچ و خم زندگی فراموش شوند زیرا ارزش های کاذب جای فضائل اخلاقی را خواهند گرفت.


حجت الاسلام برقراری عنوان داشت: پیامبر اکرم (ص) متواضع و خاکسار و به معنای واقعی عبد خدای سبحان بود، با این که تمامی فضائل و کمالات اخلاقی را دارا و اشرف کائنات بود اما تمامی کردار رفتارش همانند عبد بود.


وی در پایان ابراز کرد: پیامبر اکرم (ص) هیچ امتیازی را برای خودش در نظر نمی گرفت، سهم خواه نبود و به خویشان و بستگانش نیز امتیازی قائل نمی شد و این ها همگی آموزه های ارزشمندی از رسول اکرم (ص) می باشد که این منش و فضائل اخلاقی نیز در وجود رهبر معظم انقلاب وجود دارد./857/203/ب2

ارسال نظرات